Τον περασμένο Νοέμβριο ανακοινώθηκε από τη Ρωσία η «ανάσταση» των αυτοκινήτων Moskvich, τα οποία κυριάρχησαν στη σοβιετική εποχή.
Η παραγωγή τους πραγματοποιείται στη Μόσχα σε πρώην εργοστάσιο της Renault, η οποία το πούλησε στο κράτος με αντάλλαγμα ένα συμβολικό πόσο, καθώς αποχώρησε από τη χώρα, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ως συνέπεια της εισβολής στην Ουκρανία.
Συνεργάτης του εργοστασίου είναι η κατασκευάστρια φορτηγών Kamaz, η οποία δήλωσε ότι θα κατασκευαστούν 600 αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του 2022, εκ των οποίων τα 200 θα είναι ηλεκτρικά, ενώ η διάθεση τους ξεκίνησε το Δεκέμβριο.
Στην πραγματικότητα στο εν λόγω εργοστάσιο θα παράγεται το μοντέλο JS4 της κινέζικης JAC, απλά με διαφορετικά σήματα. Μέχρι τώρα δε σας είπαμε κάτι άγνωστο ή καινούργιο για τη συγκεκριμένη ιστορία. Αυτό όμως που έχει περάσει στα «ψιλά γράμματα» είναι το εξής.
Ότι η JAC Motors ανήκει στην πραγματικότητα στον Όμιλο Volkswagen, καθώς κατέχει το 75%! Το 2017 η JAC Motors και ο Όμιλος Volkswagen ανακοίνωσαν μια κοινοπραξία για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την κινεζική αγορά, μέσω της Seat. Τον Απρίλιο του 2018 γεννήθηκε επίσημα η κοινοπραξία JAC-Volkswagen, η οποία λειτουργεί μέσω της νέας μάρκας Sol, και όχι της Seat. Στη συνέχεια το 2020 ο Όμιλος Volkswagen αύξησε το μερίδιο του από 50% σε 75%.
Κρατήστε επίσης την πληροφορία ότι το JAC JS4 θα παρουσιαστεί στη Δανία, στη Νορβηγία και στη Σουηδία τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Το ερώτημα που τίθεται είναι απλό. Με δεδομένο τις κυρώσεις που έχει επιβάλει η Δύση στη Ρωσία μήπως πρέπει να εξεταστεί στην Ευρώπη σε βαθύτερο επίπεδο το γεγονός ότι η JAC Motors λειτουργεί ως Δούρειος Ίππος για τη Ρωσία, ειδικά τώρα που κινεζικές μάρκες κάνουν απόβαση στη Γηραιά Ήπειρο, αλλά και ο ρόλος του γερμανικού κολοσσού;