Τα ταξίδια αποτελούν πρόκληση για τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ωστόσο δε διστάσαμε να βγούμε από τα αστικά σύνορα, παρέα με τη Mercedes EQA 250+. Προορισμός μας τις γιορτινές μέρες ήταν τα Τρίκαλα, όπου επισκεφτήκαμε το Μύλο των Ξωτικών.
Μπαταρία-Αυτονομία
Οι αντιστάσεις όσων είχαν δεύτερες σκέψεις για την αυτονομία της βασικής αμιγώς ηλεκτρικής EQA κάμπτονται με την EQA+. Βασική αλλαγή, η αντικατάσταση του ηλεκτροκινητήρα της έκδοσης 250 (ασύγχρονος), με έναν μόνιμου μαγνήτη (σύγχρονος) απόδοσης 190 ίππων και 385 Nm ροπής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης. Επίσης μειώθηκαν οι αεροδυναμικές αντιστάσεις με ειδικά καλύμματα και αυξήθηκε η χωρητικότητα της μπαταρίας στις 70,5 kWh, από 66,5 kWh. Όλα αυτά έδωσαν μια αυτονομία που εύκολα εντός πόλης ξεπερνά τα 500 χλμ., αν αξιοποιηθεί πλήρως η δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας στο D-, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα οδήγησης Eco.
Εμείς συμπληρώσαμε 700 χλμ. για ένα ταξίδι ως τα Τρίκαλα και τον Μύλο των Ξωτικών. Οδηγούσαμε σύννομα, με ρυθμό 110-120 χλμ./ώρα. Σε αυτά τα επίπεδα ταχύτητας η Mercedes παραμένει προκλητικά αθόρυβη και φυσικά με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Παντελής απουσία κραδασμών, θορύβων ή άλλων διεγέρσεων. Ταξιδεύεις με την ίδια άνεση που κάθεσαι στο σαλόνι του σπιτιού σου. Στο εσωτερικό, η διπλή μεγάλη οθόνη, οι αεραγωγοί που θυμίζουν στροβίλους και η απέριττη αισθητική προσθέτουν στη βιωματική εμπειρία. Η κατανάλωση του αυτοκινήτου κυμαινόταν ανάλογα με την κλίση του εδάφους από τις 16 έως 18 kWh/100 χλμ.
Φόρτιση, ανηφόρες και στροφές
Το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ήταν απροβλημάτιστο και ξένοιαστο. Φορτίσαμε στον Σείριο στη Μαλακάσα και μάλιστα από ρεύμα που προέρχεται από φωτοβολταϊκό, και μετά στη Λαμία σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 180 kW. Φτάνοντας στη Λαμία η μπαταρία ήταν στο 47% και χρειάστηκε 17 λεπτά για να πάει στο 80%. Αρκετό ενδιαφέρον είχε η ανάβαση από τη Λαμία προς τα Τρίκαλα και οι στροφές του Δομοκού. Θα μπορούσε κάλλιστα ο συγκεκριμένος δρόμος να αποτελεί και Ειδική Διαδρομή αγώνα.
Στο ανέβασμα έχεις δύο λωρίδες κυκλοφορίας και η κίνηση ήταν ελάχιστη. Η EQA+ μπορεί να ανέβει πολύ γρήγορα χωρίς σημαντική επιβάρυνση της κατανάλωσης. Αυτό που εντυπωσιάζει όμως περισσότερο είναι το πόσο εύκολα και άνετα κινείται τόσο γρήγορα. Καθώς δεν έχει κιβώτιο και δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων, δεν έχεις αυτό το άγχος. Επιπλέον έχει σταθερή ροπή, πράγμα που σημαίνει ότι δεν ξεμένεις ποτέ από γκάζι. Επιταχύνει διαρκώς στον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό. Πολλοί στέκονται στους 190 ίππους που βρίσκονται στον μπροστινό άξονα και έχουν να κινήσουν το αμάξωμα 2 τόνων. Δεν είναι αυτό που πρέπει να κοιτάξει κανείς, αλλά η πλούσια ροπή που είναι σταθερά άμεσα διαθέσιμη. Ούτε η 63 AMG δεν έχει τέτοια αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,6 δευτ. και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.
Χρειάζεται λίγη υπομονή στην είσοδο της στροφής λόγω κίνησης εμπρός αλλά και μεγάλου βάρους. Δίνεις λίγη περισσότερη προσοχή στις γραμμές, γιατί αν χρειαστεί διόρθωση τα λάστιχα διαμαρτύρονται, καθώς έχουν να διαχειριστούν ένα σεβαστό βάρος. Η EQA+ έχει σε όλο το πάτωμά της τοποθετημένη την μπαταρία, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα χαμηλό κέντρο βάρους και αυξημένη ακαμψία. Τα δύο αυτά στοιχεία είναι σύμμαχοι στην προσπάθεια των μηχανικών να «σετάρουν» το αυτοκίνητο, ώστε να κρατά καλά, να μην κοπανά καθόλου, να μη γέρνει, να μην πλέει αναίτια. Το έχουν πετύχει, οπότε η οδήγηση της EQA+ στην ανάβαση Δομοκού είναι απόλαυση.
Χωρίς άγχος
Φτάνοντας στα Τρίκαλα έχουμε ακόμη μπαταρία για 200 χλμ. και 120 χλμ. να διανύσουμε μέχρι να επιστρέψουμε στον ταχυφορτιστή στη Λαμία. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα φόρτισης στον ταχυφορτιστή στο ΣΕΑ Σοφάδων της Κεντρικής Οδού. Ανάλογα το πρόγραμμα μπορείς να επιλέξεις τι σε βολεύει. Ξεκινώντας στην επιστροφή την κατάβαση Δομοκού ο δείκτης αυτονομίας ήταν στα 50 χλμ. Φτάνοντας στη Λαμία, με την αξιοποίηση της ανάκτησης ενέργειας στον μέγιστο βαθμό έχει ανέβει στα 67 χλμ. Η ποιότητα ταξιδιού είναι ανώτερη από αυτή της επαναφορτιζόμενης «αδελφής» GLA, αλλά η τελική επιλογή είναι δική σας, λαμβάνοντας υπόψη ότι η τιμή της EQA 250+ διαμορφώνεται στα 54.750 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση).