Μια απαιτητική χρονιά ήταν το 2022 για τη Skoda όπως και για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η συνεχιζόμενη παγκόσμια έλλειψη των μικροτσίπ, ο πόλεμος στην Ουκρανία, ο εξάρσεις της πανδημίας, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, η αύξηση στις τιμές πρώτων υλών και η ενεργειακή κρίση, όπως είναι λογικό είχαν αντίκτυπο στις πωλήσεις της τσέχικης εταιρείας το περασμένο έτος.
Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία, το 2022 σε παγκόσμιο επίπεδο η Skoda πούλησε συνολικά 731.300 οχήματα. Σε σύγκριση με τις 878.200 πωλήσεις που είχε καταγράψει το 2021 η πτώση διαμορφώνεται στο -16,7%.
Εμπορικότερο μοντέλο της Skoda το 2022 παρέμεινε η Octavia με 141.100 πωλήσεις. Ακολούθησε το Kamiq (96.300 πωλήσεις), το Kodiaq (94.500 πωλήσεις), η Fabia (92.700), το Karoq (87.700 πωλήσεις), η Superb (60.800 πωλήσεις), το Enyaq iV (53.700 πωλήσεις), το Scala (39.500 πωλήσεις), το Kushaq (26.800 πωλήσεις), το Slavia (20.900 πωλήσεις) και το Rapid (17.300 πωλήσεις).
H μεγαλύτερη αγορά της Skoda για το 2022 ήταν η Δυτική Ευρώπη (377.000 πωλήσεις) και μετά η Κεντρική Ευρώπη (148.000 πωλήσεις), η ιδιαίτερη πατρίδα της η Τσεχία (71.200 πωλήσεις), η Ανατολική Ευρώπη (31.600 πωλήσεις), η Ινδία (51.900 πωλήσεις), η Κίνα (44.600 πωλήσεις) και η Ρωσία (18.300 πωλήσεις). Σημειώνεται ότι για τη Skoda η είσοδος της στην αναπτυσσόμενη αγορά της Ινδίας είναι στρατηγικής σημασίας, ενώ το 2022 κατάφερε να υπερδιπλασιάσει εκεί τις πωλήσεις της. Επόμενος στόχος της Skoda η επέκταση στην αγορά του Βιετνάμ.
H Skoda προβλέπει ότι και το 2023 η κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου θα παραμείνει τεταμένη, ωστόσο υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν τους επόμενους μήνες. Παράλληλα το νέο έτος η Skoda σκοπεύει να φρεσκάρει τη γκάμα της. Αναμένουμε την πρεμιέρα για τη νέα γενιά της Superb και του Kodiaq, καθώς επίσης τα ανανεωμένα Kamiq και Scala.
Επιπλέον μέχρι το 2026 θα παρουσιαστούν τρία νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Τέλος, να πούμε ότι τα επόμενα χρόνια η Skoda θα επενδύσει 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ για την ηλεκτροκίνηση και 700 εκατομμύρια ευρώ για τη ψηφιοποίηση της.