Όποτε βρισκόμαστε στο τιμόνι ενός Hyundai από τις εκδόσεις «Ν» το μυαλό μας πηγαίνει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Ίσως είναι το χρώμα, το ανοικτό γαλάζιο, όπως στην περίπτωση του i30 N, που είναι το χρώμα της Hyundai Motorsport, ενώ σίγουρα δεν σε αφήνουν αδιάφορο οι 280 ίπποι του 2λιτρου κινητήρα με 392 Νμ ροπής, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη N DCT8 σχέσεων, που πρώτη φορά τοποθετείται σε Hyundai που προορίζεται για την αγορά της Ευρώπης αυτό το κιβώτιο.
Σε προδιαθέτει το i30N να αφήσεις τον αστικό ιστό, που δεν περνάει καλά οδηγός και αυτοκίνητο, καθώς οι σφικτές αναρτήσεις (οι οποίες έτσι πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο με έντονο σπορ χαρακτήρα) περνούν όλες τις κακοτεχνίες των δρόμων στο εσωτερικό.
Μα το i30N δεν είναι για την πόλη. Είναι να αφήσεις πίσω σου το κλεινόν άστυ και να βρεις τη διαδρομή ώστε το αυτοκίνητο να «απλώσει» τα χαρακτηριστικά του και να σε γεμίσει αδρεναλίνη έχοντας πιστό σύντροφο τόσο την απόκριση του κινητήρα, τα φρένα που δεν χάνουν την αποτελεσματικότητά τους, το «κοφτερό» τιμόνι (που όμως δεν κόβει πολύ με αποτέλεσμα να θέλει μεγάλο κύκλο στροφής) αλλά και το κράτημα του αυτοκινήτου, που σε αυτό συμβάλει και η μπάρα των θόλων για τα πίσω αμορτισέρ η οποία αυξάνει τη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος.
Καλά όλα αυτά με τα προηγμένα αμορτισέρ, τα πολύ καλά φρένα (360 χλστ. οι μπροστινοί δίσκοι, 314 οι πίσω), και το κράτημα.
Αλλά από ελαστικά πως πάτε; Γιατί χωρίς καλά ελαστικά (235/35-19 η διάσταση), προδιαγραφών, το παιχνίδι δυσκολεύει.
Σημαντικός παράγοντας καθώς η πλειονότητα των ελληνικών δρόμων δεν προσφέρει την απαιτούμενη πρόσφυση, καθώς σε τέτοιου είδους απαιτητικά αυτοκίνητα δεν αφήνεις τίποτα στην τύχη, ούτε κάνει οικονομία.
Εκρηκτικός ήχος που αλλάζει αναλόγως το οδηγικό μενού που επιλέγεται από τα δύο -επίσης γαλάζια μπουτόν- στο τιμόνι, τύπου bucket καθίσματα, καντράν με ένδειξη τα 300 χλμ./ώρα, ενώ στην οθόνη στο κέντρο του ταμπλό εμφανίζεται ένδειξη με τα G όταν το i30N αρχίζει και γυρίζει στην πίστα σε συνδυασμό με το χρονόμετρο για το γυρολόγιο.
Η τελική ταχύτητα ελέγχεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση 0-100 σε 5,4 δευτ. ενώ για την κατανάλωση, δε συζητάμε τώρα για ένα αυτοκίνητο που είσαι συνεχώς πάνω στο γκάζι…
Ραντεβού λοιπόν στο ράλι Μόντε Κάρλο, πρώτος γύρος του φετινού πρωταθλήματος όπου η Hyundai Motorsport θα έχει ως αγωνιστικό διευθυντή το ex-Formula 1 Σιρίλ Αμπιτεμπούλ.
Aπό 37.490 ευρώ
Διαβάστε ακόμα