Άστραψε και βρόντηξε ο Κάρλος Ταβάρες, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, στην έκθεση τεχνολογίας στο Λας Βεγκας, CES 2023.
O κ. Ταβάρες κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω της μεγάλης εισβολής των κινεζικών αμιγώς ηλεκτρικών και ρίχνει το γάντι στην Ε.Ε.
Οι τιμές είναι το κλειδί στην υπόθεση, με τον Ταβάρες να «δείχνει» ότι αγοραστές από τη μεσαία τάξη όλο και περισσότερο θα στραφούν στα αμιγώς ηλεκτρικά από την Κίνα, κυρίως, λόγω χαμηλότερου κόστους.
Και να μην ξεχνάμε ότι η μεσαία τάξη είναι αυτή που συντηρεί την αγορά.
Όμως, κ. Ταβάρες εσείς και οι ομοϊδεάτες σας δεν κάνατε τίποτα απολύτως για το τσουνάμι εξ Ανατολών, που ήταν επόμενο να φθάσει εδώ.
Οι τιμές των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων πήγαν στα ύψη και συνεχίζουν να ανεβαίνουν λόγω εξοπλισμού. Πολλά δε, από τα ηλεκτρονικά γκάτζετ με τα οποία φορτώνονται, πέραν του ότι είναι επικίνδυνα, είναι και άχρηστα, ενώ, σε συνδυασμό με την έλλειψη των microchips επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο την ομαλή πορεία της αγοράς.
Την ίδια ώρα, η ΕΕ θέλησε να δώσει έμφαση στον περιορισμό των εκπομπών ρύπων, αλλά, χωρίς όραμα εφικτό, επέβαλε προδιαγραφές που κόστιζαν πολύ σε κατασκευαστές και καταναλωτές. Οπότε, η λύση ήταν ηλεκτροκίνηση, ειδικά μετά το σκάνδαλο του dieselgate.
Οι Κινέζοι «διάβαζαν» όλα αυτά τα γεγονότα. Συγκεντρώνονταν, βελτιώνονταν και τώρα μεθοδικά είναι έτοιμοι με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα (τα οποία δεν έχουν καμία σχέση στην εξέλιξη και στην κατασκευή με όσα φέρουν θερμικούς κινητήρες) είναι έτοιμοι να εξαπολύσουν μαζική εισβολή στην Ευρώπη, διότι η αγορά της Ευρώπης είναι αυτή που δίνει «κύρος» στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Ταβάρες από το βήμα στο Λας Βέγκας δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι περίπου 40% πιο ακριβά από τα συγκρίσιμα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα και η Ε.Ε. επιβάλλεται να πάρει μέτρα, καθώς ο καταναλωτής εκ των πραγμάτων θα οδηγηθεί στα Κινέζικα προστατεύοντας την τσέπη του.
Η μάχη μόλις άρχισε…