Οι Νάσερ Αλ-Ατίγια/Ματιέ Μπομέλ έκοψαν πρώτοι το νήμα του μαραθώνιου αγώνα της ερήμου για την Toyota, γράφοντας ιστορία.
Ο Καταριανός ξεπέρασε σε νίκες τον τεράστιο Άρι Βάτανεν και είναι, πλέον, πίσω από τον Πετερανσέλ που έχει 8 νίκες στο σπουδαίο αυτό αγώνα.
Οι Αλ-Ατίγια/Μπομέλ έκαναν έναν πραγματικά έξυπνο αγώνα. Από τη στιγμή, που ανέβηκαν στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης, από την 3η ειδική διαδρομή και μετά, ήξεραν, έπειτα και από τις εγκαταλείψεις σοβαρών αντιπάλων τους, όπως οι Πετερανσέλ, Σάϊνθ και Αλ Ράτζι, ότι ο αγώνας ήταν στα χέρια τους. Με οδηγό την εμπειρία, που διέθετε το πλήρωμα, οδήγησαν το Hilux Toyota στον τερματισμό, φροντίζοντας να μένουν στις ειδικές κοντά στον απίστευτο Λεμπ, έτσι ώστε, να μη χάνουν βαθμούς για το πρωτάθλημα Rally Raid.
Ο Νάσερ Αλ-Ατίγια έχει κερδίσει το Rally Dakar το 2011, 2015, 2019, 2022 και ξανά το 2023.
«Είμαι πολύ χαρούμενος, μόλις τερματίσαμε», δήλωσε ο Καταριανός. «Ήταν ένα πολύ δύσκολο Dakar για όλους μας. Ήταν τρελό, πως κατάφερα να υπερασπιστώ τον τίτλο μου. Είμαι πολύ χαρούμενος, που έκανα την 5η μου νίκη. Σέβομαι τον Άρι (Βάτανεν), ακόμα είναι το είδωλό μου. Πάντα ήθελα να κερδίζω ξανά και ξανά, τώρα θέλω να υπερασπιστώ τον παγκόσμιο τίτλο μου. Δεν ήταν αναγκαίο να επιτεθούμε στον αγώνα σαν τρελοί. Καταφέραμε να ξεπεράσουμε τη δύσκολη δεύτερη εβδομάδα και στο τέλος να κερδίσουμε το Dakar. Αυτό άλλωστε, ήταν πάντα που μετρούσε».
Τη δεύτερη εβδομάδα, και, πιο δύσκολη του αγώνα, αυτός που έκλεψε την παράσταση, σπάζοντας με τη σειρά του, το απίθανο ρεκόρ του Βάτανεν, με 6 συνεχείς νίκες στις ειδικές, ήταν ο Σεμπαστιάν Λεμπ. Ο Γάλλος δεν τα παράτησε ποτέ, έβαλε το κεφάλι κάτω και οδήγησε …χωρίς αύριο. Κατάφερε από 31ος στη γενική κατάταξη να τερματίσει 2ος, κάνοντας ένα απίστευτο σερί νικών στις πιο δύσκολες ειδικές διαδρομές του αγώνα.
«Στο τέλος της 3ης ειδικής διαδρομής ήμουν σχεδόν 2 ώρες πίσω και στη 31η θέση στη γενική κατάταξη», είπε ο Λεμπ. «Τότε ήταν δύσκολο να φανταστώ, πως θα έφερνα τέτοιο αποτέλεσμα. Όμως τα δώσαμε όλα, για τα υπόλοιπα 3500 χιλιόμετρα, χωρίς να τα παρατήσουμε. Ο Φαμπιάν (Λιρκίν) έκανε απίστευτη δουλειά στην πλοήγηση, η ομάδα του Bahrain Raid Xtreme, μας πρόσφερε ένα γρήγορο αυτοκίνητο και πίσω από το τιμόνι του, επιτέθηκα, όπως έκανα στο WRC. Σε αυτή τη διοργάνωση ήταν σίγουρα, ο πιο όμορφος αγώνας για μένα, με 7 ξεχωριστές νίκες στις ειδικές και το ρεκόρ των 6 συνεχόμενων, που πήρα από τον θρύλο τον αγώνων Άρι Βάτανεν. Δεν συμβιβαζόμουν ποτέ με το ασημένιο μετάλλιο, οπότε θα επιστρέψω ακόμα πιο δυνατός».
Για την ιστορία, τη σημερινή και τελευταία ειδική διαδρομή κέρδισε ο Γκερλέν Σισερί, ο team mate του Λεμπ στην Prodrive. Ο Γάλλος ήταν πολύ γρήγορος και τερμάτισε μπροστά από το Audi του Ματίας Έκστρομ. Ο Σουηδός κατάφερε να φέρει στον τερματισμό το μοναδικό Audi που παρέμεινε στον αγώνα, δίνοντας ελπίδα για καλύτερες μέρες στη γερμανική ομάδα. Τρίτος στην 14η ειδική διαδρομή τερμάτισε ο Χενκ Λάτεγκαν με Χ-Raid Mini.
Ακόμα ένα Ντακάρ, λοιπόν, από τα πιο δύσκολα, κατά κοινή ομολογία έφτασε αισίως στο τέλος του. Ο φετινός αγώνας, εκτός από τους νικητές, είχε έναν μεγάλο πρωταγωνιστή, που έφερε τα πάνω-κάτω και αυτός ήταν ο καιρός. Βροχές και καταιγίδες ανάγκασαν τους οργανωτές να αλλάξουν το πρόγραμμα τους, με την αμφιβολία για το πως θα κυλήσει η επόμενη μέρα. Το «μέλλον» των αγώνων, όπως πολλοί ισχυρίζονται, εκφράσθηκε με την εμφάνιση της ομάδα της Audi στο Dakar. Δεν τα πήγε άσχημα, παρ’ όλο που τερμάτισε μόλις ένα αυτοκίνητο και μάλιστα μακριά από το πόντιουμ και τη δεκάδα -14oς ο Έκστρομ. Το αυτοκίνητο έδειξε πως είναι γρήγορο, όμως έχει πολύ δρόμο ακόμα και το Ντακάρ ήταν μια μεγάλη δοκιμή για τη γερμανική ομάδα.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 14ης ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
1 206 (FRA) GUERLAIN CHICHERIT – (FRA) ALEX WINOCQ GCK MOTORSPORT 01ώρα 09′ 24”
2 211 (SWE) MATTIAS EKSTROM – (SWE) EMIL BERGKVIST TEAM AUDI SPORT + 01′ 36”
3 212 (ARG) SEBASTIAN HALPERN – (ARG) BERNARDO GRAUE X-RAID MINI JCW TEAM + 01′ 53”
4 203 (POL) JAKUB PRZYGONSKI – (ESP) ARMAND MONLEON X-RAID MINI JCW TEAM + 03′ 08”
5 217 (ZAF) HENK LATEGAN – (ZAF) BRETT CUMMINGS TOYOTA GAZOO RACING + 03′ 44”
6 201 (FRA) SEBASTIEN LOEB – (BEL) FABIAN LURQUIN BAHRAIN RAID XTREME + 04′ 48”
7 202 (SAU) YAZEED AL RAJHI – (DEU) DIRK VON ZITZEWITZ OVERDRIVE RACING + 05′ 08”
8 200 (QAT) NASSER AL-ATTIYAH – (FRA) MATHIEU BAUMEL TOYOTA GAZOO RACING + 05′ 41”
9 205 (ZAF) GINIEL DE VILLIERS – (ZAF) DENNIS MURPHY TOYOTA GAZOO RACING + 06′ 09”
10 242 (ESP) CARLOS CHECA – (ESP) MARC SOLA TERRADELLAS ASTARA TEAM + 06′ 18”
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ 45ου ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ
1 200 (QAT) NASSER AL-ATTIYAH – (FRA) MATHIEU BAUMEL TOYOTA GAZOO RACING 45ώρες 03′ 15”
2 201 (FRA) SEBASTIEN LOEB – (BEL) FABIAN LURQUIN BAHRAIN RAID XTREME + 01ώρα 20′ 49”
3 230 (BRA) LUCAS MORAES – (DEU) TIMO GOTTSCHALK OVERDRIVE RACING + 01ώρα 38′ 31”
4 205 (ZAF) GINIEL DE VILLIERS – (ZAF) DENNIS MURPHY TOYOTA GAZOO RACING + 02 ώρες 31′ 12”
5 217 (ZAF) HENK LATEGAN – (ZAF) BRETT CUMMINGS TOYOTA GAZOO RACING + 02ώρες 36′ 23”
6 210 (CZE) MARTIN PROKOP – (CZE) VIKTOR CHYTKA ORLEN BENZINA TEAM + 03 ώρες40′ 44”
7 220 (ARG) JUAN CRUZ YACOPINI – (ESP) DANIEL CARRERAS OVERDRIVE RACING + 04 ώρες 27′ 09”
8 224 (CHN) WEI HAN – (CHN) MA LI HANWEI MOTORSPORT TEAM + 04 ώρες 29′ 21”
9 212 (ARG) SEBASTIAN HALPERN – (ARG) BERNARDO GRAUE X-RAID MINI JCW TEAM + 04 ώρες 42′ 38”
10 206 (FRA) GUERLAIN CHICHERIT – (FRA) ALEX WINOCQ GCK MOTORSPORT + 05 ώρες 22′ 10”