Τα τελευταία χρόνια τα SUV-κάθε μεγέθους-έχουν κυριολεκτικά κατακλύσει τις αγορές, καθώς είναι εξαιρετικά δημοφιλή.
Για ποιο λόγο; Διότι προσφέρουν πρακτικότητα, ευρύχωρο εσωτερικό, ψηλή θέση οδήγησης, κύρος και off-road ικανότητες, αν και τα περισσότερα σήμερα δεν είναι τετρακίνητα. Η εξάπλωση των SUV έχει σχεδόν εξαφανίσει από το χάρτη της αυτοκίνησης ορισμένες κατηγορίες, όπως τα sedan, τα station wagon και τα cabrio.
Πλέον τα SUV έχουν αρχίσει να ακολουθούν το ρεύμα της ηλεκτροκίνησης, καθώς πολλά μπαίνουν στην πρίζα ως plug-in υβριδικά ή ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Παρά τις υψηλές πωλήσεις που φέρνουν τα SUV, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Citroen, Βανσάν Κομπί, δεν πιστεύει ότι η κυριαρχία τους θα συνεχιστεί. Σε συνέντευξη που παραχώρησε λοιπόν ο ισχυρός άντρας της γαλλικής εταιρείας δήλωσε ότι οι απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης «προσκρούουν» στα αμαξώματα των SUV.
Συγκεκριμένα, ανάφερε ότι η επίτευξη της βέλτιστης αεροδυναμικής-για χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και μεγαλύτερη αυτονομία-δε μπορεί να εφαρμοστεί στα ογκώδη SUV. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του: «Σε ένα ηλεκτρικό όχημα εάν η αεροδυναμική είναι λάθος, η ποινή όσον αφορά την αυτονομία είναι τεράστια».
Επιπλέον θεωρεί ότι το αυξημένο βάρος των SUV δε βοηθάει στην καλύτερη διαχείριση ενέργειας, ενώ χαρακτηρίζει αποδοτικότερα τα sedan αμαξώματα. Όπως είπε: «Μπορείς να χάσεις 50 χλμ. ανάμεσα στην καλή και στην κακή αεροδυναμική του αμαξώματος και μεταξύ ενός SUV και ενός sedan μιλάμε για 60 μέχρι 80 χλμ. πολύ εύκολα».
Για το λόγο αυτό χαρακτηρίζει άσκοπη την τοποθέτηση μεγαλύτερων μπαταριών στα ηλεκτρικά SUV, καθώς ταυτόχρονα αυξάνεται και το βάρος τους. Η σχετική του δήλωση ήταν η εξής: «Τη δεκαετία του 1970, ένα αυτοκίνητο ζύγιζε 700 κιλά. Σήμερα ένα μέσο αυτοκίνητο ζυγίζει 1.300 κιλά. Αύριο ένα μέσο αυτοκίνητο θα ζυγίζει 2 τόνους. Επομένως, χρησιμοποιούμε τρεις φορές περισσότερους πόρους για να προσφέρουμε την ίδια υπηρεσία, απλώς για να είμαστε “πράσινοι”».
Ο Βανσάν Κομπί τονίζει ακόμα ότι προτεραιότητα έχει η εξέλιξη των δυνατοτήτων ταχείας φόρτισης και όχι η αύξηση του μεγέθους των μπαταριών δίνοντας το παρακάτω παράδειγμα. «Πηγαίνεις στο γραφείο σου με ένα μεγάλο εκδρομικό σακίδιο πλάτης; Η απάντηση είναι όχι. Γιατί, λοιπόν, να πηγαίνεις στο γραφείο με ένα αυτοκίνητο με έναν τόνο μπαταρίας;».