Ο νεοδιορισθείς Διευθυντής της Ομάδας Hyundai Motorsport δεν βλέπει την ώρα για τον πρώτο αγώνα της φετινής σεζόν.
Έχει θέσει τις προτεραιότητές του, καθώς ετοιμάζεται να αναλάβει το τιμόνι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι και των προγραμμάτων των πελατών της εταιρείας.
Ο Aμπιτεμπούλ θα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση με την ομάδα του, στον εναρκτήριο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι 2023, το Ράλι Μόντε Κάρλο σε λίγες μέρες. Ο Γάλλος έχει εμπειρία σε ρόλους Team Principal και εκτελεστικής διοίκησης στο μηχανοκίνητο αθλητισμού. Ωστόσο το Ράλι Μόντε θα σηματοδοτήσει το ντεμπούτο του στα ράλι, τόσο σε επαγγελματικό, όσο και σε προσωπικό επίπεδο.
Πριν από την έναρξη της σεζόν του 2023, ο Αμπιτεμπούλ μίλησε για τα κίνητρά του, την ένταξή του στην Hyundai Motorsport, τις πρώτες του εντυπώσεις από την εταιρεία και τις προθέσεις του για τη φετινή διοργάνωση.
-Σιρίλ, γιατί ήρθες στη Hyundai Motorsport;
Σ.Α.: Η Hyundai είναι ο πιο καινοτόμος και ταχύτερα αναπτυσσόμενος κατασκευαστής μεταξύ των κορυφαίων παγκόσμιων εμπορικών σημάτων. Πολύ πριν ξεκινήσουμε συζητήσεις μεταξύ μας, εντυπωσιάστηκα πολύ με αυτά που έχει πετύχει η εταιρεία, οπότε επένδυσα σε αυτόν τον ρόλο από την αρχή. Νομίζω ότι είναι γνωστό πως μετά από 15 χρόνια δουλειάς στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, σταμάτησα για διαφορετικούς λόγους. Αν και χρειαζόμουν να αποστασιοποιηθώ από τις βιομηχανίες της αυτοκινητοβιομηχανίας και του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η όρεξη για τη συγκίνηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού παρέμεινε πολύ δυνατή στο αίμα μου. Είχα αμοιβαίες σχέσεις με τη Hyundai Motorsport και ήξερα ότι έψαχναν για νέο Team Principal. Έκανα επαφή μαζί τους και διαπιστώσαμε ότι υπήρχε καλό ταίριασμα, μεταξύ αυτού που έψαχνε η Hyundai και με εμένα. Υπήρχε μια φυσική προθυμία να προχωρήσουμε παραπέρα, αλλά μόλις πριν από λίγες εβδομάδες συμφωνήσαμε. Είναι ακόμα πολύ καινούργιο και πρέπει ακόμα να μάθω πολλά, αλλά είμαι πολύ ενθουσιασμένος από την πρόκληση. Νομίζω ότι η Hyundai έχει ενισχυθεί σημαντικά μέσω των δραστηριοτήτων της, στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και, τώρα, είναι δική μου ευθύνη να συνεχίσω και να προωθήσω αυτή την ανάπτυξη.
-Μιλώντας για προκλήσεις, ποια θα είναι η μεγαλύτερη, που θα αντιμετωπίσεις, όταν μπεις σε έναν εντελώς διαφορετικό κλάδο μηχανοκίνητου αθλητισμού;
Σ.Α.: Το προσεγγίζω αυτό όπως όλα τα άλλα, που έχω ζήσει στη ζωή μου. με πολλή ταπεινοφροσύνη, αλλά είμαι ενθουσιασμένος και υπομονετικός για το τι μπορεί και τι χρειάζεται να γίνει. Σε αντίθεση με εκεί που ήμουν στο παρελθόν, όπου έπρεπε να φτιάξω μια ομάδα, αυτή δεν χρειάζεται να χτιστεί. Είναι καθιερωμένη, λειτουργεί και είναι ικανή να προσφέρει εξαιρετικά καλά αποτελέσματα. Η πρόκληση θα είναι περισσότερο μέσα μου, με αυτά που πρέπει να μάθω και μάλιστα γρήγορα. Δεν υπάρχει μόνο προσδοκία, αλλά και υποχρέωση παράδοσης. Αυτό είναι που βρίσκεται μπροστά, αλλά είμαι έτοιμος για αυτό. Σε κάποιο βαθμό, μπορώ να δω ότι οι στόχοι, οι διαδικασίες και η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι πολύ παρόμοια: η αφοσίωση στη δουλειά και στο να εξετάζουμε το βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ταυτόχρονα. Από την άλλη πλευρά, μπορώ επίσης να δω, ότι αυτό είναι εντελώς διαφορετικό, από αυτό που έχω βιώσει πριν.
-Έχεις προηγούμενη εμπειρία από ράλι;
Σ.Α.: Από επαγγελματικής σκοπιάς, αυτή θα είναι η πρώτη μου φορά στο ράλι, αλλά υπήρξα παρατηρητής των αγώνων, όλα αυτά τα χρόνια. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όταν εργάζεσαι σε μια κατηγορία, πρέπει να είσαι τόσο συγκεντρωμένος και να γίνεις εξαιρετικά εξειδικευμένος, επομένως, λόγω αυτού που έκανα, ειδικεύτηκα στη Formula 1. Τώρα πρέπει να κάνω το ίδιο στο ράλι, που θα πάρει χρόνο, αλλά είμαι πολύ ενθουσιώδης με το DNA και την κληρονομιά του αθλήματος. Υπάρχουν υπέροχες εργοστασιακές ομάδες, εξαιρετικοί οδηγοί, υπέροχες ζωηρές και εξαιρετικές ιστορίες, που έχουν γραφτεί στο WRC και ανυπομονώ να γίνω μέρος αυτού. Μου αρέσει η ιδέα να επιστρέψω στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά σε μια διαφορετική θέση, σε ένα νέο έδαφος και για μια νέα ομάδα. Ο ρόλος μου και μια αμοιβαία σύνδεση με έφερε σε επαφή με τον Πρόεδρο Σον Κιμ. Νομίζω ότι ήταν μια φανταστική συνεργασία.
-Ποιος είναι ο στόχος της ομάδας το 2023;
Σ.Α.: Δεν νομίζω ότι θα εκπλαγεί κανείς, αν μάθει ότι στοχεύουμε και τους δύο τίτλους πρωταθλήματος στο WRC. Η ομάδα έχει κερδίσει στο παρελθόν δύο φορές το στέμμα των κατασκευαστών, αλλά ποτέ τον τίτλο των οδηγών. Και οι δύο λένε μια διαφορετική ιστορία, που είναι εξίσου σημαντικές. Η ομάδα κέρδισε πέντε ράλι πέρυσι και ο στόχος είναι να βελτιωθεί σε αυτό. Και πάλι, το παίρνω με ταπεινότητα. Δεν μπορώ να πω, πόσα θα κερδίσουμε αυτή τη σεζόν, καθώς είμαι ακόμα νέος στον κόσμο του ράλι. Πρώτα πρέπει να κατανοήσω την όλη κατάσταση και μετά να προσδιορίσω τη συνεισφορά μου.
-Αυτή θα είναι η δέκατη χρονιά της Hyundai Motorsports στο WRC. Ο Tιερί Νεβίλ και ο Ντάνι Σόρδο ήταν μέρος αυτής της ομάδας από την πρώτη μέρα. Πόσο σημαντική είναι αυτή η σταθερότητα;
Σ.Α.: Είναι εξαιρετικά σημαντικό να μπορούμε να βασιζόμαστε σε αυτούς, ως εξαιρετικά έμπειρους οδηγούς, αλλά και ως αληθινά μέλη αυτής της οικογένειας της Hyundai. Βρίσκονται εδώ σχεδόν από την πρώτη μέρα – κάτι που ισχύει και για άλλα μέλη της ομάδας, που εντάχθηκαν, όταν ιδρύθηκε για πρώτη φορά η ομάδα. Έχω περάσει από τη διαδικασία δημιουργίας μιας ομάδας και ξέρω πόσο πολύτιμη είναι αυτή η εμπειρία σε δύσκολες στιγμές αλλά και όταν πιέζεις να βελτιωθείς. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχει να κάνει με μικρά οριακά κέρδη, και μπορείτε να τα πετύχετε μόνο, εάν είστε σε θέση να ανατρέξετε στην ιστορία και να δείτε τι λειτούργησε και τι όχι. Η γνώση και η διορατικότητά τους θα είναι εξαιρετικά σημαντικές, ιδιαίτερα για μένα επειδή είμαι νέος. Αλλά είναι εξίσου ζωτικής σημασίας να έχουμε οδηγούς, όπως ο Εσάπεκα και ο Κρεγκ, που έχουν επίσης τις εμπειρίες τους. αυτό θα με βοηθήσει πάρα πολύ.
-Μερικοί λένε ότι το ράλι είναι μια περιπέτεια. Πόσο ενθουσιασμένος είσαι με αυτό;
Σ.Α.: Μου αρέσει αυτό – ως ένα βαθμό, η Formula 1 ταξιδεύει στον κόσμο, αλλά είναι στατική. Μένεις στο …μαντρί. Μου αρέσει αυτή η ιδέα της περιπέτειας, νομίζω ότι έχει να κάνει με τη δέσμευση και από αφήγηση και από τη σκοπιά του μάρκετινγκ, το να είμαι ένα με τη φύση και τα στοιχεία είναι πραγματικά ελκυστικό για μένα. Το WRC είναι πολύ πιο σχετικό με τον κόσμο του σήμερα. Αυτή η σύνδεση με τα στοιχεία, με το τοπίο στο οποίο βρισκόμαστε και με όλες τις προκλήσεις που συνδέονται με αυτό, με ενθουσιάζουν.
-Αν έπρεπε να ορίσετε την επιτυχία για την ομάδα το 2023, ποια θα ήταν αυτή;
Σ.Α.: Ο μόνος τρόπος για να μετρήσετε την επιτυχία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι οι νίκες, τόσο νίκες σε ράλι, όσο και τίτλους πρωταθλημάτων. Θα ήθελα πολύ να το ζήσω αυτό. Ειλικρινά μιλώντας, η συνεισφορά μου φέτος θα είναι μόνο οριακή, ας το αναφέρουμε εκ των προτέρων. Η ομάδα έχει εδραιωθεί, το Hyundai i20 N, έχει ήδη σχεδιαστεί και κατασκευαστεί, επομένως δεν μπορώ να διεκδικήσω καμία συμβολή σε αυτό, που μπορεί να κάνει αυτό το αυτοκίνητο, αλλά θα ήθελα ακόμα να μπορώ να ζήσω αυτές τις θετικές στιγμές με την ομάδα. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε, επίσης, να οικοδομήσουμε, ως ομάδα για τις άλλες προκλήσεις, που θα έρθουν τα επόμενα χρόνια. Είναι η ιστορία στη δημιουργία της Hyundai στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είναι, ήδη, ένας καλά εδραιωμένος «παίκτης», αλλά πρέπει να κοιτάξει μπροστά, για να δείξει ότι υπάρχουν μακροπρόθεσμα σχέδια. Θα ήθελα να μπορώ να ανατρέξω στη φετινή χρονιά και να πω, ότι έχουμε ένα σχέδιο για το μέλλον, για τη μελλοντική γενιά οδηγών, μηχανικών και άλλων ταλέντων που πρέπει να προσελκύουμε, να αναπτύσσουμε και να διατηρούμε συνεχώς. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένα μέρος, όπου το ταλέντο κάνει τη διαφορά και θα ήθελα να εξερευνήσω πώς μπορώ να το αξιοποιήσω εδώ στη Hyundai Motorsport.
-Πώς ήταν όταν γνώρισες την ομάδα;
Σ.Α.: Όλοι είναι πολύ απασχολημένοι με την προετοιμασία της σεζόν, απέχουμε μόνο λίγες μέρες από τον πρώτο αγώνα, οπότε δεν ήθελα να αφιερώσω πολύ χρόνο στον κόσμο κατά τη σύντομη επίσκεψή μου. Γνώρισα όσο το δυνατόν περισσότερα μέλη της ομάδας. Κάθε φορά που συναντώ ένα νέο πρόσωπο, προσπαθώ να κατανοήσω το «προσωπικό του ταξίδι» στο χώρο. Αυτό είναι το συναρπαστικό στον μηχανοκίνητο αθλητισμό: η ομάδα των ατόμων. Εάν θέλετε η ομάδα σας να αποδώσει, πρέπει να καταλάβετε από πού έχουν έρθει και πού θέλουν να πάνε. Αντί να συναντώ τους πάντες την ίδια στιγμή, προσπαθώ να γνωρίσω τους ανθρώπους ξεχωριστά. Το έχω κάνει και με τους οδηγούς. Έχουμε μια εξαιρετική σύνθεση από πολύ έμπειρα ταλέντα και είμαι ενθουσιασμένος, που θα συναντήσω περισσότερους ανθρώπους τις επόμενες εβδομάδες.
-Ποιες ήταν οι εντυπώσεις σας από τις εγκαταστάσεις στο Alzenau;
Σ.Α.: Ο χώρος έχει τεράστιες δυνατότητες. Πραγματικά, ήταν μεγαλύτερο απ’ ότι περίμενα. Περπατώντας, ωστόσο, μέσα σε αυτό το συγκρότημα, παρόλο που είναι ένα μεγάλο κτίριο, καταλαβαίνω, ήδη, ότι δεν έχει αρκετό χώρο. Η διαφορά με την προηγούμενη εμπειρία μου στη Formula 1 είναι ότι εκεί χτίζεις, χρησιμοποιείς και μετά πετάς. Εδώ πρέπει να κρατήσουμε τα πάντα από τις διαφορετικές γενιές, κάτι που έχει ενδιαφέρον, αλλά θέτει κάποιες προκλήσεις… Εντυπωσιάστηκα με τις εγκαταστάσεις κατά τη διάρκεια του σύντομου χρόνου μου εκεί και νομίζω ότι η ομάδα έχει αυτό που χρειάζεται για να αποδώσει σύμφωνα με αυτούς τους κανονισμούς. Μου άρεσε να βλέπω το τμήμα των κινητήρων και το μηχανουργείο και μετά να βλέπω τα εργαστήρια να λειτουργούν σύμφωνα με τα πρότυπα του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Αλλά, δεν είναι μόνο από την άποψη του εξοπλισμού, όπου βλέπω τις δυνατότητες. Είναι επίσης οι άνθρωποι και το ταλέντο στο Alzenau. Ανυπομονώ να συνεισφέρω σε αυτή την ομάδα με τον δικό μου τρόπο. Το γεγονός ότι εμείς στο εργοστάσιο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις ισχυρές παγκόσμιες δυνατότητες έρευνας και ανάπτυξης της Hyundai είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Πιστεύω ότι είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Νομίζω ότι αυτή η σύνδεση θα επιτρέψει στο Hyundai Motorsport να παρουσιάσει ακόμη πιο διαφορετικές τεχνολογίες στην παγκόσμια σκηνή στο μέλλον.
Διαβάστε ακόμα: