Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η Toyota, αντιμετωπίζει την κριτική ότι έχει μείνει πίσω από τους ανταγωνιστές στα ηλεκτρικά.
Είναι γεγονός ότι εργάζεται ακόμη προς την κατεύθυνση να εμποδίσει την απότομη μετάβαση σε στόλους ηλεκτρικών μηδενικών εκπομπών.
Πιστεύει σε ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον, απλώς, υποστηρίζει ότι το μέλλον αυτό δεν θα φτάσει σε όλες τις αγορές της Toyota, ταυτόχρονα.
Η νέα επένδυση 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Toyota, στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2021, περιλαμβάνει ένα σχέδιο για την εισαγωγή 30 μοντέλων έως το 2030. Αυτό είναι λίγο λιγότερο από το ένα τέταρτο των περισσότερων από τα 130 μοντέλα που κατασκευάζει, συνολικά, σήμερα.
Ταυτόχρονα, έχει πει ότι θα επενδύσει ίσο ποσό σε υβριδικά και οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Η Toyota κάποτε θεωρούνταν πρωτοπόρος στα πράσινα οχήματα. Παρουσίασε το Prius, το κύριο υβριδικό όχημα στον κόσμο το 1997. Το Prius συνδύαζε έναν κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μικρή μπαταρία. Αυτό επέτρεψε στους οδηγούς να αυξήσουν δραματικά την οικονομία καυσίμου τους σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η νέα τεχνολογία έφερε, κυριολεκτικά, επανάσταση: Η Toyota έχει προσφέρει υβριδικές εκδόσεις σε μεγάλο μέρος της γκάμα της. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει πουλήσει συνολικά 20 εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητα, φορτηγά και SUV σε όλο τον κόσμο και 5,4 εκατομμύρια μόνο στις ΗΠΑ.
Αλλά, στο μεταξύ, άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, υποκινούμενες από ολοένα και αυστηρότερους κυβερνητικούς κανονισμούς και την επιτυχία νεοφερμένων όπως η Tesla, άρχισαν να επενδύουν σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η ηγεσία της Toyota υποστήριξε ότι υπάρχουν θεμελιώδεις μηχανολογικές προκλήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα που λειτουργούν με μπαταρίες, καθώς χρειάζονται πολύ χρόνο για να φορτιστούν, απαιτούν βαριές και ακριβές μπαταρίες και εξακολουθούν να έχουν περιορισμένη εμβέλεια.
Επιχειρηματική πρόκληση
Αυτές οι απόψεις, φαίνεται να ξεπερνιούνται τώρα, δεδομένων των πρόσφατων βελτιώσεων στην τεχνολογία μπαταριών, λένε οι αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το πιο σημαντικό, οι εταιρείες έχουν βρει μια ισχυρή επιχειρηματική πρόκληση για τα EV. Η Tesla είναι, πλέον, η κορυφαία μάρκα πολυτελείας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Παρά ταύτα, η Toyota μπορεί να έχει δίκιο στη βασική της θέση. Η Gartner, μια εταιρεία βιομηχανικών ερευνών, αναμένει ότι οι βενζινοκινητήρες θα εξακολουθούν να αποτελούν περίπου το 50% των πωλήσεων στις αρχές της δεκαετίας του 2030.
«Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι σε 10 χρόνια, το 50% των πωλήσεων νέων οχημάτων θα είναι βενζίνη», δήλωσε ο Μάϊκ Ράμσεϊ, αντιπρόεδρος στο CIO Research Group της Gartner. «Και αν κοιτάξετε το παγκόσμιο αποτύπωμα, αυτό είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι αλήθεια, γιατί δεν πρόκειται να δείτε στη Νιγηρία, στο Ιράν, στην Ινδονησία, μερίδιο αγοράς 50% για ηλεκτρικά οχήματα…».