Αχ, αυτοί οι Ιταλοί… Δεν ησυχάζουν όσον αφορά τις επιδόσεις, θέλοντας τα κρατήσουν ζωντανή την παράδοση των σπορ μοντέλων.
Ακόμη και με την ηλεκτροκίνηση. Η Automobili Estrema μας είχε προϊδεάσει την Άνοιξη του 2021 εν μέσω πανδημίας, και, τώρα μας πληροφορεί ότι η αρχική παραγωγή του υπεραυτοκινήτου Fulminea έχει ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί σε 61 αντίγραφα και μόνο.
Εάν θέλετε να …αγοράσετε ένα, θα σας κοστίσει 1.961.000 ευρώ!
Το εντυπωσιακό, από κάθε άποψη, Fulminea πιάνει 320 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα, χάρη στους 2.040 ίππους με το σύστημα 4κίνησης AWD. Αντί να βασίζεται απλώς σε μια τεράστια ομάδα κυψελών μπαταρίας για να δημιουργήσει τη χωρητικότητά των 100 kWh, η ηλεκτρική καρδιά του θα βασίζεται σε ένα μείγμα μπαταριών και υπερπυκνωτών σε ένα «υβριδικό» πακέτο μπαταριών.
Σύμφωνα με την Automobili Estrema, το Fulminea (που μεταφράζεται ως “Γρήγορη λάμψη”) χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό πρισματικών κυψελών μπαταρίας ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης από την Avesta Battery and Energy Engineering (παραγωγός μπαταριών ABEE, Βέλγιο), συν τους προαναφερθέντες υπερπυκνωτές για την τροφοδοσία των κινητήρων.
Αυτό το πακέτο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την ABEE και την IMECAR Elektronik -μια εταιρεία ανάπτυξης μπαταριών με έδρα την Τουρκία που ειδικεύεται στην κατασκευή πρωτοτύπων, τη δοκιμή και την παραγωγή συστοιχιών μπαταριών.
Για να κάνει αυτούς τους υπερπυκνωτές να συνεργάζονται ιδανικά με τις μπαταρίες, ο κατασκευαστής αποκλειστικά ηλεκτρικών υπεραυτοκίνητων λαμβάνει ένα Σύστημα Διαχείρισης Μπαταριών (BMS) από την Electra Vehicle που ονομάζεται EVE-Ai. Η Electra ισχυρίζεται ότι το EVE-Ai (ακρωνύμιο του «Energy storage Vehicle Environment Artificial Intelligence») είναι ικανό να ελέγχει όχι μόνο τη φόρτιση, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζονται οι υπερπυκνωτές και οι μπαταρίες λιθίου, καθώς το ελεγχόμενο με AI BMS μπορεί να λειτουργήσει με διπλή αποθήκευση και δεν περιορίζεται σε έναν μόνο τύπο κυτταρικής χημείας.
Γρήγορη φόρτιση
Η Electra ισχυρίζεται επίσης ότι το EVE-Ai μπορεί να βελτιστοποιήσει για γρήγορη φόρτιση χρησιμοποιώντας μια «στρατηγική δυναμικής θερμικής φόρτισης» επιτρέποντας τη γρήγορη φόρτιση με περιορισμένο αντίκτυπο στην κατάσταση της υγείας της μπαταρίας (SoH). Μπορεί επίσης να προβλέψει τις συνήθειες φόρτισης του κατόχου και να προσαρμόσει τη φόρτιση μέσω της Βελτιστοποίησης Ολονύκτιας Φόρτισης. Με όλες αυτές τις χρήσεις και χρησιμοποιώντας την υβριδική μπαταρία, η Automobili Estrema ισχυρίζεται ότι το Fulminea θα έχει αυτονομία πάνω από 325 μίλια και θα μπορεί να φορτίζει από 10% Κατάσταση Φόρτισης (SoC) έως 80% σε λιγότερο από 15 λεπτά. Κάνοντας μερικούς πρόχειρους υπολογισμούς (κρατώντας σε χρόνο 15 λεπτών, χωρητικότητα 100 kWh και εμβέλεια 520 χλμ), αυτός είναι σχεδόν ένας ρυθμός 300 kW ή περίπου 24 χλμ εμβέλειας ανά λεπτό.
Ολόκληρο το αυτοκίνητο -με εγκατεστημένη την μπαταρία- θα ζυγίζει μόνο 1.500 κιλά, που σημαίνει ότι η μπαταρία είναι μόνο περίπου το 20% του συνολικού βάρους του Fulminea. Κάθε τροχός θα κινείται από έναν μόνο κινητήρα, όπως και το Rivian R1T, αποδίδοντας συνδυαστικά 2.040 ίππους.