Ο Γάλλος έχει ζήτημα από την 5η Ειδική Διαδρομή με το υβριδικό σύστημα του Yaris Rally1.
Πως κύλησε όμως το πρώτο μισό του σκέλους της Παρασκευής 20 Ιανουαρίου.
Η κυριαρχία του Σεμπάστιαν Οζιέ στο ράλι Μόντε Κάρλο συνεχίστηκε και στην 5η ειδική διαδρομή, παρά το γεγονός ότι το Toyota λειτουργούσε χωρίς υβριδική ισχύ.
Ο Oζιέ μέχρι την 4η Ειδική Διαδρομή, είχε κολλημένο πίσω του τον team mate του, στην Toyota, Έλφιν Έβανς. Ο Έβανς έδειχνε οτι πατάει γερά στις Ειδικές Διαδρομές του φετινού Μόντε Κάρλο. Μάλιστα σε πολλές Ειδικές Διαδρομές ήταν ταχύτερος στους ενδιάμεσους χρόνους. Ο Γάλλος όμως, έκανε μετά τα μισά των Ειδικών Διαδρομών τις επιθέσεις του και κέρδιζε.
Ωστόσο, δεν ήταν όλα τόσο καλά όσο φαίνονται για τους Οζιέ-Λαντέ.
«Έχουμε ένα πρόβλημα, γι’ αυτό πιέζουμε πολύ, για να το αντισταθμίσουμε, είμαστε χωρίς υβριδική ισχύ» τόνισε ο Γάλλος.
Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο νομίζουμε, καθώς η σημερινή μέρα δεν διαθέτει ενδιάμεσο σέρβις, παρά μόνο ζώνη αλλαγής ελαστικών.
Το πρόβλημα του Οζιέ θα μπορούσε να τον φρενάρει για το υπόλοιπο της ημέρας. Είναι όμως έτσι; Γιατί φάνηκε, πως ο Γάλλος έχει βρει το αντίδοτο καθώς οδηγεί χωρίς αύριο.
Ο Έβανς, αγνοώντας το πρόβλημα του Οζιέ, πίστευε πως είναι κοντά του σε χρόνους και αυτό του ανέβαζε την ψυχολογία και τη φιλοδοξία του. Οι Ειδικές Διαδρομές όμως, στο Μόντε είναι ύπουλες και η παραπάνω ταχύτητα ή η φιλοδοξία δεν είναι καλοί σύμβουλοι.
Έτσι στην 5η Ειδική Διαδρομή, την 3η της ημέρας, ενώ ο Οζιέ ολοκλήρωσε χωρίς πρόβλημα, ο Έβανς έχασε 40 δευτερόλεπτα από κλατάρισμα στο πίσω δεξιά ελαστικό του Yaris.
«Δεν έχω ιδέα που το έπαθα» είπε ο Έβανς, που έπεσε από 2ος στην 5η θέση της γενικής κατάταξης.
Δύο θέσεις ανέβηκε ο Ροβάνπερα. Ο Φινλανδός μέχρι και την 4η Ειδική Διαδρομή της ημέρας πάλευε για την 3η θέση της γενικής με τους Τάνακ και Νεβίλ – και οι τρεις περσινοί διεκδικητές του τίτλου- είχαν μια διαφορά μόλις 0,2 δευτερόλεπτα για την τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση στη γενική κατάταξη.
Μετά την 4η Ειδική Διαδρομή, ο Νεβίλ ανέβηκε στην τρίτη θέση και ο Ροβάνπερα έπεσε στην πέμπτη αφήνοντας 4ο τον Τάνακ με το Puma να κυνηγά τον πρώην team mate του στη Hyundai.
Στην 4η ειδική ο Νεβίλ ήταν 2,9 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τον Τάνακ, που με τη σειρά του κέρδισε τον Ροβάνπερα με 2,2 δευτερόλεπτα. «Πάρε ένα δώσε δύο» ήταν η μάχη των τριών οδηγών για την τρίτη θέση στο πόντιουμ.
Τα πράγματα άλλαξαν δραματικά στην 5η Ειδική Διαδρομή, όταν ο Ροβάνπερα έγραψε ένα γρήγορο χρόνο μόλις 1.3 πίσω από τον Οζιέ. Με το πρόβλημα του Έβανς βρέθηκε τρίτος στη γενική. Ο Φινλανδός μάλιστα είχε τη στιγμή του στην πρώτη στροφή της Ειδικής Διαδρομής, όταν γλίστρησε έχασε τα φρένα και με το πλάι χτύπησε τη μπαριέρα, που μάζεψε μέρος του πίσω προφυλακτήρα – χωρίς παραπάνω προβλήματα ο Κάλε τερμάτισε την ειδική. «Στο πρώτο μεγάλο φρενάρισμα της Ειδικής Διαδρομής είχα λιγότερο κράτημα από ό,τι περίμενα. Ευτυχώς μπόρεσα να το σώσω, αλλά πρέπει να δούμε τι πρέπει να επισκευάσουμε».
Με το πρόβλημα των Έβανς και Ροβάνπερα, ο Τιερί Νεβίλ είναι δεύτερος στη γενική κατάταξη πίσω από τον Οζιέ. «Δεν είναι τόσο διασκεδαστικό» δήλωσε ο Βέλγος μετά την 5η ειδική.
Στην 4η θέση της γενικής είναι ο Τάνακ με το Puma.
Ο Ντάνι Σόρδο κρατά άνετα την 6η θέση πίσω από τον Έβανς και μπροστά από τον Πιερ Λουί Λουμπέ, που είχε τη στιγμή του. Ο Κορσικανός έχασε την υδραυλική υποβοήθηση του Puma του και ταλαιπωρήθηκε πολύ στην 5η Ειδική Διαδρομή, χάνοντας πάνω από ένα λεπτό. Ωστόσο έφερε το αυτοκίνητό του στον τερματισμό της Ειδικής Διαδρομής.
«Έπεσα στα φρένα και μπλοκάρισε λίγο το εμπρός μέρος, όμως το τιμόνι δεν υπάκουσε και έχω μάλλον χάσει την υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι μου» σχολίασε ο Λουμπέ, που κυνηγούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή τον Σόρδο και την 6η θέση, ενώ τώρα έχει πέσει πίσω από τον Κατσούτα – 9ος στη γενική κατάταξη.
Το παρμπρίζ του Τακαμότο Κατσούτα θόλωνε κατά τόπους στην 4η ειδική διαδρομή της ημέρας, ωστόσο έκανε τον 4ο χρόνο σε αυτή την ειδική διαδρομή.
Ο Λάπι μετά και την 5η ειδική, κρατά την 7η θέση μπροστά από τον Κατσούτα στη γενική κατάταξη ενώ ο Γκριάζιν εξακολουθεί να προηγείται στο WRC2.
Άλλες τρεις Ειδικές Διαδρομές, επαναλαμβανόμενες οι πρωινές, για να ολοκληρωθεί το σκέλος.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 5 ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
1 Οζιέ-Λαντέ Yaris Rally1 56:43.8
2 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 N Rally1 +32.7 +32.7
3 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 +1.8 +34.5
4 Τάνακ-Γιαρβέογια Puma Rally1 +5.7 +40.2
5 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +14.5 +54.7
6 Σόρδο-Καρέρα i20 N Rally1 +9.4 +1:04.1
7 Λάπι-Φερμ i20 N Rally1 +19.2 +1:23.3
8 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris Rally1 +0.5 +1:23.8
9 Λουμπέ-Γκιλσούλ Puma Rally1 +1:07.7 +2:31.5
10 Γκριαζίν-Αλεξάντροφ Fabia RS WRC2 +9.1 +2:40.6