Η Ferrari αποκάλυψε ότι σκοπεύει, πριν πάει στο Μπαχρέιν, το πλήρωμά της να έχει ολοκληρώσει 1000 δοκιμαστικά πιτ στοπ, ενόψει της νέας σεζόν!
Το 2022 ήταν με μία λέξη μία χρονιά καταστροφική για τη Ferrari. Άρχισε ιδανικά, με 2 νίκες σε τρία γκραν πρι και συνεχίστηκε επώδυνα, με άλλες δύο νίκες συνολικά στη σεζόν. Πολλά έφταιξαν, αλλά η Scuderia δουλεύει ήδη ακατάπαυστα για το νέο της μονοθέσιο και την επόμενη αγωνιστική περίοδο. Έτσι, μία από τις πρώτες κινήσεις του Φρεντ Βασέρ, του νέου επικεφαλής της ομάδας, είναι η βελτίωση του πληρώματος πιτ, στα πιτ στοπ!
Γι’ αυτόν τον λόγο, έχει αρχίσει ήδη ένα πρόγραμμα αυστηρής προπόνησης, στην έδρα της ομάδας, το Μαρανέλο, καθώς αναζητείται ταχύτητα παντού! Κάθε χιλιοστό, πλέον, είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό.
20 ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ ΠΙΤ ΣΤΟΠ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ
Ο επικεφαλής των λειτουργιών του μονοθεσίου, Ντιέγκο Λοβέρνο, επιβλέπει ένα σωματικό και διατροφικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο να φέρει το πλήρωμα της Ferrari σε άριστη κατάσταση το 2023. Θέλει να τους φέρει σε σημείο να παίζουν στα «δάχτυλα» το μονοθέσιο της νέας σεζόν, το οποίο επί του παρόντος φέρει την κωδική ονομασία «Project 675». Τα μέλη του pit crew χωρισμένα σε δύο ομάδες, ολοκληρώνουν 20 πιτ στοπ την ημέρα, τρεις φορές την εβδομάδα σε μια ειδική αίθουσα που έχει δημιουργηθεί για να τους βοηθήσει να προπονηθούν.
Πέρυσι, η Ferrari κατάφερε κατάφερε να ρίξει κάτω από τα τρία δευτερόλεπτα το 73% των πιτ στοπ της. Ο στόχος του Λοβέρνο, όμως, είναι το 80%!
Η Ferrari τερμάτισε τέταρτη στην κατάταξη του βραβείου DHL Fastest Pit Stop Award για τη σεζόν του 2022. Την ταχύτερη αλλαγή την έκανε η McLaren, στα 1,98 δευτερόλεπτα!
«Κατά τη διάρκεια των δοκιμών καταγράψαμε εξαιρετικούς χρόνους ρεκόρ», δήλωσε ο Λοβέρνο στην ιταλική έκδοση του Motorsport.com.
«Φτάσαμε ακόμα και σε χρόνους 1,65 δευτερολέπτων, αλλά στις προπονήσεις το μονοθέσιο σταματά πάντα τέλεια ευθυγραμμισμένο και, κυρίως, σταματά ακριβώς στο αναμενόμενο σημείο, ενώ κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix υπάρχουν πολλές άλλες μεταβλητές που κάνουν την αλλαγή πολύ περίπλοκη.
«Όσες αλλαγές είναι κάτω από 3 δευτερόλεπτα θεωρούνται πολύ καλές, μέχρι 3,5 δευτερόλεπτα είναι καλές αλλά όχι τέλειες, κάτω από 4 δευτερόλεπτα είναι ανεπαρκείς και πάνω από 4,5 δευτερόλεπτα τις θεωρούμε αποτυχημένες“
Παράλληλα με την αυστηρή εκπαίδευση του πληρώματος, η Ferrari επιδιώκει να εκπαιδεύσει κάθε μέλος ώστε να είναι σε θέση να εργάζεται σε πολλαπλούς τομείς του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια ενός πιτ στοπ, αυτή τη σεζόν.
«Είναι ζωτικής σημασίας να αυξήσουμε το μέσο επίπεδο της ομάδας”, τόνισε ο Λοβέρνο.
«Αναλύσαμε ότι τα προβλήματα προέκυψαν όταν αναγκαστήκαμε να κάνουμε εναλλαγές προσωπικού σε μια μακρά σεζόν που μετρούσε 22 γκραν πρι στο ημερολόγιο.
«Εκτός από το να προσπαθήσουμε να τους φέρουμε όλους στο ίδιο επίπεδο, φέτος σκεφτήκαμε να κάνουμε τις λειτουργίες πιο ευέλικτες: και έτσι ένας μηχανικός που κρατά το αερόκλειδο, μπορεί επίσης να εκπαιδευτεί και στην αλλαγή του τροχού.»