Πρωτοπόρες εταιρείες εργάζονται προκειμένου για να μετατρέψουν την αμμωνία σε υδρογόνο και να τροφοδοτήσουν τρακτέρ, φορτηγά, ακόμη και πλοία.
Στη διεθνή προσπάθεια για την εύρεση καθαρότερων καυσίμων, ο τομέας των μεταφορών βαρέως τύπου έχει μείνει πολύ πίσω, επειδή οι μπαταρίες δεν έχουν αρκετή περίσσεια επί του προκειμένου. Μια λύση είναι, λοιπόν, η αμμωνία.
Η βιομηχανία βαρέων φορτηγών από μόνη της αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τέταρτο όλων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές. Οι εκπομπές από τη ναυτιλία αυξήθηκαν σχεδόν κατά 10% από το 2012 έως το 2018, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό. Τα πλοία απελευθερώνουν σχεδόν 1 δισεκατομμύριο μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο, που είναι περίπου ίσο με την ετήσια παραγωγή άνθρακα του Τέξας και της Καλιφόρνια μαζί.
Έτσι, εταιρείες όπως η Man Energy Solutions, η Wartsila και η Amogy, μια startup με έδρα το Μπρούκλιν, εργάζονται σε εναλλακτικές λύσεις που βασίζονται στην αμμωνία.
«Η ιδιόκτητη τεχνολογία μας επιτρέπει την αποτελεσματική και αποτελεσματική μετατροπή της αμμωνίας σε υδρογόνο, έτσι ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτήν τη διαδικασία στο όχημα για την παραγωγή υδρογόνου και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσετε το παραγόμενο υδρογόνο για να κινήσετε το όχημα χρησιμοποιώντας την κυψέλη καυσίμου», εξήγησε ο συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος, Σεονγκχούν Γου.
Η τεχνολογία επιτρέπει την επί του σκάφους διάσπαση της αμμωνίας σε υδρογόνο, το οποίο στη συνέχεια αποστέλλεται σε μια κυψέλη καυσίμου για να τροφοδοτήσει ένα όχημα. Η ενεργειακή πυκνότητα της υγρής αμμωνίας είναι περίπου τρεις φορές μεγαλύτερη από το συμπιεσμένο υδρογόνο.
Η Amogy μόλις δοκίμασε την τεχνολογία της σε ένα ημι-φορτηγό και έχει ήδη πετύχει να λειτουργήσει σε ένα John Deere τρακτέρ καθώς και ένα drone. Το επόμενο βήμα προς την καθαρή ναυτιλία είναι ένα ρυμουλκό.
«Συνεργαζόμαστε πολύ με τους μετόχους του κλάδου στη ναυτιλία και τη βαριά κατασκευή στις βιομηχανίες. Οπότε σίγουρα η συνεργασία είναι το κλειδί για την κλιμάκωση της νέας τεχνολογίας όπως η δική μας, για την πραγματική διευρυμένη εφαρμογή και τη διείσδυση στην αγορά», δήλωσε ο Γου.
Ένας από τους επενδυτές της Amogy, η Saudi Aramco, είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου στον κόσμο, αλλά βλέπει την αμμωνία ως μέρος του μέλλοντός της.
Νέοι δρόμοι μεταφοράς
«Ανοίγει πραγματικά νέες αγορές για το υδρογόνο μέσω του φορέα αμμωνίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα, στον οποίο στοιχηματίζουμε ως ευνοϊκός τρόπος μεταφοράς υδρογόνου», δήλωσε ο Αχμάντ Αλ-Κογουέϊτερ, , επικεφαλής τεχνολογίας στη Saudi Aramco.
«Θα είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά σε έναν κόσμο περιορισμένων εκπομπών άνθρακα. Τέτοια προϊόντα θα είναι πιο πολύτιμα και η αγορά για αυτό και η ζήτηση θα αυξηθεί, επομένως το βλέπουμε αυτό ως πολύ θετικό από την οπτική των μετόχων μας», πρόσθεσε.
Εκτός από τη Saudi Aramco, η Amogy υποστηρίζεται από τις Amazon Climate Pledge Fund, AP Ventures, SK Innovation και DCVC. Η startup έχει συγκεντρώσει 70 εκατομμύρια δολάρια μέχρι στιγμής.
Διαβάστε ακόμα: