Οι αριθμοί δείχνουν πάντα την πραγματικότητα όσο σκληρή και αν είναι, ωστόσο αν θέλεις βρίσκεις πάντα περιθώριο να τους παρερμηνεύσεις, ώστε να εξυπηρετήσεις τους σκοπούς σου.
Κάπως έτσι λοιπόν η Lada πανηγυρίζει για τις πωλήσεις που πέτυχε τον περασμένο Ιανoυάριο στην ιδιαίτερη πατρίδα της, όταν τον ίδιο μήνα η αγορά αυτοκινήτου στη Ρωσία έκανε νέα «βουτιά».
Σύμφωνα λοιπόν με τη Lada το πρώτο μήνα του 2023 στην ρωσική αγορά πούλησε συνολικά 17.468 επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα. Μας ενημερώνει επίσης ότι το Granta ήταν το δημοφιλέστερο μοντέλο στη γκάμα της, με 11.905 πωλήσεις, ενώ σε σύγκριση με τις επιδόσεις τον Ιανουάριο του 2022 σημείωσε άνοδο +115,4%. Αύξηση που αγγίζει το +94% καταγράφηκε τον περασμένο Ιανουάριο και για τα Niva (2.064 Niva Legend και 2.886 Niva Travel).
Tην κυβέρνηση του Πούτιν επαίνεσε ο αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ της κρατικής AvtoVAZ, στην οποία ανήκει η Lada, Dmitry Kostromin, δηλώνοντας: «Μόνο με τη γκάμα των Granta και Niva καταφέραμε να φτάσουμε σχεδόν στο ίδιο αποτέλεσμα πωλήσεων που είχαμε τον Ιανουάριο του περασμένου έτους, όταν οι αντιπροσωπείες μας διέθεταν έξι μοντέλα Lada. Επιπλέον, το μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, ξεπέρασε το 40% κάτι που επιβεβαιώνει τη δημοτικότητα της μάρκας Lada μεταξύ των Ρώσων, καθώς και την αποτελεσματικότητα των κυβερνητικών προγραμμάτων για την τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου».
Σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος η σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων (AEB) για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία τον Ιανουάριο του 2023. Με 32.499 πωλήσεις η πτώση, σε σύγκριση με τις 91.662 πωλήσεις που είχαν καταγραφεί τον Ιανουάριο του 2022 (πριν ξεκινήσει ο πόλεμος), φτάνει στο -63,1%. Επισημαίνεται ακόμα ότι η ετήσια πτώση στην αγορά αυτοκινήτου της Ρωσίας ορίζεται στο -58,8%.
Καθοδική πορεία είχε και η παραγωγή οχημάτων στη Ρωσία το 2022, καθώς συνολικά κατασκευάστηκαν 450.000 επιβατικά αυτοκίνητα. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει πτώση -67% σε σύγκριση με το 2021 και ήταν ο χαμηλότερος που έχει καταγραφεί από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991.
Υπενθυμίζουμε ότι στο απόηχο των κυρώσεων που επέβαλε η Δύση στη Ρωσία για την εισβολή στην Ουκρανία πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εγκατέλειψαν τη χώρα και πούλησαν τα εργοστάσιά τους.