H πλατφόρμα πάνω στην οποία δομείται ένα νέο μοντέλο παίζει μεγάλο ρόλο στην ασφάλεια, στην οδική συμπεριφορά, στους εσωτερικούς χώρους, στα συστήματα ασφαλείας και στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας που μπορεί να υποστηρίξει.
Παράλληλα η ανάπτυξη μιας καινούργιας πλατφόρμας για ένα νέο μοντέλο δείχνει ότι η εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει σημαντικά σε αυτό. Πάμε λοιπόν να δούμε το σχετικό παράδειγμα της Volvo με την πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), η οποία έκανε πρεμιέρα το 2017, ενώ την εγκαινίασε το XC40, το μικρότερο SUV στη γκάμα της.
Η εν λόγω πλατφόρμα αναπτύχθηκε από κοινού με την κινέζικη Geely, η οποία υπενθυμίζουμε ότι εξαγόρασε στις 2 Αυγούστου του 2010 τη Volvo. Χάρη στην αρθρωτή της σχεδίαση χρησιμοποιήθηκε επίσης από τα μοντέλα Lynk & Co 01, 02, 03 και 05, από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Polestar 2 (οι παραδόσεις του ξεκίνησαν τον Αύγουστο), αλλά και από το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής της Volvo, το νέο XC40 Recharge (οι παραδόσεις του θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο).
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι στόχος της Volvo είναι μέχρι το 2025 οι μισές από τις παγκόσμιες πωλήσεις της να αφορούν αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα και οι υπόλοιπες υβριδικά. Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία έως τα τέλη του περασμένου Ιουλίου είχαν πωληθεί περισσότερα από 600.000 οχήματα που βασίζονταν στην πλατφόρμα CMA.