Το δημοφιλές Stonic ανανέωσε η Kia, κυρίως σε επίπεδο τεχνολογικό και όχι τόσο σε εμφάνιση.
Αρχικά αξίζει να αναφέρουμε ότι το Stonic λανσαρίστηκε προς το τέλος του 2017 στην Ευρώπη, ενώ έχει σημειώσει πάνω από 150.000 πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο. Είναι το τέταρτο εμπορικότερο μοντέλο της Kia σε ετήσια βάση, μετά τη γκάμα του Ceed, των Sportage και Picanto.
Απόβαση στην Ευρώπη το ανανεωμένο Stonic θα κάνει το τρίτο τρίμηνο του 2020. Πάμε όμως τώρα να δούμε τι περιλαμβάνει η ανανέωση του. Το κορεάτικο crossover εξωτερικά και εσωτερικά παραμένει σχεδόν αμετάβλητο. Ελαφρώς επανασχεδιασμένοι είναι οι εμπρός full Led προβολείς, στην παλέτα για το αμάξωμα προστέθηκαν δυο νέες αποχρώσεις ονόματι “Perennial Grey” και “Sporty Blue” ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στις εννέα, ενώ προσφέρονται νέες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Διχρωμία μπορεί να σχηματιστεί πλέον και με τη νέα απόχρωση ονόματι “Most Yellow” της οροφής, ενώ συνολικά οι συνδυασμοί φτάνουν πλέον τους είκοσι. Περνάμε στα ενδότερα όπου συναντάμε πλέον κεντρική μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, πλοήγησης και τηλεματικής “Phase II UVO Connect”, καθώς και ενσωματωμένη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 4.2 ιντσών στον πίνακα οργάνων. Διακοσμητικά ένθετα μπλε και κίτρινου χρώματος διατίθεται για τη βάση της κεντρικής κονσόλας και το ταμπλό.
Η σημαντικότερη είδηση όμως σχετικά με το ανανεωμένο Stonic αφορά στην απόκτηση του ήπιου 48V υβριδικού συστήματος EcoDynamics+, το οποίο απαρτίζεται από τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDi Smartstream, μίζα/γεννήτρια και μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, η οποία ενισχύει τη ροπή του κινητήρα με ηλεκτρική ισχύ.
Ο νέος κινητήρας αντικαθιστά τον απερχόμενο υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη T-GDi Kappa, ενώ η ισχύς παραμένει στα ίδια επίπεδα των 100 ή 120 ίππων, αλλά επιτρέπει ελαφρώς υψηλότερη απόδοση ροπής, ανάλογα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Για παράδειγμα, η μέγιστη απόδοση ροπής στην έκδοση των 120 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων είναι κατά 16% υψηλότερη φτάνοντας τα 200 Nm. Μέσα από το “Drive Mode Select” υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης “Eco”, “Sport” και “Normal”.
Εξίσου σημαντικό νέο για το ανανεωμένο Stonic είναι το νέο κιβώτιο iMT (intelligent Manual Transmission), στο οποίο δεν υπάρχει κανενός είδους μηχανολογική σύνδεση ανάμεσα στον επιλογέα και τα γρανάζια, αλλά ο έλεγχος των αλλαγών και του συμπλέκτη γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Με αυτόν τον τρόπο οι οδηγοί που αρέσκονται στο να αλλάζουν ταχύτητες συνεχίζουν να έχουν διαθέσιμη αυτή τη λειτουργία, ενώ ταυτόχρονα η ηλεκτρονική διαχείριση μεταφράζεται σε βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Τόσο το κιβώτιο iMT όσο και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων επιτρέπουν στον κινητήρα να απενεργοποιείται για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε ταχύτητες έως 125 χλμ./ώρα, ενώ επανενεργοποιείται και πάλι όταν ο οδηγός πιέσει τα πεντάλ γκαζιού, φρένου ή συμπλέκτη.
Σημειώστε ακόμα ότι το ανανεωμένο Stonic θα προσφέρεται και με μη ήπιο υβριδικό σύστημα, καθώς στη γκάμα του υπάρχει επίσης ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας Smartstream 1.0 T-GDi των 100 ίππων παρέα με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και ο ατμοσφαιρικός 1.2 λίτρων με 84 ίππους και σύστημα ψεκασμού καυσίμου Dual Port Injection.