Με τo πισωκίνητo Mustang Mach-E ταξιδέψαμε μέχρι το ξεχωριστό από χρώματα και φύση βουνό των Κενταύρων, που πάντα αποτελεί μια ταξιδιωτική πρόταση όλες τις εποχές του χρόνου
Η επιλογή της Ford να δώσει το θρυλικό όνομα -Mustang- σε ένα ηλεκτρικό SUV ξένισε πολλούς. Θεωρoύμε πάντως ότι η πισωκίνητη έκδοση, όπως η ασημι των φωτογραφιών, με τα 294 άλογα και τη μεγάλη μπαταρία των 98 kwh είναι το πιο ισορροπημένο Mustang.
«Οne pedal»
Εντός πόλης στις καθημερινές μετακινήσεις η μπαταρία δεν τελειώνει ποτέ, ή σχεδόν ποτέ. Με χρήση του «one pedal», της διάταξης που μόλις αφήσεις το πόδι από το γκάζι ανακτά ενέργεια επιβραδύνοντας το όχημα, συμπληρώσαμε 550 χλμ. εντός πόλης προτού χρειαστεί επαναφόρτιση.
Την ίδια στιγμή η ενδοτικότητα της ανάρτησης και η ακαμψία του πλαισίου δημιουργούν μια μαγική κάψουλα που σε απομονώνει από το περιβάλλον: Λακκούβες και θόρυβοι εξαφανίζονται ως διά μαγείας.
Στο βουνό των Κενταύρων
Ξεκινήσαμε από Αθήνα για Πήλιο έχοντας τον χρόνο να απολαύσουμε τη διαδρομή. Κινηθήκαμε σύννομα και χάρη στην καλή αεροδυναμική του ηλεκτρικού οχήματος (λείο πάτωμα, απουσία αεραγωγών) το ταξίδι ήταν αγχολυτικό. Κανένας θόρυβος, ούτε αεροδυναμικός ούτε κύλισης, δεν διατάρασσε την κουβέντα μας. Δεν χρειάζεται καν να βάλεις μουσική για να μη σε κουράζει η φασαρία -αν και το Hi-Fi της Β&Ο με τα 10 ηχεία και τα 560 Watt μετατρέπει το εσωτερικό σε αίθουσα μουσικής. . Η κατανάλωση του Mustang με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα είναι στις 21 kwh/100 χλμ. Άνετα φτάνεις Βόλο χωρίς φόρτιση, αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος. Κάνουμε μια στάση για καφέ στην Αταλάντη, φορτίζουμε για 20 λεπτά και συνεχίζουμε.
Άνεση
Το Mustang είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο. Η κεντρική κάθετη οθόνη πολυμέσων 15.5 ιντσών είναι διπλάσια από την ταμπλέτα και αυτό βοηθά ώστε να βλέπεις εύκολα την πληροφορία και να μην αποσπάται η προσοχή σου. Η φωτεινότητα χαμηλώνει εύκολα από τον σχετικό ροοστάτη ταυτόχρονα με της μικρής οθόνης, που παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων. Καθώς δεν υπάρχει κανένας θόρυβος/κραδασμός από τον κινητήρα το ταξίδι είναι πολύ ξεκούραστο, τολμούμε να πούμε ότι νιώθεις σαν να κάθεσαι στο σαλόνι του σπιτιού σου. Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο μπήκαμε στον Βόλο και ανηφορίσαμε για Πορταριά.
Στις στροφές το Mach-Ε είναι διασκεδαστικό. O ηλεκτροκινητήρας εδράζεται πάνω στον πίσω άξονα και αποδίδει σταθερά 430 Νm ροπής. Οπότε είναι τόσο άμεση η απόκριση, που πατώντας το γκάζι κάνεις και τη διόρθωση με το τιμόνι στρίβοντας προς την πλευρά που γλιστρά το πίσω μέρος. Ταυτόχρονα! Πάτα κι έγινε! Όλα αυτά, φυσικά, κυνηγώντας τον Κένταυρο, γιατί αν αφήσεις τα ηλεκτρονικά στο ΟΝ το Mustang ανεβαίνει σαν οικογενειακό SUV. Ένα άλλο απολαυστικό χαρακτηριστικό είναι το αστραπιαίο προσπέρασμα. Πρώτα ολοκληρώνεται η ενέργεια και μετά η σκέψη. Καθώς δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων και η απόκριση είναι άμεση, τα προσπεράσματα γίνονται παιχνίδι.
Μακρυνίτσα
Στάση στη Μακρυνίτσα. Περπατήσαμε στο καλντερίμι, χαζέψαμε κάτω τη θέα του Παγασητικού, βρήκαμε τον πλάτανο της Αλίκης και καθίσαμε σιμά του αναλογιζόμενοι την εξέλιξη των ειδών. Πόσες φορές έχουμε ανέβει στη Μακρυνίτσα! Δεκάδες!
Τις περισσότερες για δουλειά, με αυτοκίνητα σπορ, πολυτελή, αλλά και οικονομικά. Το ταξίδι με το Mustang ήταν σίγουρα άνετο (402+100 λίτρα μπροστά ο χώρος των αποσκευών κυρίως για για τα καλώδια φόρτισης).
Αλλάζουν τα δεδομένα, η αυτοκίνηση διάγει μια περίοδο μεταβατική. Πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξιδεύουν απροβλημάτιστα, καθώς οι αυτοκινητόδρομοι έχουν γεμίσει φορτιστές (αρκεί να βρεις ελεύθερο και να μην περιμένεις).
Αρκετοί στέκονται στον ηλεκτρονικό περιορισμό της τελικής ταχύτητας στα 180 χλμ./ώρα. Η απάντηση εδώ είναι ότι στην Ελλάδα δεν μπορείς να πας σύννομα πάνω από 130 χλμ./ώρα.
Κάποιοι κοιτούν τη δύναμη (294 ίπποι) ή την επιτάχυνση (6.2 δευτ. από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα).
Η ουσία, όμως, βρίσκεται στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα που εξασφαλίζει άμεση απόκριση – τέτοια δεν υπάρχει σε κανένα συμβατικό όχημα. Είναι ο ρυθμός που επιταχύνει εν κινήσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, απίστευτος. Είναι αυτό το χαμόγελο όταν συνειδητοποιείς πόσο γρήγορα πέρασες, και το ακόμη μεγαλύτερο χαμόγελο όταν φτάνεις. Η αυτοκίνηση αλλάζει, είμαστε τυχεροί που ζούμε αυτή την εποχή.
Οι τιμές στο Mustang Mach-E των 294 ίππων από 69.996 ευρώ
Στο Πήλιο
Για τον επισκέπτη που θα βρεθεί για λίγες ημέρες στα πηλιορίτικα χωριά υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές δραστηριοτήτων. Τους χειμερινούς μήνες το χιονοδρομικό είναι μια επιλογή τόσο για σκι όσο και για αλπικό σκι. Επίσης θα βρείτε snowmobile για βόλτες στα χιόνια.
Για τους πεζοπόρους το Πήλιο είναι τόπος μαγικός. Υπάρχει καλή σήμανση στα περισσότερα μονοπάτια. Μια από τις πιο δημοφιλείς διαδρομές είναι το «Μονοπάτι του Κενταύρου», μια διαδρομή με σημάνσεις, η οποία ξεκινάει από το χωριό Άλλη Μεριά και καταλήγει στην Αλυκόπετρα, μια τοποθεσία κάτω από τα Χάνια. Βγαίνοντας από την Πορταριά με κατεύθυνση προς τη Μακρυνίτσα ξεκινά ένα παραμυθένιο μονοπάτι μέσα στα πλατάνια και στην κοίτη ενός χειμάρρου. Σας το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.