H Citroen ποτέ δεν υπήρξε άτολμη σχεδιαστικά, κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα από τα ιστορικά και σύγχρονα μοντέλα της.
Πώς θα σας φαίνονταν λοιπόν αν μπορούσατε να συνδυάσετε τη φινέτσα μια άλλης εποχής με την τεχνολογία του σήμερα; Την ιδέα αυτή είχαν σε ένα κινεζικό κανάλι στο YouTube που ονομάζεται “Bai Ning’s car time” και αποφάσισαν να την υλοποιήσουν. Όπως θα δείτε στο παρακάτω video με μια σειρά μετατροπών προσπάθησαν να μεταλαμπαδεύσουν σχεδιαστικά στοιχεία από το Citroen CX της δεκαετίας του ΄70 στον απόγονο του, ο οποίος σήμερα είναι η ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας, το C5 X.
Σημείο αναφοράς στο εμβληματικό CX ήταν η υδροπνευματική του ανάρτηση. Για το λόγο αυτό τοποθέτησαν στο C5 X αερανάρτηση, η οποία του επιτρέπει να αυξομειώνει το ύψος του κατά 100 χλστ. περίπου. Παρατηρήστε επίσης τα καλύμματα που κρύβουν το πάνω τμήμα των πίσω τροχών, ένα στοιχείο που ήταν χαρακτηριστικό στο CX.
Παράλληλα το μαύρο πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, οι χειρολαβές των θυρών και οι πλευρικοί καθρέπτες βάφτηκαν, ώστε να δίνουν την εικόνα επιχρωμιωμένων τμημάτων. Επιπλέον οι ζάντες αντικαταστάθηκαν με τροχούς που διαθέτουν στρογγυλά γυαλιστερά καλύμματα όπως στο CX.
Στο εσωτερικό τώρα, δεν τοποθετήθηκε το τιμόνι μονής ακτίνας του CX, αλλά επιλέχτηκαν μπεζ δερμάτινες επενδύσεις για τα καθίσματα και τα πάνελ των θυρών, καφέ στρώση για το τιμόνι και το ταμπλό, ενώ πορτοκαλί σουέτ επιλέχτηκε για την οροφή και τις κολόνες.
Για την ιστορία να πούμε ότι το Citroen CX έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1974. Θεωρήθηκε αντικαταστάτης του αντισυμβατικού DS (γνωστό και ως βάτραχος), ενώ η παραγωγή του τερματίστηκε το 1991. Στην 17χρονη εμπορική του πορεία πουλήθηκαν πάνω από 1,2 εκατομμύρια αντίτυπα.
Σημαιοφόρος νέων τεχνολογιών, χρήστηκε το πρώτο σεντάν της Citroen με κινητήρα diesel, ενώ παράλληλα φημίζονταν για την άνεση που προσέφερε, χάρη στην υδροπνευματική του ανάρτηση και το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης. Απόγειο της εξέλιξης του ήταν η τοποθέτηση ABS το 1985, με τη Citroen να παίρνει το βάφτισμα του πυρός και σε αυτόν τον τομέα, καθώς ήταν το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο εφοδιασμένο με ABS.
To σφηνοειδές του σχήμα εμπνεύστηκε ο σχεδιαστής Ρόμπερτ Όπρον, δίνοντας του μήκος 4,63 μέτρων, ενώ θεωρούνταν ιδιαίτερα αεροδυναμικό όπως μαρτυρά και το ακρωνύμιο CX, το οποίο προέρχεται από τα γαλλικά αρχικά του αεροδυναμικού συντελεστή Cd. To εσωτερικό του ήταν αρκετά φουτουριστικό, συγκριτικά πάντα με ότι ίσχυε μέχρι τότε, ενώ σήμα κατατεθέν του ήταν το μονοάκτινο τιμόνι. Η εργονομία δε βρίσκονταν σε δεύτερη μοίρα, καθώς ο οδηγός είχε πρόσβαση σε όλα σχεδόν τα χειριστήρια χωρίς να χρειάζεται να αφήνει το τιμόνι από τα χέρια του.