Έναν οδηγικό παράδεισο στη μακρινή Τασμανία μας καλεί να ανακαλύψουμε μαζί του ο Μαρκ Γουέμπερ.
Ο Αυστραλός οδηγός αγώνων δεν επέλεξε μόνο λόγω καταγωγής το νησιωτικό κρατίδιο της χώρας τους, ενώ σίγουρα δε βρέθηκε τυχαία πίσω από το τιμόνι της αμιγώς ηλεκτροκίνητης Porsche Taycan 4 Cross Turismo.
Για περισσότερα από 10 χρόνια στα εδάφη της Τασμανίας διεξάγονταν ο πολυήμερος και εξαντλητικός αγώνας “Mark Webber Challenge” που συγκέντρωσε περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας για φιλανθρωπικούς σκοπούς και προσέλκυσε αθλητές από όλο τον κόσμο.
Ο Γουέμπερ περιγράφει την άσφαλτο στη Τασμανία σα μια μαύρη «κορδέλα» που έχει τυλιχτεί γύρω από τις καταπράσινες ορεινές διαδρομές. Παράλληλα αναφέρει ότι οδηγώντας σε μέρη σαν αυτά συνειδητοποιείς ότι πρέπει να προστατέψουμε το περιβάλλον για τις επόμενες γενιές. Πιστεύει ακόμα ότι οι δρόμοι της Τασμανίας είναι λες και έχουν φτιαχτεί για να απολαμβάνεις την οδήγηση ενός supercar, λόγω των φιδίσιων διαδρομών μέσα στην άγρια φύση και της περιορισμένης κίνησης οχημάτων.
Ο 47χρονος σήμερα Γουέμπερ εκτελεί χρέη πρεσβευτή της Porsche, συμμετείχε πριν από μερικά χρόνια στην ανάπτυξη της Taycan, ενώ έχει στο βιογραφικό του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIA το 2015, καθώς και εννέα νίκες σε Γκραν Πρι της Formula 1.
Ταιριαστή για τους δρόμους της Τασμανίας θεωρεί την πιο περιπετειώδη και πιο πρακτική Taycan 4 Cross Turismo, η οποία παράγει 476 ίππους και 500 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο δυο σχέσεων, ενώ με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας υπόσχεται αυτονομία έως και 456 χλμ.
Εκτός από την ηλεκτροκίνηση η Porsche επενδύει και στα συνθετικά καύσιμα (eFuels). Έτσι η γερμανική εταιρεία των supercars αποφάσισε να επενδύσει στην HIF Asia Pacific, μια θυγατρική της HIF Global, που έχει στα πλάνα της να δημιουργήσει μια μονάδα παραγωγής συνθετικών καυσίμων περίπου 30 χιλιόμετρα νότια του Μπέρνι στην Τασμανία. Εκτιμάται ότι θα παράγει σε ετήσια βάση έως και 100 εκατομμύρια λίτρα συνθετικών καυσίμων ουδέτερων εκπομπών άνθρακα.
Έτσι θα μειώσει τις παγκόσμιες εκπομπές CO2 κατά περίπου 260.000 τόνους ετησίως που ισοδυναμεί με την απαλλαγή από τον άνθρακα 52.000 αυτοκινήτων στους δρόμους σήμερα. Η μονάδα παραγωγής έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι απαλλαγμένη από εκπομπές ρύπων, με το νερό για την ηλεκτρόλυση να εξάγεται κυρίως από βιολογικά απόβλητα.