Ο πρόσφατα «αποκτηθείς» από την Toyota οδηγός της Hyundai είναι στο 90% συντονισμένος με τη νέα του ομάδα μετά από τα πρώτα δυο ράλι.
Ο Λάπι τερμάτισε όγδοος στο Ράλι Μόντε Κάρλο, μετά οδήγησε στο Ράλι Κουόπιο του Φινλανδικού πρωταθλήματος για να προετοιμαστεί καλύτερα για το Ράλι Σουηδίας, όπου ήρθε 7ος. Ο Εσάπεκα Λάπι μετά από αυτά τα αποτελέσματα είναι 7ος και στη γενική κατάταξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.
Βέβαια, στη Σουηδία έδειξε τις δυνατότητες του, κερδίζοντας την powerstage και είπε στο τέλος του αγώνα, ότι έπρεπε «να παραμείνει θετικός» σχετικά με την τελική του θέση, καθώς κατά τη διάρκεια του αγώνα έχασε θέσεις, ίσως και το βάθρο, μετά από μια «πολύ ατυχή» αποκόλληση του ελαστικού, του αυτοκινήτου του.
«Η ταχύτητα μας ήταν καλή αυτό το Σαββατοκύριακο», είπε ο Λάπι. «Ίσως δεν θα ήταν αρκετό για τη νίκη, δεν ξέρω, αλλά για τη δεύτερη θέση σίγουρα, θα μπορούσε να ήταν δυνατό, οπότε πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι για αυτό. Και σίγουρα πρέπει να συνεχίσουμε έτσι, μέχρι το Μεξικό».
Το να οδηγήσει στο Ράλι Κουόπιο, σίγουρα ήταν ένας τρόπος για τον Φινλανδό να μάθει, πώς χειρίζεται το Hyundai του στο χιόνι, αλλά τώρα έχει μια νέα πρόκληση, που λέγεται Ράλι Μεξικό, καθώς δεν έχει «ακόμη εμπειρία με αυτό το αυτοκίνητο στο χώμα».
«Πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό είδος ράλι», είπε ο Λάπι. «Είναι πολύ πιο αργό. Φαίνεται ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο με πραγματικά καλές επιδόσεις στο γρήγορο οδόστρωμα, οπότε τώρα πηγαίνουμε σε πιο αργό ράλι και είναι κάτι καινούργιο για εμάς. Επίσης θα οδηγήσουμε σε μεγάλο υψόμετρο, πρώτη φορά με τα αυτοκίνητα Rally1. Δεν έχουμε ιδέα πώς θα λειτουργήσουν, οπότε ίσως βρούμε περισσότερα προβλήματα με τα υβρίδια και την υπερθέρμανση. Δεν γνωρίζω. Αυτό θα είναι ένα ερωτηματικό για όλους. Σίγουρα θα είναι μια δύσκολη εβδομάδα».
Με βάση την άσφαλτο, το χιόνι και τον πάγο, που έχει αγωνιστεί μέχρι στιγμής στο αυτοκίνητο, ο Λάπι κάνει μια ενθαρρυντική εκτίμηση, ότι κατά το «90%» ταιριάζει, ήδη στο στυλ οδήγησης του. Θεωρεί ότι έχει γίνει «καταπληκτική δουλειά» τόσο αυτός, όσο και η ομάδα του «για να καταλάβουν πως λειτουργεί το αυτοκίνητο» και ο ίδιος αναρωτήθηκε: «Θα είμαι αρκετά ανταγωνιστικός με αυτό το αυτοκίνητο; Στο τέλος δεν είναι τόσο δύσκολο. Σίγουρα, είναι λίγο διαφορετικό, από αυτό που είχα πέρυσι, αλλά κάναμε μια καλή προετοιμασία για αυτό το Σαββατοκύριακο», είπε, συγκρίνοντας το i20 N με το Toyota GR Yaris Rally1.
«Εντάξει, τελικά δεν απέδωσε, αλλά τουλάχιστον ο ρυθμός ήταν εκεί… Νομίζω ότι έχουμε προσαρμοστεί καλά».
Έχει θετική αίσθηση
Εάν το αυτοκίνητο μπορεί να προσαρμοστεί περισσότερο για να του ταιριάζει, αντί να αλλάξει το στυλ οδήγησης του για να ταιριάζει αυτός στο αυτοκίνητο, ο Λάπι θεωρεί ότι έχει θετική αίσθηση, αν κι αυτό δεν έχει μεταφραστεί πλήρως από τα αποτελέσματα, ότι δηλαδή απολαμβάνει τους φετινούς του αγώνες.
«Πρέπει ακόμα να κάνουμε τρεις μέρες σε ένα αγώνα. Σίγουρα το συναίσθημα θα ήταν 100 φορές υψηλότερο, παρόλο που ξέρω, ότι ήμουν αρκετά καλός, αλλά και πάλι δεν μου δημιουργεί αίσθημα υπεραισιοδοξίας… Αυτό παίρνεις όταν κάνεις καλή δουλειά όλη την εβδομάδα. Είναι μια μεγάλη προσπάθεια από την ομάδα κι από εμάς τις τελευταίες δύο εβδομάδες, και αυτό ήταν που έψαχνα».
Όσο για την προοπτική μιας δεύτερης νίκης στο WRC στην καριέρα του, ο Λάπι είπε: «Δεν ξέρω. Πραγματικά δεν ξέρω. ΄Ερχεται. Θέλω πολύ να πάρω τη δεύτερη νίκη. Δεν ήταν πολύ μακριά εδώ (στη Σουηδία). Θα δείξει».