Σε αυτήν την πολλή ύπουλη περίοδο, λόγω της πανδημίας, η Formula 1 δeν μπορεί να γιορτάσει όπως επιθυμεί τα 70 χρόνια του θεσμού. Της κορωνίδας στο παγκόσμιο motorsport.
To Γκραν Πρι της Βρετανίας, το 2ο στη σειρά που διεξάγεται στην πίστα του Σίλβερστον, 8-9 Αυγούστου, εκεί που ο θίασος της Formula 1 έδωσε την πρώτη του επίσημη παράσταση, θεωρητικά είναι το γενέθλιο Γκραν Πρι που θα διεξαχθεί χωρίς κόσμο.
Ας δούμε όμως μερικά χαρακτηριστικά του τότε με το σήμερα.
Του πρώτου Γκραν Πρι και του τελευταίου, που παρά τα 70 χρόνια διαφορά υπάρχει ένα κοινό σημείο.
Ο πρώτος νικητής ήταν ο Ιταλός Νίνο Φαρίνα και ο τελευταίος ο Βρετανός Λιούις Χάμιλτον.
Η Ιταλία και η Βρετανία είναι οι δύο χώρες που ως διοργανώτριες δεν απουσίασαν από το καλεντάρι καμία χρονιά.
Για τους φίλους των στατιστικών στοιχείων όλα έχουν τη σημασία τους.
Το 1950 λοιπόν, στο πρώτο Γκραν Πρι νικητής ήταν ο Νίνο Φαρίνα με Alfa Romeo.
O Φαρίνα με χρόνο 1:50.800 και με μ.ω.τ. 151.05 χλμ./ώρα σημείωσε την pole- position.
Στον αγώνα έκανε ρεκόρ γύρου 1:50.600 με μ.ω.τ. 151.32 χλμ. ενώ μετά από 2ώρες 13’ 23’’.600 ανέβαινε στο πρώτο σκαλί του βάθρου σημειώνοντας μ.ω.τ. 146.38 χλμ.
Η Alfa Romeo του Νίνο «έτρεχε» με ελαστικά Pirelli Stella Bianca.
To μήκος της πίστας τότε ήταν 4.649 χλμ., και οι οδηγοί συμπλήρωσαν 70 γύρους συνολικής απόστασης 325.430 χλμ.
70 χρόνια μετά ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο νικητής του τελευταίου Γκραν Πρι, στο Σίλβερστον με Mercedes.
Ξεκίνησε από την pole- position με χρόνο 1:24.303 και με μ.ω.τ. 251.56 χλμ./ώρα.
Ο Φερστάπεν με την R.B. Aston Martin έγραψε τον ταχύτερο γύρο 1:27.097 με μ.ω.τ. 243.49 χλμ./ώρα ενώ ο Χάμιλτον μετά από 1 ώρα 28’ 01’’.283 ήταν ο νικητής με μ.ω.τ. 208.72 χλμ.
Σήμερα το μήκος της πίστας είναι 5.891 χλμ. οι οδηγοί συμπληρώνουν 306.198 χλμ. που αντιστοιχούν σε 52 γύρους.
Ο Χάμιλτον όπως και ο Φερστάπεν χρησιμοποίησαν ελαστικά Pirelli P Zero, με τον ιταλικό κολοσσό να είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής όλων των ομάδων.
Αυτοί λοιπόν είναι οι αριθμοί του «τότε και του σήμερα».