Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την πρώτη Pole Position της σεζόν, επιβεβαιώνοντας πλήρως τον τίτλο του φαβορί, με τον Σέρχιο Πέρεζ να «κλειδώνει» την πρώτη σειρά εκκίνησης για τη Red Bull.
Στην πίστα του Σακχίρ όλα έδειχναν ότι θα έχουμε μάχη μέχρι το τέλος, αλλά ξαφνικά είδαμε τον Λεκλέρ εκτός μονοθεσίου αν και απέμενε πολύς χρόνος ακόμη στο Q3. Δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα στην SF23, ήταν θέμα στρατηγικής και σωστής διατήρησης των ελαστικών, αλλά αυτό επέτρεψε στον Φερστάπεν να πάρει την 21η pole της καριέρας του. Ο Λεκλέρ θα εκκινήσει τρίτος, τελικά, αφού ο Πέρεζ για μόλις ένα δέκατο έμεινε δεύτερος. Ο Κάρλος Σάινθ συμπληρώνει το 3-4 για τη Ferrari, με τον Αλόνσο να κλείνει την πεντάδα.
Q1: 18 ΜΟΝΟΘΕΣΙΑ, 9 ΔΕΚΑΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ
Στην αρχή του σέσιον δεν είχαμε πολλή δράση. Η Ferrari δυσκολεύτηκε στα περάσματά της πάνω από τα κερμπς και αυτό προκάλεσε την αποκόλληση ενός μικρού κομματιού από την εμπρός πτέρυγα του Λεκλέρ. Άμεσα τέθηκε ένα, κάπως υπερβολικό, καθεστώς κόκκινης σημαίας και είχαμε ολιγόλεπτη διακοπή.
Τα μονοθέσια επέστρεψαν στην πίστα και είδαμε άμεσα τις… δυνατές ομάδες να κάνουν καλούς χρόνους. Στο 1:30.993 κινήθηκε ο Ισπανός, δεύτερος ο Ράσελ και τρίτος ο Λεκλέρ. Ο Αλόνσο πάνω από τον πέμπτο Φερστάπεν και ο Πέρεζ έκλεισε την εξάδα. Οι χρόνοι τους δεν βελτιώθηκαν και πολύ στο τέλος του Q1 και όλοι επικεντρώθηκαν στην «ουρά». Με ΑΚΡΙΒΩΣ τον ίδιο χρόνο, 1:31.652 ο Νόρις άφησε εκτός 15άδας τον Σάρτζεντ. Αυτό συνέβη γιατί ο Βρετανός τον κατέγραψε πρώτος.
Ο Μάγκνουσεν έμεινε 17ος και πίσω του ο Πιάστρι, ο Ντε Φρις και ο Γκασλί. Άξιο αναφοράς είναι πως ο πρώτος Σάινθ, με τον 18ο Πιάστρι, είχαν μόλις εννέα δέκατα διαφορά!
Q2: ΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΝΟΡΙΣ;
Μία από τα ίδια. Red Bull, Mercedes, Αλόνσο και Ferrari έβαλαν μια βάση στην αρχή με καλούς χρόνους και μπήκαν στα πιτ. Η Ferrari απέδειξε στους τελευταίους καλούς της γύρους πως μόνο αμελητέα ποσότητα δεν θα είναι, με τον Λεκλέρ να κάνει τον καλύτερο γύρο με 1:30.282. Φερστάπεν, Ράσελ, Χάμιλτον και Σάινθ ακολούθησαν, με τον Αλόνσο να κλείνει την εξάδα.
Με έναν ταχύτατο τελευταίο γύρο, ο Λανς Στρολ πέταξε εκτός δεκάδας τον Λάντο Νόρις που θα εκκινήσει 11ος. Τι να κάνει και ο Βρετανός; Μέχρι να φέρει τις αναβαθμίσεις η McLaren, θα βασίζεται αποκλειστικά στο ταλέντο του! Μία θέση πίσω από τον Βρετανό βρέθηκε ο Μπότας, 13ος ο Ζου και τη 15άδα έκλεισαν ο Τσουνόντα και ο Άλμπον.
Q3: Η FERRARI «ΦΥΛΑΞΕ» ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ Ο ΜΑΞ ΤΟ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΗΚΕ
Ο Φερστάπεν ήθελε καθαρή πίστα και μπήκε πρώτος για έναν καλό γύρο. Τον έκανε, στο 1:29.897 και ακολούθησε ο Λεκλέρ στο ένα δέκατο. Όλοι ήταν κοντά και εκεί που περιμέναμε να δούμε άλλον έναν τελευταίο γύρο στο τελευταίο λεπτό του σέσιον, ξαφνικά ο Λεκλέρ πάρκαρε το μονοθέσιό του στα πιτ και αποχώρησε από τη διεκδίκηση. Αυτό έγινε γιατί -όπως ο ίδιος αποκάλυψε- προτίμησε να έχει ένα σετ φρέσκων ελαστικών στην αυριανή εκκίνηση και να ξεκινήσει τρίτος, παρά να διεκδικήσει την Pole και να αρχίσει τον αγώνα του με χρησιμοποιημένη γόμα.
Ο Φερστάπεν βελτίωσε κι ‘αλλο και αν και απειλήθηκε στο τέλος από τον ομόσταυλό του, πήρε την 21η Pole της καριέρας του. Μαζί με τον Λεκλέρ και ο Αλόνσο θέλησε να φυλάξει ένα φρέσκο σετ και δεν διεκδίκησε κάτι παραπάνω από την πέμπτη θέση.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα των πρώτων κατατακτήριων του 2023: