Με τη νέα Mercedes GLC εφοδιασμένη με 2λιτρο diesel κινητήρα που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, κάναμε μια βόλτα στο Μαίναλο, μέσα σε ένα λευκό καταπληκτικό τοπίο.
Παρα το γεγονός ότι η νέα GLC δε φορούσε χειμερινά ελαστικά ανεβήκαμε μέχρι το χιονοδρομικό του Μαίναλου.
Ο νέος 4κύλινδρος 2λιτρος ντίζελ που έφερε το αυτοκίνητο των φωτογραφιών διαθέτει μια σειρά αναβαθμίσεων, όπως αλλαγή στη διαδρομή των εμβόλων, αύξηση της πίεσης ψεκασμού, δύο υδρόψυκτους υπερτροφοδότες και πολλές βελτιώσεις στο κύκλωμα επεξεργασίας των καυσαερίων.
Αποδίδει 197 ίππους και 23 από τον ηλεκτροκινητήρα με ροπή 440 Νm που συνδυάζεται με 9άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Από πλευράς επιδόσεων η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 219 χλμ./ώρα ενώ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 8,0 δευτ.
Υβριδικό
Ταυτόχρονα συνδυάζεται με ήπιο 48V υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς, που είναι μεγάλη αβάντα τόσο στο ξεκίνημα τα κρύα πρωινά (είδαμε -8 βαθμούς Κελσίου στο Μαίναλο) όσο και στις ομαλές επιταχύνσεις σε ανηφορική διαδρομή. Η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα βοηθά στις χαμηλές στροφές εκεί που υστερεί ο πετρελαιοκινητήρας. Βέβαια, ο συγκεκριμένος είναι τόσο σωστά χαρτογραφημένος με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο, που δεν κρεμά πουθενά, σαν να είναι EQC.
Η νέα GLC δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα την E Class στο ταξίδι. Με ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω είναι μια πραγματική Mercedes στο ταξίδι.
Με ταχύτητα στα 130 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο το εσωτερικό έχει θόρυβο ίδιο με το σαλόνι του σπιτιού σας ή και λιγότερο. Την ίδια στιγμή, ο πετρελαιοκινητήρας στροφάρει κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. ακριβώς στην περιοχή της μέγιστης ροπής και η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές ρύπων 136 γρ./χλμ. WLTP)
Ταυτόχρονα το μεγάλο SUV επιταχύνει αγχολυτικά χάρη στη ροπή (440 + 20 Νm) και στη σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου. Οι προσπεράσεις γίνονται αβίαστα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και χαρτογράφηση Sport, που δίνει ακόμη πιο άμεση απόκριση.
Στον δρόμο
Η GLC σε δρόμο με στροφές έχει αρχοντική συμπεριφορά. Δεν κοπανάει καθόλου, δεν γέρνει, δεν σε αγχώνει. Στρίβει χωρίς πρόβλημα. Μπορεί να κινηθεί πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο θα τολμήσει ποτέ ο τυπικός χρήστης ενός τέτοιου οχήματος. Στον προαιρετικό εξοπλισμό της νέας GLC (στάνταρ στις επαναφορτιζόμενες εκδόσεις) περιλαμβάνεται πακέτο με αερανάρτηση AIRMATIC και σύστημα τετραδιεύθυνσης. Η αερανάρτηση διαθέτει ενεργή ρύθμιση των χαρακτηριστικών απόσβεσης, ενώ το σύστημα τετραδιεύθυνσης στρίβει τους πίσω τροχούς σε γωνιά έως 4,5 μοίρες αντίθετα από τους εμπρός σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα.
Διαφορές
H νέα GLC δεν ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά από την προκάτοχό της, παρόλο που είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις αλλά και λίγο πιο «κοντή». Οι διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.716/1.890/1.640 χλστ., με μεταξόνιο 2.888 χλστ., 145 χλστ. απόσταση από το έδαφος και χώρο αποσκευών 600 λίτρων.
Σχεδιαστικά τα εμπρός νέα φώτα με καινούργια οπτική υπογραφή εντυπωσιάζουν και με τη λειτουργία τους το βράδυ. Full led και προσαρμοζόμενα, στρίβουν μαζί με το τιμόνι, φωτίζουν στα 400 μ. και σκιάζουν τα προπορευόμενα ή τα αντίθετα διερχόμενα οχήματα (έως 4). Κοντολογίς, είτε ημέρα ταξιδεύεις είτε νύχτα, ένα και το αυτό.
Παρατηρώντας την GLC απέξω στέκεσαι στην εντυπωσιακή μάσκα – χωροδικτύωμα, αλλά και στο προστατευτικό σκαλοπάτι στο πλάι του αυτοκινήτου.
Οθόνες
Στο εσωτερικό αντικρίζεις ένα απέριττο, στυλάτο σαλόνι με συνδυασμό δέρματος και αλουμινίου. Η ποιότητα είναι αισθητή και συμβαδίζει με την αρμονία. Η κεκλιμένη κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών αποτελεί φυσική επέκταση της κεντρικής κονσόλας, άριστα ενσωματωμένη, λες και ήταν πάντα εκεί, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 11,9 ιντσών και ο κρυφός φωτισμός με οπτικές ίνες προσδίδουν στη συνολική εικόνα μια διάσταση εκπληκτική.
Η κεντρική οθόνη αφής είναι εύχρηστη, ενώ το MBUX δεύτερης γενιάς, εκτός από αναβαθμισμένες δυνατότητες, έχει γίνει ταχύτερο. Ταυτόχρονα τα γραφικά είναι εύληπτα και η πλοήγηση στα μενού ακολουθεί την κοινή λογική, καθιστώντας τον χειρισμό βασικών λειτουργιών εύκολο ακόμη και για τον ευκαιριακό χρήστη.
Εντυπωσιάζει
Η GLC με τον πετρελαιοκινητήρα δεν υστερεί σε κανέναν τομέα, εντυπωσιάζει σε ανάρτηση, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, άνεση ταξιδιού. Η τελική επιλογή εναπόκειται στο προσωπικό γούστο, εγώ μπορούμε μόνο να σας διαβεβαιώσουμε για την αρτιότητα του συγκεκριμένου μοντέλου, το οποίο θα επιλέγαμε σίγουρα με τον πετρελαιοκινητήρα που του ταιριάζει γάντι!
Οι τιμές ξεκινούν από τα 72.650 ευρώ
Διαβάστε ακόμα