Η σχεδιαστική ομοιογένεια και η ατολμία στα σύγχρονα αυτοκίνητα, ήταν άγνωστες λέξεις για την ιστορική Mercedes 230 SL.
Η γερμανική εταιρεία γιορτάζει φέτος την 60η επέτειο της θρυλικής 230 SL (W 113), η οποία έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, που πραγματοποιήθηκε από 14 έως 24 Μαρτίου του μακρινού 1963. H πρεμιέρα της είχε μεγάλη σημασία για την Mercedes, καθώς αποστολή της νέας 230 SL ήταν να αντικαταστήσει ταυτόχρονα δυο μοντέλα, την 300 SL Roadster (W 198) και την 190 SL (W 121).
O επικεφαλής σχεδίασης της Mercedes εκείνη την εποχή, Friedrich Geiger, δημιούργησε ένα άνετο, cabrio, διθέσιο, υψηλών επιδόσεων μοντέλο, το οποίο έμελλε να αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στο ντιζάιν. Σημείο αναφοράς αναμφισβήτητα υπήρξε η προαιρετική σκληρή αποσπώμενη οροφή, την οποία σχεδίασε ο Paul Bracq, με τη κεντρική καμπυλωτή επιφάνεια που θύμιζε κτίρια ασιατικών ναών. Για το λόγο αυτό η 230 SL απέκτησε το παρατσούκλι «παγόδα».
Παράλληλα η 230 SL ξεχώριζε με το μεγάλο αστέρι της Mercedes στη μάσκα, τις «καθαρές» και διαχρονικές γραμμές της. Ωστόσο δε διακρίθηκε μόνο για την καλλίγραμμη σιλουέτα της, αλλά και για το γεγονός ότι πρωτοπόρησε στον τομέα της ασφάλειας. Τα πλαίσιο της προέρχονταν από sedan τετράθυρες Μercedes (W 111), ενώ μίκρυνε και ενισχύθηκε. H 230 SL ήταν το πρώτο σπορ μοντέλο με ζώνες παραμόρφωσης εμπρός-πίσω που διατηρούσαν ανέπαφη την καμπίνα σε περίπτωση ατυχήματος. Επιπλέον διέθετε δισκόφρενα στους μπροστινούς τροχούς που τοποθετήθηκαν και στους πίσω όταν παρουσιάστηκε το 1967 η 250 SL.
Η ανάρτηση ήταν σταθερή, αλλά σχεδόν ασυνήθιστα άνετη για ένα σπορ αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1960. Ο εξακύλινδρος κινητήρας (M 127) της 230 SL βασίζονταν στον κινητήρα (M 180) της 220 SE, όμως η χωρητικότητα του είχε αυξηθεί στα 2.306 κ.εκ. Απέδιδε 150 ίππους, ενώ επέτρεπε τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,1 δευτ. Για πρώτη φορά σε ένα σπορ αυτοκίνητο προσφέρονταν προαιρετικά ένα αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.
Στα τέλη του 1966 η 250 SL αντικατέστησε την 230 SL. Ο εξακύλινδρος κινητήρας (M 129) των 2.496 κ.εκ. απέδιδε επίσης 150 ίππους, ενώ επέτρεπε και αυτός μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η υψηλότερη ροπή μείωσε τον χρόνο που χρειαζόταν για την επιτάχυνση 0-100 χλμ../ώρα, κατά 1,1 δευτερόλεπτα.
Το Μάρτιο του 1967 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η Mercedes μας σύστησε την 250 SL με coupe αμάξωμα και πίσω σειρά καθισμάτων. Ακολούθησε το 1968 η 280 SL με εξακύλινδρο κινητήρα (M 130) 2.778 κ.εκ. H ισχύς αυξήθηκε στους 170 ίππους, ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα μειώθηκε στα 9 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα διατηρήθηκε στα 200 χλμ./ώρα.
H αυλαία για την «παγόδα» έπεσε το Μάρτιο του 1971, ενώ η συνολική της παραγωγή βρίσκονταν στις 48.912 μονάδες. Συγκεκριμένα, κατασκευάστηκαν 19.831 μονάδες της 230 SL, 5.196 μονάδες της 250 SL και 23.885 μονάδες της 280 SL. Ένα ιστορικό μοντέλο που ποθούν οι συλλέκτες με την τιμή μιας καλοδιατηρημένης 230 SL να φτάνει τα 128.000 ευρώ, ενώ για την 280 SL δίνονται μέχρι και 156.000 ευρώ.