Ένα νέο κεφάλαιο, με φιλόδοξους στόχους για μια πιο «πράσινη αυτοκίνηση», ξεκινά, πλέον και στη χώρα μας, με την επίσημη «βούλα» του κράτους.
Επιλέξιμες προς επιδότηση, με την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι συντρέχουν οι όροι που θέτει ο Οδηγός του σχετικού προγράμματος, είναι από τις 8 Αυγούστου 2020, οι δαπάνες για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος, μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 3323 Β/7.8.2020), της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στο πλαίσιο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», του ΥΠΕΝ.
Έτσι, τυπικά, από το Σάββατο 8 Aυγούστου και για 17 μήνες μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να δίνουν προκαταβολές για το αυτοκίνητο της αρεσκείας τους μέσα από ένα κατάλογο (ως τώρα) 59 μοντέλων επιβατικών ΙΧ αμιγώς ηλεκτρικών όλων των κατηγοριών, 49 επιβατικών Ταξί και 14 ελαφρών φορτηγών (επαγγελματικά), είτε αμιγώς ηλεκτρικών είτε plug in hybrid, με όριο εκπομπής ρύπων CO2 50 γρμ/χλμ.
Τυπικά, η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για την επιδότηση θα ανοίξει στις 24 Αυγούστου, ενώ ήδη έχει ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος ( http://kinoumeilektrika.ypen.gr ) όπου έχουν αναρτηθεί όλες οι σχετικές ανακοινώσεις.
Επιπλέον για τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» λειτουργεί καθημερινά από τις 3 Αυγούστου (από τις 10.00 έως τις 18.00) Help Desk στα τηλέφωνα 2131513640/2131513643. Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του δέχθηκε περίπου 400 τηλεφωνικές κλήσεις και 250 ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία απαντήθηκαν στο σύνολο τους.
Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 100 εκ. ευρώ, ποσό που εκτιμάται ότι αρκεί για την επιδότηση αγοράς 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα). Παρά ταύτα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, υπογράμμισε, πρόσφατα, ότι με βάση τη ζήτηση που θα προκύψει, το πρόγραμμα θα ενισχυθεί και με επιπλέον πόρους.
Αναλυτικά, οι επιδοτήσεις έχουν ως εξής:
-Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20% με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.
-Για δίκυκλα/τρίκυκλα, ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.
-Για ποδήλατα, ποσοστό 40% με όριο τα 800 ευρώ.
-Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).
-Με απόσυρση παλαιού οχήματος/δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.
-Για ταξί η επιδότηση είναι 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15% με όριο τα 5.500 ευρώ. Στην περίπτωση των ταξί είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ. Άρα η επιδότηση για τα ταξί φθάνει πρακτικά στα 10.000 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα και 8.000 για υβριδικό.
Σε ότι αφορά τα εταιρικά υπάρχει όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά) και το ποσοστό της επιδότησης είναι 15% με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Ως προς τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.
Τέλος, σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (1.000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).
Όμως συστήνουμε στους φίλους καταναλωτές να είναι πολύ προσεκτικοί στο θέμα της επιδότησης, έχοντας κάνει πριν έρευνα αγοράς.