Για πρώτη φορά η Porsche επιβεβαίωσε, στο πλαίσιο της Ετήσιας Συνέντευξης Τύπου 2023, ότι σκοπεύει να λανσάρει την Cayenne με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Η άφιξη της ηλεκτρικής Cayenne έχει προγραμματιστεί για το 2026, ενώ προς το παρόν δε δόθηκαν στη δημοσιότητα τεχνικά χαρακτηριστικά της. Γνωρίζουμε όμως ότι η ηλεκτρική έκδοση θα διατίθεται στις αγορές μαζί με τις Cayenne που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Oι πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι θα βασιστεί στην μακρύτερη εκδοχή της πλατφόρμας PPE, πάνω στην οποία θα ανεγερθεί η αμιγώς ηλεκτροκίνητη Macan που θα κάνει πρεμιέρα το 2024.
Υπενθυμίζουμε ότι η υφιστάμενη Cayenne εισήλθε στη γραμμή παραγωγής το 2017, ενώ στα σκαριά βρίσκεται η εκτενώς ανανεωμένη εκδοχή της, που θα δώσει στο γερμανικό SUV παράταση ζωής.
Στην πρίζα θα μπουν επίσης οι επερχόμενες ηλεκτρικές 718 Boxster και 718 Cayman, αντλώντας έμπνευση από την πρωτότυπη Mission R που γνωρίσαμε το 2021. Εκτιμάται ότι θα αποκαλυφτούν το 2025, ενώ στη γκάμα τους δε θα υπάρχουν πλέον εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο ηλεκτροκινητήρας τους θα βρίσκεται πίσω τοποθετημένoς, ενώ οι ισχυρότερες ηλεκτρικές 718 Boxster και 718 Cayman θα διαθέτουν και δεύτερο, ο οποίος θα τους χαρίσει για πρώτη φορά τετρακίνηση. Όσο αφορά την 911, εντός της δεκαετίας δε θα δούμε ηλεκτρική έκδοση.
Η γκάμα με τα SUV της Porsche θα επεκταθεί προς τα πάνω, με τη νέα ναυαρχίδα που έχει την κωδική ονομασία K1. Ιεραρχικά θα τοποθετηθεί πάνω και από την Cayenne, ενώ θα στοχεύει σε αγορές με υψηλό περιθώριο κέρδους, θα βασιστεί στην πλατφόρμα SSP Sport και θα αναπτυχθεί από το τμήμα ειδικών παραγγελιών Porsche Sonderwunsch.
Επιθυμία της Porsche είναι μέχρι το 2030 το 80% των ετήσιων πωλήσεων της να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Από τον Ιανουάριο μέχρι και το Δεκέμβριο του 2022, η Porsche σε παγκόσμιο επίπεδο πούλησε 309.884 οχήματα, ενώ σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2021 η άνοδος διαμορφώνεται στο +3%.
Για ακόμα μια χρονιά δημοφιλέστερα ήταν τα SUV της Porsche, με την Cayenne να προηγείται με 95.604 πωλήσεις και στη δεύτερη θέση η μικρότερη Macan με 86.724 πωλήσεις. Διαχρονική αξία παραμένει η 911 με 40.410 πωλήσεις και η πρακτικότερη Panamera με 34.142 πωλήσεις. Η αμιγώς ηλεκτροκίνητη Taycan κατάφερε 34.801 πωλήσεις, ενώ οι 718 Boxster και 718 Cayman 18.203 πωλήσεις.