Ας είμαστε ειλικρινείς, η ηλεκτροκίνηση ακόμα δεν είναι προσιτή στο ευρύ κοινό (παρά τις επιδοτήσεις), καθώς το κόστος απόκτησης αυτοκινήτου που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, παραμένει υψηλό.
Η Volkswagen λοιπόν επιθυμεί να εκδημοκρατίσει την ηλεκτροκίνηση, όπως πριν από πολλά χρόνια είχε κάνει προσιτή τη μετακίνηση των ανθρώπων με το θρυλικό Beetle. Η γερμανική εταιρεία αποκάλυψε το νέο ID. 2all Concept, το οποίο είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της, καθώς η τιμή του θα είναι κάτω από 25.000 ευρώ.
Στη δεδομένη φάση βλέπουμε το νέο ID. 2all σε πρωτότυπη μορφή, καθώς αποστολή του είναι να προλογίσει το μοντέλο παραγωγής, το οποίο αναμένεται στην Ευρώπη το 2025. Θα είναι ένα από τα συνολικά δέκα ηλεκτρικά μοντέλα που σκοπεύει να παρουσιάσει η Volkswagen μέχρι το 2026. Φέτος αναμένουμε το λανσάρισμα του ανανεωμένου ID.3, το ID. Buzz με μακρύτερο μεταξόνιο και τη ναυαρχίδα ID.7. To 2026 θα ακολουθήσει ένα μικρότερων διαστάσεων ηλεκτρικό SUV και ένα ακόμα πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο, με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ! Στόχος της Volkswagen είναι να πετύχει μερίδιο 80% στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το entry level ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen έχει συμπαγείς διαστάσεις, καθώς το μήκος, το πλάτος και το ύψος του βρίσκονται στα 4.050 χλστ., 1.812 χλστ. και 1.530 χλστ. αντίστοιχα, ενώ έχει ανεγερθεί στην αναβαθμισμένη αρθρωτή πλατφόρμα MEB Entry. Σύμφωνα με τη Volkswagen το νέο ID. 2all Concept «ομιλεί» τη νέα της σχεδιαστική γλώσσα, η οποία θα εφαρμοστεί και στα μελλοντικά της μοντέλα.
Ωστόσο είναι ορατό ότι πρόκειται για μια εξελικτική και όχι ριζοσπαστική νέα εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα. Οι γραμμές του χαρακτηρίζονται «καθαρές» χωρίς εξάρσεις. Τα Led εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα επικοινωνούν μεταξύ τους με μια λεπτή φωτεινή λωρίδα. Παρατηρήστε ακόμα το πίσω φωτιζόμενο λογότυπο της Volkswagen, τις «κρυφές» χειρολαβές των πίσω θυρών και τις 20αρες ζάντες. Σημειώνεται ακόμα ότι η πίσω κολόνα σχήματος “C” είναι εμπνευσμένη από το πρώτο Golf.
Το σκηνικό στο εσωτερικό είναι μινιμαλιστικό και μοντέρνο με high-tech στοιχεία. Τα βλέμματα στρέφονται αρχικά στη μεγάλη, λεπτή κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής (12,9 ιντσών), στο ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,9 ιντσών), στο νέας σχεδίασης τιμόνι, στη κεντρική κονσόλα δυο επίπεδων, στη βάση της οποίας βρίσκεται ένα στρογγυλό χειριστήριο με το έμβλημα της Volkswagen. Το μεταξόνιο των 2.600 χλστ. προσφέρει καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (490-1.330 λίτρα) είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά που δόθηκαν στη δημοσιότητα είναι περιορισμένα, καθώς γνωρίζουμε μόνο ότι ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας των 226 ίππων βρίσκεται εμπρός τοποθετημένος, η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς (για πρώτη φορά σε μοντέλο που έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα MEB).
Σχετικά με τις επιδόσεις, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα θα διαρκεί κάτω από 7 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα θα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα, προφανώς για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας. Για τη μπαταρία του γνωρίζουμε μόνο ότι με μια πλήρη φόρτιση υπόσχεται αυτονομία περίπου 450 χλμ. (μέτρηση WLTP), ενώ για τη φόρτιση από 10-80% χρειάζονται σχεδόν 20 λεπτά. H φαρέτρα με τα τεχνολογικά καλούδια του ID.2all Concept περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Travel Assist, IQ.LIGHT και Electric Vehicle Route Planner.