Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW έθεσε ως στόχους να αυξήσει ελαφρά τα περιθώρια κέρδους και τις παραδόσεις φέτος, καθώς προωθεί την ανάπτυξη του ηλεκτρικού της στόλου.
Η εταιρεία είπε ότι αναμένει περιθώριο EBIT (κέρδη προ τόκων και φόρων) μεταξύ 8-10% για την αυτοκινητοβιομηχανία της το 2023, με τις παραδόσεις να αναμένεται να αυξηθούν ελαφρώς από το 2022 και «τις τιμές πώλησης να παραμένουν σε σταθερό επίπεδο». Προβλέπει ότι η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα ομαλοποιηθεί φέτος «λόγω της αυξημένης διαθεσιμότητας νέων αυτοκινήτων».
Οι μετοχές της BMW σημείωσαν άνοδο 1,07% στις 8:20 π.μ. ώρα Λονδίνου, μετά την ανακοίνωση της Τετάρτης (15/3/2023).
«Ένα υψηλό επίπεδο ευελιξίας, σε συνδυασμό με τις λειτουργικές επιδόσεις μας, αποδείχτηκε ένας αποτελεσματικός συνδυασμός για τη διασφάλιση της επιτυχίας του BMW Group, ακόμη και ενόψει των αντίθετων ανέμων και την εκμετάλλευση ευκαιριών για κερδοφόρα ανάπτυξη», δήλωσε ο Όλιβερ Τσίπζε, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της BMW AG.
Όπως οι ανταγωνιστές της, η BMW αντιμετωπίζει παγκόσμιες ελλείψεις ημιαγωγών και διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, γεγονός που επηρεάζει την ανταπόκρισή της στις παραγγελίες.
Ταμειακές ροές στα 11,1 δις ευρώ
Η εταιρεία επιβεβαίωσε τα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους 2022, συμπεριλαμβανομένου ενός EBIT 10,6 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος είχε Περιθώριο 8,6% πέρυσι. Η εταιρεία κατέγραψε τις αυτόματες ταμειακές ροές της κοντά στα 11,1 δισ. ευρώ.
Ως αποτέλεσμα, πρότεινε μέρισμα 8,50 ευρώ ανά κοινή μετοχή, έναντι πληρωμής 5,80 ευρώ για την ίδια μετοχή το προηγούμενο έτος.
«Δεν εξετάζουμε μια τάση κίνησης ή ένα τμήμα, ή μια περιοχή στον κόσμο, και νομίζω ότι, για εμάς, ταιριάζει σε αυτό που λέγαμε πριν από δύο χρόνια», είπε ο Τσίπζε. «Και τώρα εκτελούμε αυτό το σχέδιο. Και φαίνεται ότι το σχέδιο που εκτελούμε εδώ είναι αρκετά επιτυχημένο από την πλευρά των εσόδων, αλλά και από την πλευρά του μεριδίου αγοράς».
Τόνισε ότι η στρατηγική της BMW θα συνεχίσει να δίνει προτεραιότητα στην κερδοφορία, υποβαθμίζοντας την επίδραση της αύξησης των ποσοστών πληθωρισμού στη ζήτηση των καταναλωτών.
Η εταιρεία ανακοίνωσε το διορισμό ενός νέου οικονομικού διευθυντή στις 9 Μαρτίου, με τον Βάλτερ Μέρτλ να αναλαμβάνει το ρόλο αυτό τον Μάϊο μετά τη συνταξιοδότηση του Νίκολας Πέτερ, εκείνη την περίοδο.
Τα αποτελέσματα της BMW ακολουθούν μια σειρά αισιόδοξων ανακοινώσεων από αυτοκινητοβιομηχανίες νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, με την Porsche να δίνει μια φιλόδοξη προοπτική ανάπτυξης μετά τα κέρδη ρεκόρ του 2022 και τη Volkswagen να εκπονεί ένα πενταετές επενδυτικό σχέδιο 193 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Premium και αμιγώς ηλεκτρικά
Η BMW αναμένει ότι οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης της επιχείρησής της φέτος θα είναι τα premium μοντέλα της και τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV).
«Ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς που επικρατούν το δεύτερο μισό της δεκαετίας, την εξέλιξη των τιμών και της διαθεσιμότητας των πρώτων υλών και τον ρυθμό με τον οποίο δημιουργείται μια ολοκληρωμένη υποδομή φόρτισης, το BMW Group αναμένει να φτάσει το μερίδιο BEV πάνω από 50%, εν όψει του 2030», είπε η εταιρεία, αφού προέβλεψε ότι το μερίδιο των ηλεκτρικών θα φτάσει το 15%, μέχρι το τέλος του 2023.
Η BMW σχεδιάζει να παραδώσει 2 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025 και πάνω από 10 εκατομμύρια μέχρι το 2030. Τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα της μάρκας MINI, πρόκειται να βγουν στην αγορά φέτος, αφού η Rolls-Royce κυκλοφόρησε το πρώτο της πλήρως EV μοντέλο. Η Rolls-Royce Spectre θα φτάσει στους πελάτες το 2023.
Η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία ενισχύει τις προσπάθειες μετάβασης προς τα ηλεκτρικά οχήματα, ανακοινώνοντας τον Οκτώβριο ότι θέλει να επενδύσει 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια στις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ για την κατασκευή τέτοιων αυτοκινήτων και μπαταριών. Εισήγαγε, ήδη, έναν πιλοτικό στόλο οχημάτων υδρογόνου νωρίτερα φέτος.