Η DS αποτελεί την «υψηλή ραπτική» στην ιστορία της Formula E. Δύο διπλοί τίτλοι, ένα υψηλό σκορ και 16 νίκες.
Ο ανταγωνισμός σε επίπεδο παγκόσμιας κλάσης και ο αγώνας για τα έπαθλα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος παρέχει στην DS ένα «πραγματικό εργαστήριο στο φως», που επιταχύνει την καινοτομία τόσο από πλευράς υλικών όσο και λογισμικού στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της τα οποία προσφέρει στη αγορά.
Στο πεδίο δράσης μεταξύ DS Performance και 10 άλλων κορυφαίων ομάδων, δίνουν τα διαπιστευτήριά τους κινητήρια σύνολα εξαιρετικά υψηλής απόδοσης – λειτουργούν με απόδοση άνω του 97% – καθώς το λογισμικό edge που παρέχει τον «εγκέφαλο», εν προκειμένω για την DS και το αυτοκίνητο GEN3, το DS E-TENSE FE23.
Η εταιρεία λέει ότι αυτό αποτελεί μια σημαντική πηγή μεταφοράς τεχνολογίας που μπορεί να επιτευχθεί με σχετικά περιορισμένο κόστος σε σύγκριση με την παραγωγή φυσικών εξαρτημάτων. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το τι μπορεί να μάθει κατά τη διάρκεια μιας σεζόν και μετά, όταν πρόκειται για τη βελτιστοποίηση της πέδησης με ανάκτηση.
Είναι σημαντικό να είσαι γρήγορος για να κερδίζεις στη Formula E, αλλά και να ανακτάς ενέργεια στο φρενάρισμα με τον πιο αποτελεσματικό δυνατό τρόπο. Για να το πετύχουν αυτό, οι μηχανικοί από το αγωνιστικό σκέλος της DS Automobiles σχεδιάζουν αλγόριθμους που βελτιστοποιούν αυτό το σημαντικό στοιχείο του ανταγωνισμού. Στη συνέχεια, όλα όσα μαθαίνει η DS Performance για το λογισμικό μέσω της καμπάνιας Formula E είναι χρήσιμη γνώση για τις ομάδες ανάπτυξης που εργάζονται σε μοντέλα E-TENSE από την DS Automobiles.
Το DS 7 E-TENSE 4×4 360 χρησιμοποιεί λογισμικό ανάκτησης ενέργειας που προέρχεται απευθείας από τη Formula E. Αυτό είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό από το σύστημα που χρησιμοποιείται σε προηγούμενα μοντέλα και βελτιστοποιεί τη διαχείριση, αναλύοντας την πίεση που ασκείται στο πεντάλ του φρένου για να προσφέρει πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά πέδησης/λογισμικού. Η ευφυΐα είναι το κλειδί και αυτό που έμαθε η εταιρεία στην πίστα στη Formula E ήταν ο «οδηγός» αυτής της βελτίωσης.
Εργαλείο έρευνας και ανάπτυξης
«Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένα ζωτικής σημασίας εργαλείο έρευνας και ανάπτυξης», λέει ο Εουτζένιο Φραντσέτι, διευθυντής της DS Performance. «Αυτός είναι ο λόγος που η DS Automobiles επέλεξε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E για να ηλεκτρίσει τη γκάμα της. Η εμπειρία που συγκεντρώθηκε κατά τη διάρκεια πολλών περιόδων ήταν και εξακολουθεί να είναι πολύ χρήσιμη για την ανάπτυξη των αυτοκινήτων δρόμου του σήμερα και του αύριο. Ένα σαφές παράδειγμα αυτού είναι ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, η οποία μελετάται και ωθείται στο όριο στη Formula E και στη συνέχεια μεταφέρεται σε όλα τα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων δρόμου».
«Η ενεργειακή απόδοση είναι αυτό που κάνει τη διαφορά μεταξύ των μονοθεσίων της Formula E και αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το λογισμικό που διαχειρίζεται το φρενάρισμα με αναγέννηση, το μετατροπέα και την μπαταρία», προσθέτει ο Ίβ Μπονφόν, Γενικός Διευθυντής του τομέα σόφτγουερ της Stellantis. «Αυτές τις μέρες, είναι εύκολο να μεταφερθούν αυτές οι τεχνολογίες από τους αγώνες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δρόμου καθώς δεν υπάρχουν προβλήματα με το κόστος. Είναι ένα βήμα οικονομικά διαφανές και προσφέρει επίσης μερικές απίστευτες εξελίξεις στην τεχνολογία».