Σημαντικές ανακοινώσεις έκανε η Seat στο πλαίσιο της Ετήσιας Συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε.
H ισπανική εταιρεία έκανε τον απολογισμό του 2022 και ανακοίνωσε τα σχέδια της για το μέλλον. Ξεκινώντας με τα οικονομικά στοιχεία, ο κύκλος εργασιών της Seat αυξήθηκε κατά 14%, από 9,256 εκατ. ευρώ σε 10,513 εκατ. ευρώ. Αυτός είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κύκλος εργασιών στην 73χρονη ιστορία της, πίσω από το ρεκόρ του 2019, με 11,157 εκατομμύρια ευρώ.
Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 550 εκατ. ευρώ, στα 179 εκατ. ευρώ (2021: -371 εκατ. ευρώ), πριν από το εφάπαξ κόστος αναδιάρθρωσης 293 εκατ. ευρώ. Αυτό προέρχεται από βελτίωση της απόδοσης των πωλήσεων κατά 5,7%, από αρνητικό 4% σε θετικό 1,7%. Τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 324 εκατ. ευρώ στα 68 εκατ. ευρώ (2021: -256 εκατ. ευρώ).
Βασικός στόχος της Seat είναι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και για το λόγο αυτό σκοπεύει να επενδύσει μαζί με τον Όμιλο Volkswagen, την PowerCo και την Future:Fast Forward το ποσό των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ ώστε να μετατραπεί η Ισπανία σε ευρωπαϊκό κόμβο για το ηλεκτρικό όχημα. Εντός του 2023 θα ξεκινήσει ο εξηλεκτρισμός του κεντρικού της εργοστασίου Μαρτορέλ, το οποίο γιορτάζει την 30η του επέτειο φέτος, ενώ προετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη επίθεση προϊόντων της Cupra που θα ξεκινήσει το 2024.
Μέχρι το 2025 στο Μαρτορέλ θα παράγονται ηλεκτρικά οχήματα για διαφορετικές μάρκες του Ομίλου Volkswagen. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι να κατασκευαστούν συνολικά τρία εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα σε Μαρτορέλ και Παμπλόνα, μεταξύ 2025 και 2030.
H ανάκαμψη στις πωλήσεις έχει φανεί τους δυο πρώτους μήνες του 2023. Με ήδη 71.500 πωλήσεις, η αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 φτάνει το 27%, ενώ φέρνει ελπιδοφόρα μηνύματα για την πορεία το 2023.
Οι πωλήσεις της Seat αυξήθηκαν 12%, ενώ η Cupra συνεχίζει να σημειώνει εκθετική ανάπτυξη με αύξηση 75%. Οι σημαντικές ελλείψεις των μικροτσίπ το 2022 επηρέασαν την παραγωγή της Seat, καθώς κατασκευάστηκαν 480.000 αυτοκίνητα, στα ίδια περίπου δηλαδή επίπεδα με το 2021, αλλά αρκετά πιο κάτω σε σύγκριση πριν από την πανδημία.
Τα κέρδη της το 2022 προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων αυξήθηκαν από 278 εκατ. ευρώ το 2021 σε 798 εκατ. ευρώ πριν από το εφάπαξ κόστος αναδιάρθρωσης και είναι το ψηλότερο τα τελευταία πέντε χρόνια. Σημειώνεται ακόμα ότι 880 εκατομμύρια ευρώ διατέθηκαν το 2022 για την Έρευνα και Ανάπτυξη των μελλοντικών προϊόντων.
Ως μέρος της φιλοδοξίας της να γίνει μια παγκόσμια μάρκα, η Cupra αναλύει αυτήν τη στιγμή την είσοδο στην αγορά της Βόρειας Αμερικής και τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι θετικά. Το 2024 η Cupra θα λανσάρει τα Tavascan και Terramar, ενώ το 2025 θα ακολουθήσει το UrbanRebel.