Παρά τις υψηλές τιμές, την έλλειψη επαρκών υποδομών φόρτισης και το άγχος της αυτονομίας, οι Έλληνες δίνουν χώρο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Προσοχή! Δεν σημαίνει αυτό ότι θα κατακλυστούμε ξαφνικά με BEV, σε μια δύσκολη και αβέβαιη γενικώς εποχή με συμπιεσμένα τα εισοδήματα και τις τιμές αγαθών στα ..ουράνια.
Στο συνολικό μείγμα, ωστόσο, των καινούργιων επιβατικών της εγχώριας αγοράς, κτίζουν σθεναρά τη θέση τους με αυξητικές τάσεις.
Εντυπωσιακή αύξηση
Τί μας λένε, λοιπόν, τα στοιχεία των ταξινομήσεων; Στο πρώτο δίμηνο του 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έκλεισαν στις 667 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 293,83% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2022 είχαν ταξινομηθεί συνολικά 227 ηλεκτρικά, άρα η διαφορά ανάμεσα στα δύο δίμηνα ήταν 440 αυτοκίνητα. Αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό!
Εξηγείται το γεγονός από τη διεθνή τάση και τα «μηνύματα» της εποχής για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, αλλά κυρίως στην περιέργεια κάποιων Ελλήνων να γνωρίσει αυτόν τον «άλλο κόσμο» της ηλεκτροκίνησης, που εξασφαλίζει πιο πολιτισμένη μετακίνηση, πιο ήσυχη, αρκούντως δυναμική, με σύγχρονη τεχνολογία και «γκάτζετ», με ξεχωριστό στιλ.
Συν τοις άλλοις, αν και στα μακρινά ταξίδια υπάρχει ένα ζήτημα ως προς την ταχύτητα φόρτισης, την πληθώρα σημείων για πολλούς ταυτόχρονα (υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος επ’αυτού), όπως και το κόστος σε δημόσιο/ημιδημόσιο ταχυφορτιστή, στην αστική χρήση σε καθημερινή βάση με οργανωμένο τρόπο ζωής, αρκετές επιλογές ηλεκτρικών (κυρίως σε εταιρική βάση με leasing) προσφέρουν συνολικά οικονομία χρήσης στην οικιακή φόρτιση. Σαφώς, ξοδεύεις πολύ λιγότερα να τα φορτίσεις απ’ ότι «γεμίζεις» ένα συμβατικό με θερμικό κινητήρα, ειδικά με τις τιμές καυσίμων στο …θεό. Συν τω χρόνω, κάνεις απόσβεση.
Ας δούμε όμως, πιο αναλυτικά τα στοιχεία. Τον πρώτο μήνα του τρέχοντος έτους, είχαμε 273 ταξινομήσεις ηλεκτρικών ενώ τον δεύτερο 394. Πέρυσι τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 92 (+181 φέτος) και 135 (+259 φέτος). Έτσι, φθάσαμε στα 667 στο πρώτο δίμηνο του 2023 που αντιπροσωπεύουν το 3,24% των συνολικών ταξινομήσεων (20.617).
Το Top 10
Πάμε, τώρα, στην κατάταξη των εταιρειών. Το χορό έσυρε στο συγκεκριμένο διάστημα (Ιαν.-Φεβρ. 2023) και πάλι η Tesla με 141 αυτοκίνητα, ακολουθούμενη από την Volkswagen με 98 και την Opel με 87 στο βάθρο των τριών κορυφαίων. Από εκεί και πέρα, το Top 10 διαμορφώνεται ως εξής: Volvo 55, Mercedes 51, BMW 46, Peugeot 32, Audi 26, Ford 21, Kia 19.