Λένε ότι δε μπορείς να συγκρίνεις πορτοκάλια με λεμόνια, επομένως η αντιπαράθεση της αγωνιστικής Fabia RS Rally2 με την πιο σπορτίφ έκδοση παραγωγής Monte Carlο του μικρότερου μοντέλου της Skoda, μοιάζει άτοπη.
Ωστόσο, εκτός από τεράστιες διαφορές έχουν και ορισμένους κοινούς παρονομαστές, τους οποίους μας εξηγεί η τσέχικη εταιρεία. Αμφότερα τα Fabia RS Rally2 και Fabia Monte Carlo διατίθενται προς πώληση, σε επαγγελματίες οδηγούς αγώνων που συμμετέχουν σε ράλι και σε ιδιώτες αντίστοιχα. Βέβαια το Fabia RS Rally2 είναι το πιο ακριβό όχημα που μπορεί να αγοράσει κανείς από τη Skoda, ενώ η τιμή του είναι σχεδόν δέκα φορές υψηλότερη από του Fabia Monte Carlo.
Σύμφωνα με τη Skoda κοινή είναι η σχεδίαση και η δομή του άκαμπτου αμαξώματος στο Fabia RS Rally2 με το μοντέλο παραγωγής, όπως προστάζουν οι αυστηροί κανόνες. Επιτρέπεται μόνο η τοποθέτηση εκτεταμένων φτερών, διαφορετικών προφυλακτήρων, αεροδυναμικών βοηθημάτων και προσθήκη τούνελ μετάδοσης στο δάπεδο για το σύστημα τετρακίνησης. Από τη Fabia παραγωγής έχει μεταλαμπαδευτεί επίσης η βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος, το μακρύτερο μεταξόνιο, ενώ είναι φαρδύτερο, γεγονός που ενισχύει το κέντρο βάρους.
Παράλληλα το Fabia RS Rally2 έχει λεπτότερους πλευρικούς καθρέπτες, υποχρεωτικές κλειδαριές στο καπό, κεντρική εισαγωγή αέρα στην οροφή για διοχέτευση αέρα στο εσωτερικό, πολυανθρακικά πλαϊνά παράθυρα και διαφορετικούς τροχούς. Χάσμα ωστόσο υπάρχει στην εικόνα του εσωτερικού, καθώς στο αγωνιστικό Fabia RS Rally2 μόνο η αρχιτεκτονική του ταμπλό θυμίζει το συμβατικό Fabia.
Παρατηρήστε το προστατευτικό roll cage μέσα στην καμπίνα, το τιμόνι με τα πολλά πολύχρωμα κουμπιά, το ψηλό κάθετα τοποθετημένο λεβιέ για το χειρόφρενο και τις ταχύτητες, τα μπάκετ αγωνιστικά καθίσματα με τις υποχρεωτικές ζώνες ασφαλείας έξι σημείων. Στο «πόστο» τους πάντως παραμένουν οι χειρολαβές των θυρών και το λογότυπο στο τιμόνι.
Όλα τα εξαρτήματα του πλαισίου προέρχονται εξ ολοκλήρου από τη Skoda Motorsport και δεν έχουν καμία σχέση με το μοντέλο παραγωγής. Η ανάρτηση εμπρός-πίσω στο Fabia RS Rally2 είναι τύπου ΜακΦέρσον, ενώ στο Fabia παραγωγής τη συναντάμε μόνο μπροστά. Τα φρένα είναι επίσης διαφορετικά, αν και στις δυο περιπτώσεις υπάρχουν δισκόφρενα και στους δύο άξονες.
O 1.5 ΤSI βενζινοκινητήρας του Fabia Monte Carlο παράγει 150 ίππους και επιτρέπει μέγιστη ταχύτητα 222 χλμ./ώρα. Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 λίτρων κινητήρας του Fabia RS Rally2 αποδίδει 290 ίππους όμως το σύστημα μετάδοσης που έχει αναπτύξει η Skoda Motorsport επιτρέπει μέγιστη ταχύτητα περίπου 200 χλμ./ώρα. Άρα το Fabia Monte Carlο είναι πιο γρήγορο από το αγωνιστικό Fabia RS Rally2, το οποίο όμως έχει καλύτερη επιτάχυνση.