Ποιος το περίμενε ότι τα σούπερ σπορ αυτοκίνητα θα ήταν εκείνα που θα τη γλίτωναν, για αρκετά χρόνια ακόμα, από τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς της ΕΕ;
Η Ferrari και η Porsche θα κεφαλαιοποιήσουν, λοιπόν, τα σχέδια εξαίρεσης των αυτοκινήτων που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα (e fuels ή συνθετικά) ή από τη σταδιακή κατάργηση νέων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες αρχής γενομένης το 2035.
Η απόφαση θα έδινε στη Ferrari «μεγαλύτερη ελευθερία στο σχέδιο παραγωγής», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Μπενεντέτο Βίνια, σε δήλωση του στο Reuters.
Η Ferrari είναι γνωστή για τους βενζινοκινητήρες της με τους μαγικούς ήχους. Η εταιρεία παράγει, ήδη, plug-in υβριδικά αυτοκίνητα και έχει υποσχεθεί να βγάλει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα το 2025.
Ο Όμιλος Volkswagen, από την πλευρά του, είπε ότι η συμφωνία για τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα βοηθήσει μοντέλα χαμηλού όγκου (πωλήσεων) όπως το σπορ αυτοκίνητο Porsche 911.
«Βλέπουμε τα ηλεκτρονικά καύσιμα ως μια χρήσιμη προσθήκη στον υπάρχοντα στόλο κινητήρων εσωτερικής καύσης και για ειδικές εφαρμογές», δήλωσε η VW.
«Τα ηλεκτρονικά καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας συνεισφέρουν στη βιώσιμη κινητικότητα, η συμφωνία δίνει στους κατασκευαστές και κυρίως στους καταναλωτές μια σαφή προοπτική σχεδιασμού», ανέφερε η VW, τονίζοντας ότι παραμένει προσηλωμένη στον εξηλεκτρισμό της σειράς της με στόχο τα EV να αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% των πωλήσεων φέτος και περισσότερες από τις μισές στο τέλος της δεκαετίας.
Συμφωνία με γερμανική σφραγίδα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σε συμφωνία την Παρασκευή που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα να παραμείνουν στους δρόμους μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού της ΕΕ, ο οποίος απαιτεί τα νέα αυτοκίνητα να είναι ουδέτερα από άνθρακα το 2035 –απαγορεύοντας, ουσιαστικά, την πώληση αυτοκινήτων με βενζίνη ή ντίζελ.
Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας είχε μπλοκάρει για εβδομάδες τα σχέδια για την απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 από το 2035, απαιτώντας εξαίρεση για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα.
Η συμφωνία αναμένεται να αλλάξει ελάχιστα όσον αφορά τα μακροπρόθεσμα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών να πουλήσουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία στην Ευρώπη έως το 2035, εκτός από τα πιο προηγμένα οχήματα.