Παρότι η κατηγορία των πολυχρηστικών οχημάτων έχει πλέον συμπυκνωθεί από την επέλαση των SUV τα τελευταία χρόνια, το Volkswagen Touran εξακολουθεί να ξεχωρίζει για τον πρακτικό του χαρακτήρα.
Το σλόγκαν που επέλεξε η γερμανική εταιρεία για το λανσάρισμα του πρώτου Touran, στις 14 Μαρτίου του 2003, ήταν «περισσότερο από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο». Με αφορμή την 20η του επέτειο η Volkswagen μας θυμίζει τα χαρακτηριστικά που του έκαναν τόσο δημοφιλές στην κατηγορία του.
Την παραγωγή του Touran στο Βόλσμπουργκ της Γερμανίας ανέλαβε η θυγατρική της Volkswagen, η Auto 5000, η οποία ιδρύθηκε το 2001 και άνοιξε πάνω από 3.500 νέες θέσεις εργασίας. Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του έπαιξε η στενή σχέση που είχε με το Golf, καθώς είχε ανεγερθεί στην ίδια πλατφόρμα.
Το πιο δυνατό «χαρτί» του Touran όμως ήταν η ευρύχωρη και ευμετάβλητη καμπίνα του, η οποία μπορούσε να φιλοξενήσει μέχρι και 7 επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ με πενταθέσια διάταξη καθισμάτων είχε χωρητικότητα 695 λίτρων, ενώ εκτοξεύονταν στα 1.989 λίτρα όταν αφαιρούνταν τα τρία μεμονωμένα καθίσματα στη δεύτερη σειρά, με το καθένα να ζυγίζει μόνο 17 κιλά. Ως επταθέσιο το Touran παρείχε χώρο αποσκευών 121 λίτρων.
Σημειώνεται ακόμα ότι διάθετε πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, το κάθισμα του συνοδηγού ήταν επίσης αναδιπλούμενο για τη φόρτωση μακριών αντικειμένων, ενώ το ωφέλιμο φορτίο ήταν πάνω από 660 κιλά. Η ασφάλεια ήταν υψίστης σημασίας για το Touran, καθώς εξοπλίζονταν με μπροστινούς μετωπικούς, πλευρικούς και οροφής αερόσακους, με ενεργά προσκέφαλα και σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας ESC.
Πλούσια ήταν και η γκάμα κινητήρων του, καθώς περιλάμβανε επιλογές βενζίνης, πετρελαίου και CNG, με ισχύ από 90 έως 170 ίππους. Εκτός από τις εξοπλιστικές εκδόσεις Conceptline, Trendline και Highline υπήρχε και μια λίστα προαιρετικών επιλογών, όπως σύστημα πολυμέσων με πλοήγηση, δερμάτινες επενδύσεις, σχάρες ποδηλάτων και DVD για τους πίσω επιβάτες.
Το 2007 έκανε πρεμιέρα το πιο περιπετειώδες CrossTouran με αυξημένη κατά 12 χλστ. απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, προεκτάσεις στους θόλους τροχών, νέα παλέτα χρωμάτων και αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου. Τo Touran πρώτης γενιάς αναβαθμίστηκε το 2006 και το 2010, ώστε να ενημερωθεί το τεχνικό του υπόβαθρο και να εναρμονιστεί με την εξελιγμένη σχεδιαστική γλώσσα της Volkswagen.
Μετά από 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις την άνοιξη του 2015 κάνει πρεμιέρα η δεύτερη γενιά του Touran. Βασίζονταν στην πλατφόρμα MQB του Golf έβδομης γενιάς, ενώ σε σύγκριση με το απερχόμενο Touran ήταν περίπου 13 εκατοστά μακρύτερο και 3 εκατοστά μεγαλύτερο σε πλάτος, αλλά και 62 κιλά πιο ελαφρύ.
Στην τρίτη του πλέον γενιά το Touran είναι πιο μοντέρνο και κομψό. Στην πίσω σειρά καθισμάτων μπορούν να τοποθετηθούν τρία παιδικά καθίσματα το ένα δίπλα στο άλλο. Ως πενταθέσιο, το μεγάλο του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 743 έως 1.980 λίτρα, με μέγιστο μήκος φόρτωσης τα 2,70 μέτρα. Οι συνολικές πωλήσεις του Touran σε παγκόσμιο επίπεδο ξεπερνάνε τις 2,6 εκατομμύρια μονάδες.