Mε πρωτοπόρο το Renault Espace, σαράντα χρόνια μετά τη δημιουργία της κατηγορίας των πολυχρηστικών, μπήκαν, όπως φαίνεται, «τίτλοι τέλους»…
Στη χώρα μας τα έλεγαν στην αρχή πολυμορφικά, αλλά πιο κοντά στο ρόλο τους ήταν η ακριβέστερη έννοια των πολυχρηστικών (MPV-Multipurpose Vehicles), που καθιερώθηκε με τον καιρό. Η μορφή τους, άλλωστε, ήταν ίδια εξωτερικά (δεν μεταβαλλόταν). Οχήματα ενός όγκου (monovolume) κατά βάση, ώστε εσωτερικά να είναι πιο ευρύχωρα και να μπορούν να ανα-δια-μορφώνονται πιο εύκολα, σύμφωνα με τις μεταφορικές ανάγκες του ιδιοκτήτη.
Renault Espace: Πέρασμα στα mainstream μεσαία SUV
Τα πρακτικά, λοιπόν, αυτά οχήματα έχουν χάσει σήμερα έδαφος από τα SUV (Sport Utility Vehicles) που πάνε πιο πέρα σε αναζητήσεις και αλλάζουν την εσωτερική διάταξή τους, περίπου όπως και τα MPV.
To Renault Espace έμελλε να είναι αυτό που θα έκλεινε την πόρτα στο ίδιο του το παρελθόν και να ανοίξει μια νέα, στα mainstream μεσαία SUV, που έχουν γνωρίσει κάτι σαν αναγέννηση -κυρίως χάρη στον εξηλεκτρισμό-, με την κατηγορία να αυξάνεται κατά 5,5% το 2022.
Η κατηγορία των μεσαίων SUV ήταν η όγδοη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, με πωλήσεις 557.943 το 2022. Κυρίαρχο το Toyota RAV4, με 87.844 πωλήσεις.
Ωστόσο, η ανάπτυξη της κατηγορίας ως επί το πλείστον δεν προήλθε από μοντέλα εσωτερικής καύσης όπως το RAV4, το οποίο είδε τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 18%, αλλά από τα πλήρως ηλεκτρικά νεοεισερχόμενα. Ένα από αυτά, το Volkswagen ID4 ήταν δεύτερο, με 68.466 πωλήσεις, αύξηση 25%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ένα μοντέλο που βασίζεται σε καύση, το Skoda Kodiaq, με 66.842.
Οι πωλήσεις των άλλων δύο μοντέλων καύσης στο Top 10 μειώθηκαν κατακόρυφα. Το 5008 στην έκτη θέση σημείωσε πτώση 29%, ενώ το VW Tiguan έπεσε κατά 30%. Το υπόλοιπο του top 10 αποτελούνταν από EV, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Kia EV6 και Hyundai Ionic 5, του Ford Mustang Mach e και του VW ID5.
Renault Espace: Το ποσοστό των SUV είναι στο 53%
Ο Μπρούνο Βανέλ επικεφαλής εξέλιξης προϊόντων της Renault είπε ότι ακόμα κι αν το συνολικό μέγεθος της αγοράς μεσαίου μεγέθους για όλα τα στιλ αμαξώματος ήταν σχετικά σταθερό τα τελευταία χρόνια, το ποσοστό των SUV αυξάνεται, και, τώρα είναι 53%.
«Θα πουλήσουμε περισσότερα από την πέμπτη γενιά επειδή η κατηγορία D (μεσαίου μεγέθους) SUV είναι μεγαλύτερη από την D minivan», ανέφερε ο Βανέλ, αν και αρνήθηκε να δώσει έναν στόχο πωλήσεων. Η Inovev, μια εταιρεία αναλυτών αυτοκινήτων, λέει ότι 10.000 Espace θα παραχθούν το 2023. Η S&P Global Mobility εκτιμά ότι η παραγωγή θα κορυφωθεί το 2024 σε περισσότερες από 33.300.
Το πλάνο προϊόντων της Renault περιλαμβάνει ένα άλλο μεσαίο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει το 2024, αλλά δεν θα είναι πλήρως ηλεκτρικό.
Διαβάστε ακόμα: