H Opel γιορτάζει την 60η επέτειο του Rekord A, το οποίο θεωρείται πρόγονος του σύγχρονου Astra στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων.
Πριν από έξι δεκαετίες λοιπόν, την άνοιξη του 1963, η γερμανική εταιρεία αποκάλυψε το νέο Rekord A. Ωστόσο το όνομα Rekord A δεν εμφανίζονταν πρώτη φορά στη γκάμα της Opel. Αν γυρίσουμε ακόμα πιο πίσω τις σελίδες στο ημερολόγιο, θα συναντήσουμε το Olympia Rekord, το οποίο λανσαρίστηκε το 1953. Ήταν το πρώτο μοντέλο της Opel με νέα σχεδίαση από την επανέναρξη της παραγωγής το 1946.
Λίγα χρόνια αργότερα το Olympia Rekord αναφέρονταν και P1, ως ένδειξη στο πανοραμικό του παρμπρίζ. Το 1960 η Opel κατήργησε το όνομα Olympia. Ακολούθησε το Rekord P2, ωστόσο το παρμπρίζ δεν είχε πλέον την έντονη καμπυλότητα του απερχόμενου μοντέλου.
Επανερχόμαστε τώρα, μετά τη σύντομη αναδρομή, στο Rekord A, το οποίο σχεδιαστικά ξεχώρισε για τις «καθαρές» γραμμές και τις λείες του επιφάνειες, αφήνοντας στο παρελθόν τις τυπικές αμερικανικές καμπύλες. Τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα δεν τοποθετούνταν πλέον πάνω από τη μάσκα, αλλά την πλαισίωναν, δημιουργώντας ένα ενιαίο σύνολο, ενώ είχε περιοριστεί η χρήση διακοσμητικού χρωμίου.
Με μήκος, πλάτος και ύψος 4.512 χλστ., 1.696 χλστ. και 1.465 χλστ. αντίστοιχα το Rekord A άλλαξε ελάχιστα τις εξωτερικές του διαστάσεις σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, ωστόσο προσέφερε μια πιο ευρύχωρη καμπίνα. Το μεταξόνιο είχε αυξηθεί σχεδόν 10 εκατοστά, φτάνοντας πλέον τα 2.639 χλστ., έτσι οι πίσω επιβάτες απολάμβαναν τον περισσότερο χώρο για τα πόδια τους.
Η ποικιλία του Opel Rekord A
Πλούσια ήταν η γκάμα αμαξωμάτων του Rekord A, καθώς προσφέρονταν ως sedan με δυο ή τέσσερις πόρτες, ως coupe, ως station wagon με την ονομασία Rekord Caravan, αλλά και ως επαγγελματικό βαν. Οι αγοραστές μπορούσαν να επιλέξουν από μια παλέτα συνολικά 28 διαφορετικών αποχρώσεων, εκ των οποίων 13 ήταν μονόχρωμες και 15 δίχρωμες.
Σε επίπεδο οδηγικής ασφάλειας το Rekord A είχε καταφέρει να αυξήσει τη στρεπτική ακαμψία περίπου 30%, ενώ μπορούσε να παραγγελθεί με δισκόφρενα μπροστά και σύστημα πέδησης διπλού κυκλώματος.
Κάτω από το εμπρός καπό του τοποθετούνταν τετρακύλινδροι κινητήρες 1.5 και 1.7 λίτρων, απόδοσης 55 και 60 ίππων αντίστοιχα. Το 1964 η κορυφαία έκδοση Rekord 6 είχε στη φαρέτρα της εξακύλινδρο κινητήρα 2.6 λίτρων, με ισχύ 100 ίππων που επέτρεπε τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Το τελευταίο Rekord A κύλισε από τη γραμμή παραγωγής το φθινόπωρο του 1965 και αντικαταστάθηκε αμέσως από την επόμενη γενιά του μοντέλου.