Οι μέτοχοι της Stellantis ενέκριναν προ ημερών το πακέτο αποζημίωσης για την ανώτατη διοίκηση του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου Κάρλος Ταβάρες.
Σε μια μόνο συμβουλευτική ψηφοφορία, περίπου το 80% των μετόχων ψήφισαν υπέρ της έκθεσης αμοιβών στελεχών του 2022 για τα ανώτερα στελέχη στην ετήσια συνάντηση του τρίτου μεγαλύτερου Ομίλου του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.
Οι συνολικές αποδοχές για τον Ταβάρες, συμπεριλαμβανομένων των μακροπρόθεσμων κινήτρων που μπορεί να μην μετατραπούν απαραίτητα σε καθαρή πληρωμή, ανήλθαν πέρυσι σε περίπου 23,5 εκατομμύρια ευρώ, υψηλότερα από 19,2 εκατομμύρια ευρώ το 2021.
Stellantis: Χαιρέτισε την έγκριση και ο Τζον Έλκαν
Το ποσό, με βάση τα αποτελέσματα ρεκόρ της Stellantis, πέρυσι, αποτελεί το 91% των συνιστωσών μεταβλητών αποδοχών, συμπεριλαμβανομένων 11,6 εκατομμυρίων ευρώ σε μακροπρόθεσμα κίνητρα, ανέφερε ο όμιλος.
Ο Πρόεδρος του Ομίλου, Τζον Έλκαν, γόνος της ιταλικής δυναστείας Ανιέλι, που είναι ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος της Stellantis μέσω της εταιρείας συμμετοχών Exor, χαιρέτισε τη «σε μεγάλο βαθμό θετική» ψήφο. «Η έκθεση αποδοχών μας αντικατοπτρίζει τις πεποιθήσεις μας για επιβράβευση απόδοσης με βάση την επίτευξη φιλόδοξων στόχων, τόσο οικονομικών όσο και στόχων που σχετίζονται με την ESG» (περιβαλλοντική, κοινωνική και εταιρική διακυβέρνηση), είπε.
Η Stellantis έκανε γνωστό ότι η πραγματική αποζημίωση που έλαβε ο Διευθύνων Σύμβουλός της πέρυσι μειώθηκε κατά 13% σε σύγκριση με το 2021 στα 14,9 εκατομμύρια ευρώ.
Η ψηφοφορία προέκυψε αφότου οι επενδυτές είχαν απορρίψει την αμοιβή των στελεχών του Ομίλου για το 2021, τον πρώτο χρόνο ζωής του, όταν δημιουργήθηκε μέσω της συγχώνευσης της Fiat-Chrysler και της Peugeot PSA.
Stellantis: Από τους πιο καλοπληρωμένους ο Ταβάρες
Τότε η αμοιβή του Ταβάρες, ήταν από τις υψηλότερες μεταξύ των CEOs στην αυτοκινητοβιομηχανία και είχε προκαλέσει έντονες επικρίσεις από συνδικάτα και πολιτικούς, ειδικά στη Γαλλία, σε μια εποχή που η χώρα βρισκόταν στο μέσο μιας εκστρατείας για προεδρικές εκλογές οι οποίες κυριαρχούνταν από κρίση κόστους ζωής.
Σε απάντηση της περσινής ψηφοφορίας και βάσει μεταγενέστερων σχολίων από τους μετόχους, η Stellantis εισήγαγε αλλαγές στην πολιτική αποδοχών και στις πρακτικές γνωστοποίησης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζέϊμς Φάρλεϊ, κέρδισε συνολικά περίπου 21 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι, από σχεδόν 23 εκατομμύρια δολάρια το 2021, ενώ οι αποζημιώσεις ήταν πολύ μικρότερες στην Ευρώπη. Πέρυσι ανήλθαν σε 4,5 εκατ. ευρώ για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault και 7,4 εκατ. ευρώ για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen.