Για την Ευρώπη η ρώσικη αυτοκινητοβιομηχανία είναι συνδεδεμένη με τη Lada και περισσότερο με το Niva, το σκληροτράχηλο 4Χ4 μοντέλο της.
Στην Ελλάδα το γνωρίσαμε ως 3θυρη έκδοση ενώ η γραμμή παραγωγής κατασκεύαζε και την 5θυρη έκδοση που δεν κυκλοφόρησε στη χώρα μας.
Στην πορεία όταν όλα άρχιζαν να αλλάζουν στη Ρωσία η Lada πέρασε από χίλια κύματα
Μεγάλο όμως μερίδιο μετοχών εξαγοράστηκε από αμερικάνικη εταιρία GM-AVTOVAZ και για ένα διάστημα κατασκευάστηκε έχοντας τα σήματα της Chevrolet.
To πρώτο στάδιο παραγωγής των αυτοκινήτων γινόταν στο Τολιάτι, στο εργοστάσιο της Lada, αμάξωμα, κινητήρας, μετάδοση ενώ η τελική συναρμολόγηση ολοκληρωνόταν σε συνεργαζόμενη μονάδα παραγωγής.
Όμως τον Δεκέμβριο του 2019 η AVTOVAZ εξαγόρασε το 50% του μεριδίου της κοινοπραξίας Togliatti GM-AVTOVAZ από την αμερικανική εταιρεία. Έτσι, η AVTOVAZ έγινε και πάλι 100% ο μέτοχος της εταιρίας και το μοντέλο Niva επέστρεψε στη γκάμα προϊόντων Lada.
Ανανεωμένο σχεδιαστικά καθώς έπρεπε να ακολουθήσει ορισμένους κανόνες όπως ορίζεται πλέον για να κυκλοφορήσει στους Ευρωπαίους δρόμους, όπως παραδείγματος για την προστασία πεζών στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, το θέμα των ρύπων, ενώ όπως θα δείτε και στη φωτογραφία το εσωτερικό είναι ανανεωμένο με κεντρική οθόνη στο πάνω μέρος του ταμπλό.
Από τότε που η AVTOVAZ έγινε αυτόνομη περισσότερα από 700.000 Lada Niva έχουν περάσει από τη γραμμή παραγωγής που εξακολουθεί να είναι ένα αγαπημένο μοντέλο, ένα όχημα που δεν λέει όχι στη σκληρή χρήση.
Στη χώρα μας επίσημη αντιπροσωπεία Lada δεν υπάρχει πλέον η οποία βρίσκεται υπο την ομπρέλα του ομίλου Renault. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είναι ο Ιταλός Λούκα Ντε Μέο, από τους κορυφαίους μάνατζερ πού ήρθε στον γαλλικό όμιλο από τη Seat, αναλαμβάνοντας το τιμόνι μετά την εποχή του Κάρλος Γκον.