H Jeep είχε παρατάξει τα νέα και αμιγώς ηλεκτρικά Avenger στο πάρκινγκ του αεροδρομίου της Μάλαγας και ο λαμπερός ήλιος τα έλουζε. Έτσι μόλις προσγειωθήκαμε, βρεθήκαμε κατευθείαν από το κάθισμα του Airbus να οδηγούμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της αμερικάνικης εταιρείας.
Το «δικό μας» χρυσαφί Avenger είναι ακόμα πιο λαμπερό την ηλιόλουστη αυτή μέρα στην ισπανική πόλη, όπου το θερμόμετρο δείχνει 23 βαθμούς Κελσίου.
Jeep: Περήφανο για την καταγωγή του
Σχεδιαστικά το νέο Avenger «φωνάζει» ότι είναι μοντέλο της Jeep, με σημείο αναφοράς να αποτελεί η κλειστού τύπου μάσκα που διατηρεί τις χαρακτηριστικές επτά κάθετες «γρίλιες» της μάρκας.
Παρατηρήστε επίσης ότι η μάσκα είναι πιο μπροστά τοποθετημένη από τα φωτιστικά σώματα για να τα προστατεύει σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, ενώ τα πίσω υιοθετούν το μοτίβο “X” εμπνευσμένα από τα κλασικά δοχεία καυσίμου. Επιπλέον τα τονισμένα φτερά και οι τετραγωνισμένοι θόλοι αποτελούν vintage στοιχεία σχεδίασης της Jeep, προσφέροντας μια αίσθηση δύναμης και στιβαρότητας.
Μίνιμαλ και high-tech
Να σας καλωσορίσουμε τώρα στο εσωτερικό του νέου Avenger. Το λιτό ταμπλό έχει κάθετη διάταξη ευθυγραμμίζοντας όλους τους αεραγωγούς, ενώ πάνω από το δεξιό αεραγωγό αναγράφεται το όνομα του Avenger. Το ντιζάιν στα ενδότερα είναι επηρεασμένο από την ιστορία της Jeep και κυρίως από το θηριώδες Wrangler, ενώ υπάρχει και διακοσμητικό ένθετο στο χρώμα του αμαξώματος.
Στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων Uconnect με ασύρματη συνδεσιμότητα για smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ διατίθεται ενσωματωμένη πλοήγηση από την TomTom με βελτιωμένη φυσική αναγνώριση φωνής και over-the-air ενημερώσεις. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με οθόνη 7 ή 10,25 ιντσών (ανάλογα την εξοπλιστική έκδοση).
Τα καθίσματα με δερμάτινα ένθετα ρυθμίζονται ηλεκτρικά και προσφέρουν λειτουργία μασάζ, ενώ διατίθεται ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός καμπίνας και πανοραμική ηλιοροφή.
Στη βάση της υπερυψωμένης κεντρικής κονσόλας υπάρχει μεγάλος αποθηκευτικός χώρος 34 λίτρων, προσδίδοντας αρκετούς πόντους στην πρακτικότητα. Το πορτμπαγκάζ έχει ικανοποιητική χωρητικότητα 380 λίτρων και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.562 χλστ., ενώ ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι κάπως περιορισμένος και ο μεσαίος επιβάτης θα δυσκολευτεί από υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο. Θα θέλαμε επίσης οι πίσω πόρτες να έχουν λίγο φαρδύτερο άνοιγμα.
Ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία, αυτονομία και φόρτιση
Το πιο αιχμηρό «δόρυ» στη φαρέτρα του Jeep Avenger αναμφισβήτητα είναι το δεύτερης γενιάς ηλεκτρικό σύστημα που λειτουργεί στα 400 Volt και προέρχεται από την Emotors, μια κοινοπραξία του Ομίλου Stellantis και της Nidec Leroy-Somer Holding.
Ο ηλεκτροκινητήρας M3 του Avenger παράγει 156 ίππους και 260 Nm ροπής που είναι άμεσα διαθέσιμα. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται, προφανώς για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας, στα 150 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία τώρα, μεικτής χωρητικότητας 54 kWh, είναι συμπαγής, προέρχεται από τον Όμιλο Stellantis, αποτελείται από 17 μονάδες και 102 κυψέλες που χρησιμοποιούν χημεία ιόντων λιθίου NMC 811 και υπόσχεται συνδυαστική αυτονομία 400 χλμ. (το ίδιο αριθμό είδαμε όταν παραλάβαμε πλήρως φορτισμένο το Avenger, η οποία σύμφωνα πάντα με την Jeep αυξάνεται στα 550 χλμ. σε αστικό περιβάλλον. Η επίσημη κατανάλωση ενέργειας αναφέρει 15,5 kWh/100 χλμ. (μέτρηση WLTP).
Σημειώνεται ότι η εν λόγω μπαταρία έχει δοκιμαστεί για περισσότερα από 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Για να μην «κλέβει» χώρο έχει τοποθετηθεί κάτω από τα μπροστινά και πίσω καθίσματα και στο κεντρικό τούνελ. Σε off-road διαδρομές δεν κινδυνεύει, χάρη στη μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και τις ειδικές προστατευτικές ποδιές. Ακόμα ένα βασικό στοιχείο στο ηλεκτροκίνητο Avenger είναι το σύστημα φόρτισης, το οποίο εφοδιάζεται με φορτιστή 100kW που σε κατάλληλο δίκτυο μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία από 20-80% σε μόλις 24 λεπτά. Σε φορτιστή ΑC 11kW η διαδικασία φόρτισης 0-100% διαρκεί 5 ώρες και 30 λεπτά.
Jeep σημαίνει πάντα απόδραση από την άσφαλτο
Μπορεί το νέο Avenger να ακολουθεί το σύγχρονο ρεύμα της ηλεκτροκίνησης, ωστόσο παραμένει πιστό στην παράδοση της Jeep και «δηλώνει» έτοιμο για περιπέτεια. Είναι το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της αμερικάνικης εταιρείας, ενώ εξοπλίζεται με το στάνταρ σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Selec-Terrain και με Hill Descent Control. Αναλυτικότερα, το σύστημα Selec-Terrain περιλαμβάνει τα εξής προγράμματα οδήγησης: Το Normal για καθημερινή οδήγηση, το Eco για συγκράτηση της αυτονομίας, το Sport για περισσότερη δύναμη, το Snow για καλύτερη πρόσφυση σε χιόνι, το Mud για λάσπη και το Sand για άμμο.
Σημαντικό ρόλο παίζει και η απόσταση των 200 χλστ. από το έδαφος, καθώς και οι γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες), ράμπας (20 μοίρες) και διαφυγής (32 μοίρες). Περιμετρικά το αμάξωμα προστατεύεται από μαύρη πλαστική επένδυση, ενώ διαθέτει ποδιές εμπρός-πίσω. Το μήκος του Avenger διαμορφώνεται στα 4.084 χλστ., επομένως είναι 16 εκατ. μικρότερο σε σύγκριση με το Renegade, ενώ το πλάτος και το ύψος του ορίζονται στα 1.776 χλστ. και 1.528 χλστ. αντίστοιχα.
Έχει ανεγερθεί σε μια ειδικά τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας e-CMP2, με το 60% των στοιχείων της να είναι αποκλειστικά για το μοντέλο της Jeep. Παρά το τετραγωνισμένο σχήμα και το ύψος του αμαξώματος, επιτυγχάνει καλή αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,33.
Οδηγώντας σε ισπανικό έδαφος
Αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας με το ηλεκτρικό Avenger. Το πρώτο που διαπιστώσαμε είναι ότι έχει ανάλαφρο πάτημα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι σταθερό. Η ανάρτηση είναι όσο σκληρή πρέπει για περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και ενδοτική όταν οι τροχοί συναντάνε κακοτεχνίες στο οδόστρωμα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ με καλή πληροφόρηση, η αίσθηση από το πεντάλ του φρένου είναι προοδευτική, αλλά χωρίς να αγχώνει. Με το πρόγραμμα Sport η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη, αλλά στην εκκίνηση δεν έχεις το απότομο «τίναγμα» των ηλεκτρικών.
Ασπίδα ασφαλείας
Πλούσια είναι η λίστα του νέου Avenger με τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, ενώ υποστηρίζεται αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, μέσω του Adaptive Cruise Control και του Lane Centering. Έτσι το όχημα παραμένει στη λωρίδα κυκλοφορίας και διατηρεί ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο. Η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Το σύστημα Traffic Sign Recognition μπορεί να διαβάζει και να προβάλει στον οδηγό τις πινακίδες οδικής σήμανσης, το Drowsy Driver Alert αντιλαμβάνεται όταν ο οδηγός δεν είναι συγκεντρωμένος πίσω από το τιμόνι, ενώ παρέχεται επίσης έλεγχος «νεκρής» γωνίας και αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και ποδηλατιστών.
Τιμή και εξοπλισμός
Συνολικά υπάρχουν τέσσερα εξοπλιστικά επίπεδα (Avenger, Longitude, Altitude και Summit), ενώ στάνταρ είναι, μεταξύ άλλων, ο αυτόματος κλιματισμός, η κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών, ο ψηφιακός πίνακα οργάνων και τα full Led φωτιστικά σώματα.
Η αρχική τιμή του νέου Avenger στην ελληνική αγορά είναι δελεαστική, καθώς διαμορφώνεται στα 27.500 ευρώ (με όφελος από το πρόγραμμα κρατικής επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά), ενώ προσφέρεται εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών/υπηρεσία οδικής με ισχύ έως 160.000 χλμ. Η εγγύηση για την μπαταρία είναι 8ετής με ισχύ επίσης έως 160.000 χλμ. Οι παραδόσεις των πρώτων Avenger στη χώρα μας, αναμένονται να πραγματοποιηθούν τον προσεχή Ιούνιο.