Σύμφωνα με το αναθεωρημένο λόγω Covid-19 πρόγραμμα της Formula 1, 31 Οκτωβρίου με το Γκραν Πρι στην πίστα της Ίμολα ολοκληρώνεται ο κύκλος των αγώνων που άνοιξε στις 3 Ιουλίου με το Γκραν Πρι της Αυστρίας, πρεμιέρα του φετινού πρωταθλήματος.
Μέχρι λοιπόν τις 31 Οκτωβρίου θα έχουν διεξαχθεί 13 Γκραν Πρι.
Πως όμως μπορεί να είναι η συνέχεια.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι Τουρκία, Μπαχρέιν και Αμπού Ντάμπι είναι πολύ κοντά στο να κλειστούν συμφωνίες για την πραγματοποίηση των Γκραν Πρι.
Το Μπαχρέιν ενδέχεται να φιλοξενήσει διπλό αγώνα, 28/29 Νοεμβρίου στην κλασική πίστα που μέχρι τώρα φιλοξενούσε το Γκραν Πρι της Formula 1 και 5/6 Δεκεμβρίου το δεύτερο Γκραν Πρι σε μια διαφορετική διαδρομή με το πρωτάθλημα να ολοκληρώνεται στις 13 Δεκεμβρίου στην πίστα Yas Marina στο Αμπού Ντάμπι.
Όσο για την Τουρκία αυτή παίζει την διοργάνωση με αντίπαλο την πίστα στη Χερέθ (Ισπανία).
Tην πίστα της Τουρκίας της επισκεφθήκαμε στο τέλος του περασμένου χρόνο όπου εκεί έγινε η τελική αξιολόγηση για το μοντέλο Best Buy Car of Europe 2020” τίτλο που κατέκτησε το νέο Opel Corsa
Η πίστα της Τουρκίας φιλοξένησε αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 και τα μονοθέσια των Ferrari, McLaren, Williams, Renault, Red Bull, Force India, Brown GP, και την παρέα των Μοντόγια, Αλόνσο, Τρούλι, Φέτελ, Ρόσμπεργκ, Γουέμπερ, Μάσα, Μπάτον και των υπόλοιπων παιδιών έδιναν το ετήσιο ραντεβού τους εκεί, από το 2005 έως το 2011.
Η πίστα είναι σχεδιασμένη από τον γκουρού Χέρμαν Τίλκε και βρίσκεται στην Ασιατική πλευρά της Τουρκίας. Κοντά στην πίστα έχει τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες και συγκροτήματα σπιτιών με πάρα πολύ υψηλή προστάσια με κάμερες κλπ.
Έχει μήκος 5.338 χλμ., περιλαμβάνει 14 στροφές και όπως έχει σχολιαστεί κατά το παρελθόν είναι πάρα πολύ δύσκολη με ανωφέρειες και κατωφέρειες. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια από το 2005 με χρόνο 1:24.770.
Σήμερα ανήκει σε Τούρκο επιχειρηματία όπου μεταξύ των άλλων διαθέτει αλυσίδα με Rent-a Car, ενώ εκεί διατηρεί και το μουσείο του με super –cars(Ferrari, Lamborghini, Porsche) μέχρι τακτέρ και αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί στην Τουρκία καθώς και πολλά αμερικάνικα μοντέλα εποχής 1950/ 1960/1970.
Την είδαμε κάπως παρατημένη. Ο χώρος είναι τεράστιος τόσο στην περιοχή των pits όσο και πίσω από αυτά με εύκολη πρόσβαση και πάρκινγκ για τα μεγάλα φορτηγά των ομάδων.
Βέβαια εάν η παρέα των Χάμιλτον, Φέτελ, Λεκλέρκ, Άλμπον, Φερστάπεν, Σάινθ και των λοιπών παιδιών που απαρτίζουν αυτή την ξεχωριστή παρέα στριμωχτεί στο κόκπιτ των μονοθεσίων, η πίστα θα «λάμψει», ενώ θα αλλαχθούν και οι πινακίδες που είναι όλες στην τοπική διάλεκτο…
Ετσι λοιπόν εάν «βγει» η ιδέα των 4 ακόμα Γκραν Πρι, συνολικά θα έχουν διεξαχθεί 17 αγώνες έναντι 22 που ήταν το αρχικό πρόγραμμα προ πανδημίας. Καθόλου άσχημα δηλαδή.
Δείτε μια σειρά από φωτογραφίες από την πίστα της Τουρκίας στο πλαίσιο της εκδήλωσης του οργανισμού AutoBest.