Η Skoda ενισχύει την παθητική ασφάλεια των σύγχρονων μοντέλων της, στα οποία ενσωματώνει πλέον το νέο κεντρικό αερόσακο.
Γνωρίζετε όμως πώς λειτουργεί ο κεντρικός αερόσακος, πού είναι τοποθετημένος και ποια είναι η χρησιμότητα του; Η τσέχικη εταιρεία μας δίνει όλες τις απαντήσεις. Ο κεντρικός αερόσακος είναι εγκατεστημένος στο κάθισμα του οδηγού και συγκεκριμένα στο υποβραχιόνιο του, ενώ η παρουσία του δηλώνεται με μια υφασμάτινη ετικέτα με τη λέξη airbag.
Βασικός στόχος του κεντρικού αερόσακου είναι να αποτρέπει σε μια ενδεχόμενη πλευρική σύγκρουση να χτυπήσουν μεταξύ τους τα κεφάλια των εμπρός επιβατών, αλλά και οι ώμοι τους. Σε περίπτωση που η μονάδα ελέγχου ανιχνεύσει πλευρική σύγκρουση ή συνδυασμό χτυπημάτων σε ένα ατύχημα, ο κεντρικός αερόσακος ενεργοποιείται μέσα σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου, μαζί με τα άλλα συστήματα συγκράτησης των επιβατών.
Όπως βλέπετε και στη σχετική φωτογραφία αναπτύσσεται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα και πάνω από την κεντρική κονσόλα. Εάν υπάρξει σύγκρουση στην πλευρά του συνοδηγού και ο οδηγός είναι μόνος του στο αυτοκίνητο, ο κεντρικός αερόσακος έχει και πάλι χρησιμότητα, καθώς μειώσει την κίνηση του σώματος και περιορίζει τους τραυματισμούς που μπορεί να προκληθούν, για παράδειγμα, στα πλευρά, τα χέρια και στο λαιμό.
Oι στατικές και δυναμικές δοκιμές της Skoda
Στο στάδιο ανάπτυξης του κεντρικού αερόσακου πρέπει να αξιολογηθούν οι διάφορες θέσεις των μπροστινών καθισμάτων, αλλά και διάφοροι σωματότυποι επιβατών. Για την αποτελεσματικότητά του διεξάγονται στατικές και δυναμικές. Στις στατικές ο κεντρικός αερόσακος υποβάλλεται σε πρόγραμμα προσομοίωσης γήρανσης υλικού που διαρκεί έως και 12 εβδομάδες.
Η αντοχή του υλικού ελέγχεται σε κλιματικό θάλαμο με μεγάλες διακυμάνσεις θερμοκρασίας, ενώ οι δυναμικές δοκιμές περιλαμβάνουν τα γνωστά crash test, όπου αξιολογείται η έγκαιρη και σωστή ανάπτυξη του αερόσακου, οι δυνάμεις που ασκήθηκαν στα ομοιώματα επιβατών και η κάλυψη της πιθανής περιοχής πρόσκρουσης των κεφαλιών.
Nα υπενθυμίσουμε ότι ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP αξιολογεί πλέον την ύπαρξη και την αποτελεσματικότητα του κεντρικού αερόσακου στις απαιτητικές δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποιεί. Η Skoda προσφέρει προαιρετικά τον κεντρικό αερόσακο στην τελευταία γενιά της Octavia, ενώ ανήκει στο βασικό εξοπλισμό των αμιγώς ηλεκτροκίνητων Enyaq iV και Enyaq Coupe iV.