Το Ράλι Πορτογαλίας, ένας αγώνας του WRC που έχει πολύ ενδιαφέρον, αρχίζει με το shakedown, πριν από τη βραδινή τελετή έναρξης στην Κοΐμπρα.
Ακολούθως, τo πρόγραμμα της Παρασκευής καλύπτει μια απόσταση 121,25 αγωνιστικών χιλιομέτρων, με 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές τις: Lousã (12,03 χλμ), Góis (19,33 χλμ), Arganil (18,72 χλμ) Mortágua (18,15 χλμ) και την υπερειδική στο Figueira da Foz (2,94 χλμ)
Το Σάββατο είναι η μεγαλύτερη μέρα του ράλι σε μήκος και διάρκεια, με τα πληρώματα να οδηγούν δυο φορές στις ειδικές διαδρομές, Vieira do Minho (26,61 χλμ), Amarante (37,24 χλμ), Felgueiras (8,81 χλμ) και Lousada (3,36 χλμ)
Η Κυριακή, τελευταία μέρα του αγώνα, περιλαμβάνει τις Paredes (11,05 χλμ), Cabeceiras de Basto (22,01 χλμ) και την Fafe (11,18 χλμ), η φημισμένη ειδική διαδρομή θα γίνει δύο φορές – η τελευταία εκ των οποίων θα είναι και η Power Stage του αγώνα.
Το Ράλι Πορτογαλίας είναι συνώνυμο με το WRC, καθώς ήταν ένα από τα ιδρυτικά ράλι του πρώτου παγκοσμίου πρωταθλήματος το 1973. Οι ειδικές γύρω από το Matosinhos κρύβουν πάντα εκπλήξεις. Συχνά, περιγράφεται ως τεχνικός και γρήγορος αγώνας, οι δρόμοι είναι ομαλοί και μαλακοί στο πρώτο πέρασμα, αλλά γίνονται βραχώδεις και σκληροί στην επανάληψή τους.
WRC – Ράλι Πορτογαλίας: Θέαμα με υψηλό βαθμό δυσκολίας
Υπάρχουν δύσκολες στροφές, το έδαφος είναι πολύ ανώμαλο στο δεύτερο πέρασμα κι οι ομάδες μπορεί να χρειαστεί να αυξήσουν το ύψος των αυτοκινήτων τους, για να ελαχιστοποιήσουν τη ζημιά από τα «ύπουλα» σημεία του δρόμου.
Στην ειδική διαδρομή Fafe με το τρομερό αγαπημένο άλμα των θεατών, οι οδηγοί τα δίνουν όλα για να ευχαριστήσουν τους δεκάδες χιλιάδες θεατές, που γεμίζουν τα βουνά.
Η Toyota κατεβαίνει με τρείς οδηγούς στη σύνθεσή της, μιας και ο Οζιέ δεν θα πάρει μέρος στον αγώνα. Έβανς, που είναι και ο επικεφαλής στη γενική – ισοβαθμεί με τον Οζιέ στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος – Ροβάνπερα, περυσινός νικητής του αγώνα και Κατσούτα, που έφτασε πολύ κοντά στο βάθρο πέρσι, θα οδηγήσουν τα Yaris της ομάδας.
Η Hyundai, επίσης, θα πάρει μέρος στον πρώτο ευρωπαϊκό χωμάτινο αγώνα με τρεις οδηγούς. Ο Νεβίλ θα είναι η αιχμή του δόρατος, ο Λάπι, που θέλει να φέρει ένα ακόμα καλό αποτέλεσμα και επιστρέφει ο έμπειρος Σόρδο. Το κλίμα στην ομάδα είναι ακόμα βαρύ από την απώλεια του Μπριν και θέλουν τη νίκη για να την αφιερώσουν σε αυτόν.
Τέλος, η M-Sport Ford θα αγωνιστεί με τους Τάνακ και Λουμπέ. Ο Εσθονός θα ηγηθεί της ομάδας με στόχο τη νίκη και ο νεαρός Λουμπέ, είναι έτοιμος για ένα καλό φετινό αποτέλεσμα, καθώς οι χωμάτινοι αγώνες είναι οι αγαπημένοι του.