Ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς μπαταρία. Αυτή είναι η πρόταση της κινεζικής εταιρείας NIO, ώστε τα ηλεκτρικά μοντέλα να γίνουν πιο προσιτά.
Φυσικά επειδή χωρίς μπαταρία δε θα μπορούσαν να κινηθούν, η ΝΙΟ προτείνει ο κάτοχος ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος να νοικιάζει την μπαταρία με το μήνα. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να επιλέξει μεγαλύτερη ή μικρότερη χωρητικότητα, ανάλογα με τα οικονομικά του. Επιπλέον, μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάξει σε μεγαλύτερη, αν για παράδειγμα θέλει να κάνει ένα ταξίδι.
Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού μοντέλου παύει να ανησυχεί για τη φθορά της μπαταρίας, αλλά και την πιθανή πτώση της μεταπωλητικής αξίας.
Βέβαια, για να υλοποιηθεί η παραπάνω ιδέα θα πρέπει το όχημα να έχει τη δυνατότητα εναλλαγής της μπαταρίας του. Δηλαδή να μπορεί να αφαιρεθεί με ευκολία από το χρήστη, ώστε να τοποθετήσει μία άλλη. Είναι μία τεχνολογία που η ΝΙΟ έχει υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό, ενώ με αυτή “φλερτάρουν” και πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ενδιαφέρον έχει να δούμε τις τιμές που εφαρμόζει η εταιρεία στην Κίνα, όπου έχει ξεκινήσει η εφαρμογή του προγράμματος.
Αρχικά, επιλέγοντας κάποιος να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς μπαταρία, η τιμή που καλείται να πληρώσει μειώνεται κατά 10.000 δολάρια. Κάνοντας συνδρομή για μπαταρία χωρητικότητας 70 kWh, καλείται να δώσει 141 δολάρια ανά μήνα. Αυτό σημαίνει ότι θα απαιτηθούν σχεδόν έξι χρόνια μέχρι να συμπληρωθούν τα 10.000 δολάρια που κέρδισε κατά την αγορά. Όμως, με αυτόν τον τρόπο θα έχει και τα πλεονεκτήματα που αναφέραμε παραπάνω.
Θα μπορούσε αυτή η ιδέα να αποτελέσει λύση για ταχύτερη και μεγαλύτερη διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Είναι πολύ πιθανό.