H Πορτογαλία φιλοξένησε τον 5ο γύρου του WRC, με τον αλάνθαστο και ταχύτατο Φινλανδός να κερδίζει.
Ο Κάλε Ροβάνπερα με τον Χάλτουνεν πέτυχαν την πρώτη τους φετινή νίκη και πλέον είναι επικεφαλής στη βαθμολογία του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
Ο 22χρονος Φινλανδός κατά το πρώτο σκέλος του ράλι Πορτογαλίας, την Παρασκευή 12 Μαΐου το πρωί «άλλαξε κάτι στο αυτοκίνητο», όπως δήλωσε και μετά ήταν σε διαρκή χαμηλή πτήση με το Yaris Rally1.
WRC: Ο Ροβάνμπερα σε άλλο ρυθμό
Τέθηκε επικεφαλής και κανένας από εκεί και πέρα δεν τον αμφισβήτησε.
«Έχει περάσει πολύς καιρός, αλλά ναι επιτέλους επιστρέψαμε», είπε ο Ροβάνπερα. «Πρέπει να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον συνοδηγό μου, τον Γιόνε Χάλτουνεν καθώς και στην ομάδα μου».
Δεύτερος πίσω από τον Ροβάνπερα χωρίς να τον απειλήσει ποτέ, ήταν ο Ντάνι Σόρδο με τον Κάντιντο Καρέρα (Hyundai i20 Rally1). Ο Ισπανός δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον τρελό ρυθμό του Κάλε, και οδηγώντας έξυπνα ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.
Ο Σόρδο αφιέρωσε στον Μπριν
Ο Σόρδο αφιέρωσε τον αγώνα του και τη δεύτερη θέση στον αδικοχαμένο team mate του, Κρεγκ Μπριν.
Μάλιστα, ως φόρο τιμής στον Μπριν, ο Ισπανός φορούσε ένα κράνος ειδικά σχεδιασμένο για τον αγώνα στη Πορτογαλία.
«Θέλω να ευχαριστήσω τον Κρεγκ, γιατί ήταν μαζί μου σε όλο τον αγώνα και σίγουρα με ώθησε στα όριο», είπε ο Σόρδο. «Θέλω να προσφέρω το κράνος μου στη μητέρα του και στον πατέρα του».
Αλλαγές πριν το τέλος
Η τρίτη θέση άλλαξε το πρωί του 3ου και τελευταίου σκέλους όταν οι Νεβίλ-Γουάιτάγκε αντιμετώπισαν πρόβλημα με το turbo στο Hyundai i20 Rally1 με αποτέλεσμα να χάσουν δύο θέσεις και να τερματίσουν 5οι πίσω από τους Λάπι-Φερμ που έδωσαν πολύτιμους στην ομάδα της Hyundai.
Ο αγώνας του Λάπι, έμοιαζε με καρδιογράφημα. Άλλοτε ήταν γρήγορος και άλλοτε έχανε το ρυθμό Όμως το αποτέλεσμα είναι αυτό που μένει, όπως και η τρίτη θέση για τους Φινλανδούς.
Στην τέταρτη θέση, αλλά μακριά απο τους πρώτους, ήταν οι Τάνακ-Γιαρβέογια με το Ford Puma Rally1, «θύμα» κλαταρίσματος, μπροστινό δεξί, κατά το 1ο σκέλος ενώ δεν έλειψαν τα προβλήματα με την ισχύ του κινητήρα.
Ωστόσο ο Τάνακ είναι αυτή τη στιγμή δεύτερος στη γενική βαθμολογία 17 βαθμούς πίσω από τον Ροβάνπερα και ο στόχος του για το φετινό πρωτάθλημα είναι ακόμα «ζωντανός».
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν τα τρομερά παιδιά της WRC2.
O Σόλμπεργκ με τον Έντμοντσον (Skoda Fabia RS Rally2), που ήταν σε όλη τη διάρκεια πρώτοι στην κατηγορία του, στην υπερειδική του Σαββάτου φαίνεται πως του μίλησε ο πατέρα του, ο Πέτερ, μέσα του και αποφάσισε να χαρίσει ένα έξτρα θέαμα στους Πορτογάλους.
Έκανε ντόνατς με το Skoda ενθουσιάζοντας τους θεατές, όχι όμως και τους αγωνοδίκες.
Ποινή ενός λεπτού
Έτσι ο Όλιβερ δέχθηκε ποινή 1 λεπτού και έπεσε δεύτερος πίσω από τους Γκρίνσμιθ-Άντερσον, που παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισαν πρόβλημα με το υδραυλικό σύστημα του τιμονιού (Skoda Fabia RS Rally2), χάνοντας χρόνο στις Ειδικές Διαδρομές του τελευταίου σκέλους, τελικά οι Βρετανοί πήραν τη νίκη από τους Νορβηγούς με διαφορά 1,2 δευτ. .
Τι έγραψε ο Σόλμπεργκ
Ο Σόλμπεργκ μάλιστα έγραψε στην προσωπική του σελίδα στο FB. «Αυτή η ποινή είναι εξαιρετικά αφιερωμένη στους θεατές».
Όμως οι κανονισμοί είναι κανονισμοί και οι βαθμοί, που έχασε σήμερα να μη του στοιχίσουν στο τέλος του πρωταθλήματος, που θα κάνει απολογισμό. Τρίτος ήταν οι Μίκελσεν-Έρισκεν (Skoda Fabia RS Rally2) στην πρώτη τους εμφάνιση στο φετινό WRC και στον πρώτο χωμάτινο αγώνα στην Ευρώπη.
Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ροσέλ-Ντινάν (Citroen C3 Rally2) και Σούνινεν-Mάρκουλα (Ηyundai i20 Rally2).
Για την ιστορία οι 5 ταχύτεροι στην power-stage ήταν
1 Ροβάνπερα + 5 βαθμοί
2 Τάνακ +0.7 +4 βαθμοί
3 Λάπι +2.5 +3 βαθμοί
4 Κατσούτα+3.0 + 2 βαθμοί
5 Σόρδο +6.8 + 1 βαθμός
Με τον Νεβίλ 40ό λόγω turbo
Aπό τις 19 Ειδικές Διαδρομές ο Ροβάνπερα ήταν ταχύτερος σε 10, ο Σόρδο σε 3, από 2 οι Λάπι και Τάνακ και από 1 οι Κατσούτα και Λουμπέ
ΤΕΛΙΚΑ AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 Ροβάνπερα- Χάλτουνεν Toyota Yaris +3:35:11.7
2 Σόρδο – Καρέρα Hyundai i20 +54.7
3 Λάπι-Φερμ Hyundai i20 +25.6 +1:20.3
4 Τάνακ-Γιαρβέογια M-Sport Puma +43.8 +2:04.1
5 Νεβίλ – Γουίταγκε Hyundai i20 +6:18.4 +8:22.5
6 Γκρίνσμιθ- Άντερσον Skoda WRC2 + 1:20.9 +9:43.4
7 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Skoda Fabia WRC2 +1.2 +9:44.6
8. Μίκελσεν-Έρικσεν Skoda Fabia WRC2 +41.8 +10:26.4
9 Ροσέλ – Nτινάντ Citroen C3 WRC2 +1:06.8 +11:33.2
10 Σούνινεν-Μάρκουλα i20 WRC2 +43.1 +12:16.3
Επόμενος αγώνας στο πρόγραμμα του WRC το Ράλι Σαρδηνίας (1-4 Ιουνίου), όπου θα επανέλθει ο Οζιέ και ο Ροβάνπερα θα καθαρίζει το δρόμο.