H Citroen γιορτάζει φέτος την 55η επέτειο του εμβληματικού Mehari, το οποίο έκανε πρεμιέρα όταν το ημερολόγιο έδειχνε 16 Μαΐου 1968.
Η αποκάλυψη του πραγματοποιήθηκε σε ένα γήπεδο του γκολφ στη Ντοβίλ, ενώ είχε φουντώσει το κίνημα διαμαρτυρίας των Γάλλων φοιτητών. Μαζί τους λοιπόν επαναστατούσε, με το δικό του τρόπο, το καινοτόμο Mehari. Το αμάξωμα του αποτελούνταν από 11 εύκολα επισκευάσιμα εξαρτήματα, καθιστώντας το οικονομικό και εύκολο στη συντήρηση. H ανοιχτή καμπίνα του το χειμώνα «σφραγίζονταν» με ειδικά πλαστικά καλύμματα.
Το όνομά του προέρχονταν από ένας είδος αρσενικής αραβικής καμήλας, την οποία συναντάμε στη Βόρεια Αφρική και στη Σαχάρα. Διακρίνονται για την αντοχή και τις ικανότητες της σε δύσκολα εδάφη. Επομένως υπήρχαν δυο κοινοί παρονομαστές με το Mehari, το οποίο ήταν σε θέση να μεταφέρει σε μεγάλες αποστάσεις επιβάτες και εμπορεύματα, ενώ ξεχώριζε για τη χωρητικότητα και την προσαρμοστικότητα του.
Σημαντικές στιγμές στη ζωή του Citroen Mehari
Το 1983 λανσαρίστηκαν δυο συλλεκτικές εκδόσεις, συγκεκριμένα το Mehari plage με καλοκαιρινή διάθεση και φανταχτερή κίτρινη απόχρωση, το οποίο πουλήθηκε στην αγορά της Ισπανίας και της Πορτογαλίας. Τον Απρίλιο του ίδιου έτους ακολούθησε το Mehari Azur, με τα μόλις 700 του αντίτυπα να διατίθενται σε Γαλλία, Ιταλία και Πορτογαλία. Το 1979 είχε προηγηθεί η έκδοση 4×4, η οποία προσέφερε ελευθερία και πέρα από την άσφαλτο.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι το 1980 συνολικά δέκα Mehari 4×4 συμμετείχαν στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ ως ιατρικά οχήματα. Για τις ικανότητες του το ξεχώρισε και ο γαλλικός στρατός, παραγγέλνοντας συνολικά 11.457 Mehari από το 1972 έως το 1987. Σημαντική στιγμή στην καριέρα του Mehari ήταν όταν συμπρωταγωνίστησε με τον Λουί ντε Φινές στην ταινία «Ο χωροφύλακα του Σεν Τροπέ».
Οι τίτλοι τέλους στην παραγωγή του Mehari έπεσαν είκοσι ολόκληρα χρόνια μετά την πρεμιέρα του, το 1987. Σύμφωνα με τη Citroen συνολικά κατασκευάστηκαν 144.953 αντίτυπα, εκ των οποίων τα 1.213 στην έκδοση 4×4. Το Mehari παράγονταν, στο μεγαλύτερο μέρος του, στο εργοστάσιο της Citroen στο Βέλγιο, καθώς και σε επτά ακόμα εργοστάσια σε Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία.