Πρεσβευτής μιας κατηγορίας που τείνει προς εξαφάνιση το Volkswagen Polo GTI, και ευτυχώς μερικές εταιρίες συνεχίζουν να «σκέπτονται» ορθολογικά διαθέτοντας μοντέλα που υπογραμμίζουν την άλλη πλευρά της οδήγησης.
Και μπορεί να διανύουμε μια εποχή που σώνει και καλά πρέπει να σκεφτόμαστε «ηλεκτρικά», υπάρχουν ακόμα μοντέλα που συνεχίζουν να έχουν βαθιά στις ρίζες τους, την ευχαρίστηση μέσα από τις επιδόσεις και τα ισχυρά μοτέρ.
Ένα από τα λίγα εναπομείναντα μοντέλα είναι και το Polo GTI, που σου θυμίζουν άλλες εποχές, όπου η Volkswagen τις διατηρεί, οι οποίες όμως σου ανεβάζουν τη διάθεση.
Volkswagen Polo GTI: Έντονος ο σπορ χαρακτήρας
Η οδήγηση γίνεται με κέφι και όρεξη με «συντροφιά» τον ωραίο ήχο από τον καλπασμό των αλόγων που βρίσκονται στο στάβλο.
Κάτω δηλαδή από το μπροστινό καπό, για την περίπτωση κόκκινο-μπορντό Polo GTI.
To λες και το χαίρεσαι «GTI» και τι να πρωτοθυμηθείς με τα τρία αυτά γράμματα. Τι αυτοκινητάρες έχουν εμφανιστεί στο πέρασμα των χρόνων.
Σήμερα το Polo GTI αποτελεί έναν από τους συνεχιστές ενός είδους που τείνει προς εξαφάνιση ελέω ηλεκτροκίνησης…
Και όμως όταν καθίσεις στα καρό καθίσματα που και αυτά συμβολίζουν μια εποχή, βάλεις μπροστά τον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με τους 207 ίππους με ροπή 320 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. ο οποίος συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο μονού συμπλέκτη με paddles στο τιμόνι, αλλάζει όλη η ψυχοσύνθεση σου.
Τέσσερις επιλογές στο οδηγικό μενού
Έχεις «άλογα» στο δεξί πεντάλ, που σε κάθε γκαζιά δηλώνουν παρών.
Ωραία πράγματα όπως και να το κάνουμε δε θέλουμε να περάσουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Σε προδιαθέτει στο να «οδηγείς» το Polo GTI. Είναι αυτή η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, τα αποτελεσματικά φρένα, όπως και οι τέσσερις επιλογές στο οδηγικό μενού με την ένδειξη sport να σκληραίνουν περισσότερο οι αναρτήσεις και οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων να κάνουν πιο έντονα την εμφάνισή τους.
Εco επιλογή για οικονομία
Όμως για την καθημερινότητα η επιλογή Eco, είναι αυτή που ταιριάζει απόλυτα.
Γίνεται πιο «ομαλό» χωρίς να χάνει το ύφος του.
Τώρα εάν δεν σε αφήνει ήσυχο το ψηφιακό ταμπλό, με το χρονόμετρο, που σου βάζει πονηρές σκέψεις στο μυαλό, ώστε να αρχίσει το «κυνήγι» του χρόνου, τότε θα δείτε και την κατανάλωση να εκτοξεύεται και να «χτυπάει» 11 λίτρα/100 χλμ. ενώ υπο κανονικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,9 λίτρα/100.
Ενώ στην οθόνη θα παρακολουθείς τις πλευρικές δυνάμεις, την υπερπλήρωση του turbo, καθώς και τη θερμοκρασία του λαδιού.
Και όταν «τελειώσεις», αν τελειώσεις, καθώς ο δρόμος που έχεις επιλέξει δεν «τελειώνει» με το Polo GTI να συνεχίζει τα παιχνίδια επι ασφάλτου, θα γυρίσεις το μενού της οθόνης για να ασχοληθείς με το ραδιόφωνό και το Bluetooth.
5θυρο το Polo GTI, που εξωτερικά η πιο ισχυρή έκδοση του μοντέλου υπογραμμίζεται από τα logo «GTI» στη μάσκα, στα φτερά και στο πίσω καπό.
Φέρει και διαφορετικό μπροστινό προφυλακτήρα, δύο εξατμίσεις, ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά 215/45 με θέα τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων.
Οι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.074/1.751/1.421 χλστ. αντίστοιχα με 1.496 χλστ. μεταξόνιο.
Και επειδή το κοσμούν τα logo «GTI» δε σημαίνει ότι δεν έχει και ικανοποιητικούς χώρους αποσκευών.
351 λίτρα έχουν στη διάθεσή τους οι επιβάτες ενώ κάτω από τη μοκέτα υπάρχει ρεζέρβα. Πράγμα σπάνιο, αλλά είναι πραγματικότητα.
Και τι λένε οι αριθμοί των επιδόσεων. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 195 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 6,5 δευτ. με εκπομπές 146 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Η τιμή στο Volkswagen Polo GTI ξεκινούν από τα 36.600 ευρώ.
Όμως η απόλαυση έχει «τιμή»; Δεν έχει…
Εξάλλου για αυτό αγοράζεις το Polo GTI για να ευχαριστιέσαι πίσω από το τιμόνι και σε περιπτώσεις και όπου γίνεται επιτρεπτό να γίνεται έκκριση αδρεναλίνης.