Παρκάροντας τη σκουρόχρωμη αμιγώς ηλεκτρική Mercedes σε έναν κεντρικό δρόμο των Νοτίων Προαστίων μια παρέα κοντοστέκεται στη θέα της.
Είναι σούρουπο και όπως φωτίζεται η μάσκα δεχόμαστε την εξής ερώτηση.
«Πως και φωτίζεται η μάσκα;» ρωτάει ένας από τους κυρίους της παρέας.
Είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που διαφέρει σε αυτό το σημείο από το αδερφό κατά μια έννοια μοντέλο που είναι η Mercedes GLA, είναι η απάντησή μας. To μόνο κοινό, οτι και τα δύο ανήκουν στην κατηγορία SUV.
Και η συζήτηση συνεχίζεται περί ηλεκτροκίνησης και φορτιστών, αλλά ευγενικά αποχωρούμε καθώς ξεκινούσε το έργο στον κινηματογράφο.
Αμιγώς ηλεκτρική λοιπόν η EQA 300 4Matic με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, απόδοσης 168 kW(228 ίπποι) με ροπή 390 Nm και κιβώτιο μονής σχέσης.
Μάλιστα από τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι ο οδηγός ρυθμίζει την ανάκτηση ενέργειας καθώς ως αμιγώς ηλεκτρικό μπορεί να κινείται μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, εντός φυσικά του αστικού ιστού, όπου κάθε άφημα του γκαζιού, ή πάτημα στο φρένα γίνεται ανάκτηση ενέργειας.
Η φόρτιση της μπαταρίας, χωρητικότητας 66,5 kWh μπορεί να γίνει εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC).
Για φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (φορτιστής οχήματος 11kW), ο χρόνος φόρτισης σε ένα wallbox με ισχύ στα 11 kW o χρόνος που απαιτείται είναι 6,5 ώρες και από ταχυφορτιστή (100 kW) από 0-80% αρκούν 32 λεπτά.
Στο δρόμο το αυτοκίνητο είναι γρήγορο από την εκκίνηση (7,7 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 7,7 δευτ. ενώ η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 21,8 kWh/100 χλμ. με αυτονομία γύρω στα 380 χλμ.
Οδηγώντας την EQA 4Matic
Είναι πολύ ωραία ζυγισμένο στο δρόμο η EQA 300 4Matic. Ιδιαίτερα σταθερή, που παρά τα 154 χλστ. απόσταση από το έδαφος οι κλίσεις είναι ελάχιστες.
Όταν συνηθίσεις τα απότομα ξεκινήματα, που σημαίνει πιο «ελαφρύ» πάτημα στο πεντάλ γκαζιού κατά τις εκκινήσεις, η EQA 300 4Matic είναι ιδιαίτερα φιλική, στην οδήγηση, παρά το βάρος που ξεπερνά τους δύο τόνους με το άμεσο σύστημα διεύθυνσης να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Κινείσαι χαλαρά, χωρίς άγχος, καθώς δεν υπάρχει θόρυβος από τον κινητήρα, αφού πίσω από το τιμόνι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου η οδήγηση γίνεται σε διαφορετικές παραμέτρους.
Mercedes: Το οδηγικό μενού της EQA 300 4Matic
Φυσικά εάν αναζητάτε ακόμα πιο έντονα οδηγικά χαρακτηριστικά, στο μενού υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές επιλογές, ECO, Sport, Comfort, Individual, με διαφορετικούς χρωματισμούς στην οθόνη.
Στο εσωτερικό με τις δύο-ενιαίες- οθόνες 10,25 ιντσών η κάθε μία, οδηγός και επιβάτες βρίσκονται σε ένα πολύ προσεγμένο περιβάλλον, με ποιοτικά υλικά, και με 64 διαφορετικούς φωτισμούς καμπίνας, ενώ ξεχωριστή σχεδιαστική είναι οι 5 αεραγωγού σε σχήμα turbo.
Oι διακόπτες στην κονσόλα απουσιάζουν με εξαίρεση δίπλα από το touch-pad τα μπουτόν του drive mode, του ραδιοφώνου, των καμερών, και της πλοήγησης.
Το σωστής διαμέτρου τιμόνι φέρει χειριστήρια διαφορετικά για τις δύο οθόνες , αριστερά για το καντράν και δεξιά για την οθόνη ψυχαγωγίας.
Τα εργονομικά καθίσματα συνδυάζουν αλκαντάρα με δέρμα ενώ ενδιάμεσα υπάρχει βαθιά θήκη μικροαντικειμένων.
Να θυμίσουμε τις εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.463 /1.834/1.620 χλστ. με μεταξόνιο 2.729 χλστ.
Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 340 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη.
Συμπερασματικά λοιπόν μια έκδοση της ηλεκτροκίνητη EQA που εκτός της πολυτέλειας, και των gadget συνδυάζει την 4κίνηση για τους φανατικούς του είδους.
Τιμές από 53.500 ευρώ για τη Mercedes EQA 300 4Matic.