Ταχύτατα βήματα προς το μέλλον κάνει ο Όμιλος Hyundai Motor, γύρω από την τεχνολογία που θα ταιριάξει με την ηλεκτροκίνηση.
Και, αν τα ρομπότ, στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας, κατά βάση έχουν το ρόλο του …κακού, εδώ μιλάμε για τη θετική συμβολή τους στην εξασφάλιση απρόσκοπτης φόρτισης των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτω από όλες τις συνθήκες.
Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται να πεισθεί το ευρύ κοινό να προσεγγίσει τα EV, καθώς σήμερα υπάρχουν αρκετές επιφυλάξεις και λόγω έλλειψης σημείων φόρτισης, περιορισμένης αυτονομίας στα μεγάλα ταξίδια, αλλά και κόστους κτήσης…
Τι έκανε, λοιπόν, η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία; Κατασκεύασε ρομπότ αυτόματης φόρτισης (ACR) για ηλεκτρικά (EV) οχήματα, δίνοντας στη δημοσιότητα και ένα βίντεο που δείχνει τις δυνατότητές του: ένα ρομπότ που μπορεί να συνδέσει ένα καλώδιο στη θύρα φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος και να το αφαιρέσει ξανά μόλις ολοκληρωθεί η φόρτιση, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση.
Φαίνεται ένα IONIQ 6 να παρκάρει αυτόνομα σε μια θέση φόρτισης ηλεκτρικών (EV) οχημάτων. Μόλις το όχημα ακινητοποιηθεί, το ACR επικοινωνεί με το όχημα για να ανοίξει τη θύρα φόρτισης, υπολογίζοντας την ακριβή θέση και τη γωνία μέσω κάμερας που είναι τοποθετημένη στο εσωτερικό. Στη συνέχεια, το ρομπότ παίρνει τον φορτιστή και τον στερεώνει στη θύρα φόρτισης του οχήματος, ξεκινώντας έτσι τη φόρτιση. Μόλις ολοκληρωθεί η φόρτιση, το ρομπότ αφαιρεί τον φορτιστή, τον επιστρέφει στη θέση του και κλείνει το κάλυμμα της θύρας φόρτισης του οχήματος.
Hyundai: Πολύπλοκο σύστημα με διάφορες μεταβλητές και παραμέτρους
Ο Ντονγκ Τζιν Χιουν, επικεφαλής του Εργαστηρίου Ρομποτικής του Hyundai Motor Group εξηγεί ότι: «Το ACR θα φροντίσει να γίνει η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων ευκολότερη και πιο βολική, ειδικά σε σκοτεινούς χώρους. Θα βελτιώσει επίσης την προσβασιμότητα, ιδιαίτερα για άτομα με δυσκολία στην κίνηση, καθώς τα καλώδια φόρτισης γίνονται παχύτερα και βαρύτερα με σκοπό να επιτευχθεί φόρτιση υψηλής ταχύτητας» δήλωσε. «Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε το ACR για αυξημένη ασφάλεια και περισσότερη άνεση, ώστε όλοι οι πελάτες ηλεκτρικών (EV) οχημάτων να μπορούν σύντομα να επωφεληθούν από τη χρήση του σε σταθμούς φόρτισης».
Όπως μας πληροφορεί η εταιρεία, δεν είναι πολύ απλά τα πράγματα όσο και αν δείχνουν, καθώς το εργαστήριο Robotics του Ομίλου έχει εξετάσει διάφορες μεταβλητές κατά την ανάπτυξη του ACR, όπως η θέση στάθμευσης του οχήματος, το σχήμα της θύρας φόρτισης, ο καιρός, τα πιθανά εμπόδια και το βάρος του καλωδίου φόρτισης.
Έτσι, προκειμένου ένα ρομπότ να στερεώσει έναν φορτιστή στη θύρα φόρτισης με ασφάλεια, απαιτείται τεχνολογία λογισμικού που μπορεί να υπολογίσει ταυτόχρονα αυτές τις πολλαπλές μεταβλητές. Για το σκοπό αυτό, ο Όμιλος έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο που εφαρμόζει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) βασισμένη σε 3D κάμερα σε ρομπότ και η τεχνολογία ελέγχου επόμενης γενιάς που βασίζεται σε αυτήν την εφαρμογή επιτρέπει στα ρομπότ να χειρίζονται με ακρίβεια φορτιστές μεγάλου βάρους.
Και, επειδή, όπως τονίζεται αρμοδίως, οι περισσότεροι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων εγκαθίστανται σε εξωτερικούς χώρους χωρίς κάλυμμα προστασίας, οι μηχανικοί του Ομίλου κατασκεύασαν έναν ειδικό υπαίθριο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης και αξιολόγησαν την απόδοση του σε διάφορες συνθήκες. Επιπλέον, οι μηχανικοί έχουν εγκαταστήσει έναν πόλο ασφαλείας με ενσωματωμένο αισθητήρα λέιζερ γύρω από το ρομπότ για την πρόληψη πιθανών ατυχημάτων, επιτρέποντάς του να ανιχνεύει σταθερά και κινούμενα εμπόδια.
Τι αναμένει, τώρα, ο Όμιλος Hyundai; Τα ρομπότ αυτόματης φόρτισης θα αυξήσουν σημαντικά την άνεση της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων και, εάν συνδυαστούν με συστήματα ελέγχου αυτόνομης στάθμευσης στο μέλλον, μπορούν να βελτιώσουν τη χρήση τους με τη διαδοχική φόρτιση πολλών σταθμευμένων οχημάτων. Θετική η προοπτική, απομένει να δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα προς αυτή την κατεύθυνση.
Δείτε το βίντεο: