Η χρήση πιο βιώσιμων καυσίμων στην οποία στοχεύει η Formula 1, κάνει τον Κρίστιαν Χόρνερ να πιστεύει πως οι V8 και V10 κινητήρες θα επιστρέψουν.
Η Formula 1 ήταν συνώνυμο των… ωτοασπίδων. Ο τσιριχτός ήχος των κινητήρων των μονοθεσίων όταν φορούσαν V12, V10, ακόμα και V8 κινητήρες, ήταν το χαρακτιριστικό γνώρισμα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ένα αναπόσπαστο κομμάτι της. Από τότε που η F1 μπήκε στην υβρυδική της εποχή, πολλοί είναι αυτοί που σταμάτησαν ακόμα και να ασχολούνται με το αγαπημένο τους άθλημα.
Η τελευταία φορά που χρησιμοποιήθηκαν κινητήρες V10 ήταν το 2006, πριν απαγορευτούν από την FIA. Μετά οι ομάδες χρησιμοποίησαν V8 από το 2007 έως το 2013, πριν μπούμε στη φάση των σημερινών υβριδικών V6 κινητήρων, 1,6 λίτρων, από το 2014. Εδώ και 9 χρόνια, ο ήχος στη Formula 1 παραπέμπει περισσότερο σε… Porsche Cup, παρά σε F1.
Από το 2026 θα χρησιμοποιηθούν 100% βιώσιμα καύσιμα “drop in” ώστε η Formula 1 να εναρμονιστεί με τις απαιτήσεις της FIA για όλα τα πρωταθλήματα. Η ομοσπονδία θέλει να είναι ουδέτερα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030.
«Για μένα αποδεικνύεται ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν έχει πεθάνει ακόμα. Έχει ακόμα ζωή, γιατί προφανώς όταν αποσύρθηκε ήταν εξαιτίας της ηλεκτροκίνησης»
Αυτή τη στιγμή, οι μονάδες ισχύος της F1 χρησιμοποιούν 10% ανανεώσιμα καύσιμα, αλλά η μετάβαση στο 100% καθιστά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και πάλι σημαντικούς, σύμφωνα με τον Χόρνερ.
«Νομίζω ότι ίσως με τα βιώσιμα καύσιμα, τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και την πορεία που ακολουθεί η Formula 1 για το 2026, η καύση έγινε και πάλι σημαντική γι’ αυτούς, ενώ βρισκόταν… πολύ μακριά από την ατζέντα τους», εξήγησε.
«Ποιος ξέρει; Ίσως επιστρέψουμε στους V8 και στους V10 που είναι πλήρως βιώσιμοι. Δεν θα ήταν φανταστικό;» κατέληξε.