Η ιστορία του μπλε επαγγελματικού Volkswagen των φωτογραφιών ξεκινά πριν από 70 χρόνια. Το συγκεκριμένο Bulli, όπως «βαπτίστηκε» το Transporter στο πέρασμα των χρόνων, παραδόθηκε σε μία επιχείρηση με έδρα μία πόλη σε απόσταση λιγότερο από 80 χλμ. από το εργοστάσιο του Βόλσμπουργκ.
Αφού το αυτοκίνητο κάλυψε τις επαγγελματικέ ανάγκες της γερμανικής επιχείρησης, πουλήθηκε και περιπλανήθηκε για σχεδόν είκοσι χρόνια σε ιδιωτικές συλλογές. Μόλις στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ένας ένθερμος οπαδός του Bulli το επανέφερε στην κυκλοφορία, για να περάσει μετά την πλήρη αποκατάστασή του, το 2014, στη συλλογή κλασσικών οχημάτων της Volkswagen. Στην επέτειο των εβδομηκοστών γενεθλίων του, η ιστορία του συγκεκριμένου Transporter, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Στις 8 Μαρτίου 1950, το εργοστάσιο της Volkswagen ξεκίνησε την πλήρη παραγωγή του Type 2, του μετέπειτα Volkswagen Transporter (το Type 1 είναι o γνωστός Σκαραβαίος, το Volkswagen Beetle). Το Type 2 (που έγινε ευρύτερα γνωστό και ως Bulli) γίνεται γρήγορα το αγαπημένο όχημα των επαγγελματιών, σε μία ανθίζουσα πανευρωπαϊκά οικονομία. Κάτι που συνέβη άλλωστε και με το μπλε βαν με αριθμό πλαισίου 20-1880, το οποίο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 5 Αυγούστου 1950.
Το συγκεκριμένο βαν που παραδόθηκε σε μία επιχείρηση όπως προαναφέραμε κοντά στο εργοστάσιο, αναδείχθηκε σε ένα πολύ σημαντικό όχημα για την περιοχή, καθώς επρόκειτο για το πρώτο Bulli στην Κάτω Σαξονία. Για 23 χρόνια το Bulli με πλαίσιο 20-1880 διασχίζει τους δρόμους της Γερμανίας, πριν συνταξιοδοτηθεί πρόωρα όταν η εταιρεία στην οποία ανήκε το πούλησε σε έναν συλλέκτη.
Από το 1973 έως το 1994 το συγκεκριμένο Bulli περνά το χρόνο του σε συλλογές διαφόρων ενθουσιωδών οπαδών της Volkswagen. Ο τελευταίος ιδιοκτήτης του προσπαθεί να το πουλήσει μέσω μιας μικρής αγγελίας σε ένα περιοδικό για κλασσικά αυτοκίνητα, χωρίς όμως επιτυχία αρχικά. Μόνο μετά τη δημοσίευση πολλών αγγελιών, όπως συνηθιζόταν εκείνη την εποχή χωρίς φωτογραφία και με μόνο τρεις γραμμές κειμένου, το εντοπίζει ο Tonny L., ένας οπαδός των Bulli από τη Δανία. Καλεί τον πωλητή και αφού πληροφορηθεί τηλεφωνικά ότι έχει τον πιο παλιό αριθμό πλαισίου που ήταν τότε γνωστός, το αγοράζει χωρίς καν να το δει.
Το 1992, στην υπερήφανη ηλικία των 42 ετών και με λιγότερα από 100.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ, το Bulli 20-1880 μεταφέρεται στο πίσω μέρος ενός φορτηγού στη Δανία. Η απόσυρση από την κυκλοφορία για 19 χρόνια δεν κάνει καλό σε κανένα αυτοκίνητο και έτσι βασικά ανταλλακτικά πρέπει να αντικατασταθούν προκειμένου να είναι σε θέση να οδηγηθεί ξανά. Ο Tonny είναι αμέσως βέβαιος πως θα το κρατήσει για πολλά χρόνια και έτσι αποφασίζει να του δώσει ένα όνομα: ως φόρο τιμής στο πρώτο T1 που κυκλοφόρησε ποτέ στη Δανία, με το όνομα «Sofie», αποφάσισε να δώσει το ίδιο όνομα και στο δικό του Bulli.
Στις αρχές του 2000, o Tonny ξεκινά ένα δαπανηρό και χρονοβόρο πρόγραμμα πλήρους αποκατάστασης, το οποίο τελειώνει την άνοιξη του 2003 με μια δοκιμαστική οδήγηση με την ευκαιρία της συνάντησης φίλων της Volkswagen στο Bad Camberg. Φυσικά, αυτό δεν ήταν το τελευταίο ταξίδι του Δανού με τη Sofie, καθώς μαζί κάλυψαν πάνω από 20.000 χιλιόμετρα, γυρίζοντας όλη την Ευρώπη. Συχνά πήγαινε σε συναντήσεις Bulli, όπου η Sofie ήταν πάντα το επίκεντρο, κερδίζοντας συνήθως το βραβείο του πιο όμορφου Bulli. Και σε κάθε συνάντηση ήταν το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη ηλικία.
Κάποια στιγμή ήρθε και η μέρα που ο Tonny αισθάνθηκε ότι μεγάλωσε πολύ για να είναι συνεχώς στο δρόμο – σε αντίθεση με τη Sofie, που χάρη στην αγάπη και τη φροντίδα του έσφυζε από υγεία. Ο Tonny ξεκινά μία αναζήτηση για τον επόμενο ιδιοκτήτη της Sofie, όμως δεν θέλει να εξαφανιστεί ξανά για χρόνια σε σκοτεινές, ιδιωτικές συλλογές.
Και ενώ δέχεται υπερβολικά πολλές προτάσεις και προσφορές από συλλέκτες, στο πλαίσιο μιας επίσκεψης του Πρίγκιπα της Δανίας στη Volkswagen στο Αννόβερο, την άνοιξη του 2014, θα προκύψει μια καθοριστική εξέλιξη. Ο εισαγωγέας που τον συνόδευε ανέφερε κάποια στιγμή ότι στη Δανία υπάρχει ένα Bulli του 1950 που αναζητά ένα νέο σπίτι. Σύντομα το τμήμα κλασσικών οχημάτων της Volkswagen έρχεται σε επαφή με τον Tonny, οι συζητήσεις συνεχίζονται για αρκετές εβδομάδες πριν την τελική συμφωνία, με αποτέλεσμα στα τέλη του 2014 η Sofie να αφιχθεί στο Αννόβερο, την πόλη του Bulli. Έκτοτε, η Sofie, ως μέλος της συλλογής κλασικών οχημάτων της Volkswagen έχει ήδη λάβει μέρος σε πολλές εκδηλώσεις χαρίζοντας χαμόγελα και ανασύροντας πολλές αναμνήσεις, όντας ένα αυτοκίνητο ορόσημο στους κύκλους των οπαδών του Bulli, με την ιστορία όμως των Transporter να συνεχίζεται και σήμερα μέσα από μια σειρά επαγγελματικών οχημάτων με πολλές εκδόσεις αναλόγως τα επαγγέλματα.